Carlos Sainz a hét végén igazolta: nagy kár lett volna, ha befejezi a pályafutását. A 41 éves spanyol pilóta a tavalyi idény végén fontolgatta a visszavonulást, mivel a Ford nem hosszabbított vele szerződést, de a ralirajongók nagy szerencséjére utóbb meggondolta magát.
A Benik Balázs, Rácz Bence duó élete elsô világbajnoki futamát a 13. helyen fejezte be
A Benik Balázs, Rácz Bence duó élete elsô világbajnoki futamát a 13. helyen fejezte be
Navigátort váltott (Moyá helyett Marti ült be mellé a jobb oldali ülésbe), aláírt az utóbbi évek legdinamikusabban fejlődő csapatához, a Citroenhez, és a közös munka meg is hozta a gyümölcsét – már a vb-sorozat harmadik viadalán. Sainz a sorozatban az idén debütáló Török Rali 10. gyorsasági szakaszán vette át a vezető pozíciót a technikai okok miatt búcsúzó Harri Rovanperätól, és attól kezdve ki sem engedte a kezéből a tíz pontot érő helyezést. És ez a győzelem nemcsak azt jelentette számára, hogy az összetettben felzárkózott a harmadik helyre, hanem azt is, hogy a vb-futamgyőzelmek tekintetében beérte eddig egyedüliként rekorder csapattársát, a szintén 25 sikerrel büszkélkedő Colin McRae-t.
1. Török Rali, a vb 3. versenye
Abszolút végeredmény: 1. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 4:32:14.1 (átlag: 74.5 km/óra), 2. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 47.9 másodperc hátrány, 3. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 1:46.5 perc h., 4. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 2:09.1 p h., 5. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 2:41.6 p h., 6. Martin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 3:24.9 p h., 7. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Octavia WRC) 5:13.0 p h., 8. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 7:18.6 p h., …13. Benik Balázs, Rácz Bence (magyar, Ford Focus WRC) 29:48.6 p h. A vb állása 3 futam után. Pilóták: 1. Burns 18, 2. C. McRae 17, 3. Sainz 16, 4. Martin 13, 5. Loeb (francia, Citroen Xsara WRC) 12, 6. Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC) 10, 7. Mäkinen 9, 8. Duval 8. Gyártók: 1. Citroen 39, 2. Peugeot 31, 3. Ford 25, 4. Subaru 10, 5. Skoda 6, 6. Hyundai 3 Következik (április 10–13.): Új-Zéland Rali, a vb 4. futama Tv: Eurosport, 19.30 (összefoglaló)
A skótnak ezúttal meg kellett elégednie a negyedik helyezéssel, a Citroen azonban így is növelte az előnyét a gyártók pontversenyében a nagy rivális Peugeot-val szemben. Az oroszlánosok ezúttal egy második és egy ötödik helyezést könyvelhettek el, a jobb pozíció a tavalyelőtti világbajnok Richard Burns, a "gyengébbik” az aszfaltkiráy Gilles Panizzi nevéhez fűződött. A langaléta angol az új pontozási rendszernek és a második helyért kapott nyolc pontjának köszönhetően átvette a vezetést az öszszetettben – egy ponttal előzi meg az idősebbik McRae-t. A dobogó harmadik fokára némi meglepetésre a Ford-istálló kevésbé tapasztalt pilótája, a belga Francois Duval állhatott. Érdekesség, hogy a szakemberek a két fiatalember közül inkább az észt Markko Martint várták előkelőbb pozícióba, akinek azonban ezúttal be kellett érnie a hatodik helyezéssel. Duval egyébként a Ford idei legjobb eredményét produkálta ezzel a harmadik hellyel.
Az egyik legnehezebb versenyt választották
Benik Balázs és Rácz Bence derekasan helytállt élete első világbajnoki futamán. A Focus WRC-vel autózó kettős gyári támogatást is kapott a viadalra, az M-Sport szakemberei a hétvége folyamán többször is segítettek a magyar csapatnak helyrepofozni az autót. Benikék így teljesíteni tudták a legfőbb céljukat: a 13. helyen befejezték az autógyilkos pályákon zajló Török Ralit, amelybe bizony jó néhány gyári menőnek is "beletört” a bicskája. "Azt hittük, ezen a versenyen könynyebbséget jelent majd, hogy nemcsak mi nem ismerjük a pályákat, hanem a gyári menők sem, de utóbb meg kellett állapítanunk: a sorozat egyik legnehezebb futamát választottuk a bemutatkozásra – mondta Benik. – A zárónapon kaptunk egy perc büntetést, mert miközben Bence a GPS-t állítgatta, a sportbíró a megengedettnél korábban kivette a kezéből a menetlevelet. Hiába mondtuk, hogy mi még nem akarjuk odaadni, már be is írták a korai érkezést. Ezek után a két zárószakaszon elromlott a kormányszervó, ami miatt két-három percet rontottunk az előző időnkhöz képest. Ennek ellenére elégedett vagyok, hiszen háromszáznyolcvan kilométert teljesítettünk a hét végén és rengeteg tapasztalatot szereztünk.”