Tunézia-rali, a Vk 2. futama
4. nap, El Borma–El Borma (össztáv: 291 km, szelektív szakasz: 276 km). Autósok: 1. Biasion, Siviero (olasz, Mitsubishi Pajero) 2:48:01, 2. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 6:12 perc hátrány, 3. Schlesser, Lurquin (francia, Schlesser Buggy) 8:36 p h., …15. Szalay, Laklóth (magyar, Chevrolet Blazer) 1:08:45 óra h., …36. Palik, Darázsi G. (magyar, Toyota Landcruiser) 1:59:09 ó h. Motorosok: 1. Despres (francia, KTM LC4) 3:05:49, 2. Meoni (olasz, KTM LC8) 2:01, 3. Ullevalseter (norvég, KTM LC4) 2:39 p h.
Az állás 4 nap után. Autósok: 1. Peterhansel, Cottret 11:16:29, 2. Biasion, Siviero 19:11 p h., 3. Schlesser, Lurquin 50:57 p h., …42. Szalay, Laklóth 13:07:31 ó h., 43. Palik, Darázsi G. 13:46:03 ó h. Motorosok: 1. Despres 12:24:05, 2. Meoni 1 mp h., 3. Roma (spanyol, KTM LC8) 8:43 p h.
Tunézia-rali, a Vk 2. futama
4. nap, El Borma–El Borma (össztáv: 291 km, szelektív szakasz: 276 km). Autósok: 1. Biasion, Siviero (olasz, Mitsubishi Pajero) 2:48:01, 2. Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 6:12 perc hátrány, 3. Schlesser, Lurquin (francia, Schlesser Buggy) 8:36 p h., …15. Szalay, Laklóth (magyar, Chevrolet Blazer) 1:08:45 óra h., …36. Palik, Darázsi G. (magyar, Toyota Landcruiser) 1:59:09 ó h. Motorosok: 1. Despres (francia, KTM LC4) 3:05:49, 2. Meoni (olasz, KTM LC8) 2:01, 3. Ullevalseter (norvég, KTM LC4) 2:39 p h.
Az állás 4 nap után. Autósok: 1. Peterhansel, Cottret 11:16:29, 2. Biasion, Siviero 19:11 p h., 3. Schlesser, Lurquin 50:57 p h., …42. Szalay, Laklóth 13:07:31 ó h., 43. Palik, Darázsi G. 13:46:03 ó h. Motorosok: 1. Despres 12:24:05, 2. Meoni 1 mp h., 3. Roma (spanyol, KTM LC8) 8:43 p h.
A viadalon szereplő két magyar páros közül mindkettő remekül teljesített ezen a napon, amelyet egyébként a verseny legnehezebb szakaszaként aposztrofáltak a szervezők. Természetesen a Szalay Balázs, Laklóth Aladár páros végzett előkelőbb pozícióban – a 15. helyen –, de ez természetes is, hiszen az ő Chevyjük körülbelül kétszer olyan erős, mint a 36. pozícióban végző Palik László, Darázsi Gábor duó dízel Toyotája.
"Bármiféle kockázat nélkül, lendületes autózással értük el ezt az eredményt – mondta Szalay. – Ez volt az első olyan nap, amikor nem volt technikai gondunk, így könnyen vettük a dűnés szakaszokat. Én kimondottan élveztem az El Borma–El Borma szakaszt, Aladár azonban már nem annyira, mert valószínűleg napszúrást kapott a szerdai váltócsere során. ”
Paliknak ez a szakasz volt a mumusa, hiszen tavaly a homokvihar miatt két napig bent aludt a sivatagban El Borma környékén. Most azonban nem volt gond, sőt, öt órán belül, a 36. helyen teljesítette a szakaszt, ami azért is nagy szó, mert a dízel Toyotával negyvenen belül még sohasem volt, egy világversenyen sem. "Nemhogy nem ástunk, ki se szálltunk az autóból. Még az övemet sem lazítottam meg a nap folyamán – mesélte Palik. – A szerdai váltócsere miatt utolsó előttiként rajtoltunk és folyamatosan jöttünk előrébb, volt olyan dűne, amelyen négy autót előztünk meg. Egy éve ezzel a szakasszal fekszem és kelek, és most hihetetlenül boldog vagyok.”