Kis megvalósította Gál álmát

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.02.25. 21:04
Címkék
A Gál István, Oroszlán Tibor kettős rajthoz áll a tereprali Világkupa első futamán, az Italian Baján. Ebben még nem is lenne semmi különös, de ha azt is hozzátesszük, hogy ezt az egyik versenyzőtárs intézte el, akkor már érdekes a történet. Jelenleg ugyanis úgy áll az ügy, hogy Kis Sándor, a Dakar-ralin 48. helyen célba érkező nissanos versenyző benevezte Gál "Babát a március 1316-án tartandó viadalra.
A Gál, Oroszlán duó a hét végén még itthon versenyzett, de már élete elsô Világkupa-futamára készül
A Gál, Oroszlán duó a hét végén még itthon versenyzett, de már élete elsô Világkupa-futamára készül
A Gál, Oroszlán duó a hét végén még itthon versenyzett, de már élete elsô Világkupa-futamára készül
A Gál, Oroszlán duó a hét végén még itthon versenyzett, de már élete elsô Világkupa-futamára készül
A Gál, Oroszlán duó a hét végén még itthon versenyzett, de már élete elsô Világkupa-futamára készül
A Gál, Oroszlán duó a hét végén még itthon versenyzett, de már élete elsô Világkupa-futamára készül
"Kis Sanyi barátom vetette fel az ötletet, hogy menjünk együtt az Italian Baján – kezdte Gál. – Azt mondta, nagyon sok segítséget és jó tanácsot kapott tőlem a Dakar-rali előtt, és ezzel szeretné meghálálni. A Technosport Hungary befizette a nevezési díjunkat, egy másik régi barátom, Trébics Sándor olasz cége pedig állja az egyéb költségeinket. Bevallom, nagyon izgulok, mert ez lesz az első Világkupa-versenyünk, de azért remélem, hogy teljesíteni tudjuk a távot és megmutatunk valamit a gyorsaságunkból. Az eredményről nem szeretnék beszélni, hiszen a sportág élmezőnye is indul a viadalon, a gyári autókkal pedig elég nehéz felvenni a versenyt.”
Gál tehát a szokásos szerénységével nyilatkozik, azt azonban mindenképp meg kell említeni, hogy az olaszországi murvás, köves pályák nagyon fekszenek az ő vezetési stílusának és az autójának, a saját építésű csővázas Protónak. A világ terepralisai (beleértve a magyarokat is) számára a fő cél a Dakaron való indulás, de Gálnak az olasz viadal is hatalmas kihívást jelent.
És vizsgáljuk meg akkor egy kicsit a másik oldalt is. Azt, hogy Kist mi vette rá arra, hogy ellenfelet nevezzen magának az Italian Bajára. Mert akárhogy is nézzük, Gál a riválisa lesz.
"Gál Baba nem az ellenfelem, hanem a versenyzőtársam –mondta Kis. – Tudja, amikor külföldön versenyzünk, mi Magyarországot képviseljük, és az a cél, hogy a magyarok jól teljesítsenek. És most ő is a csapat tagja lesz. A háttérben egyébként az húzódik meg, hogy az olasz csapat, amelytől béreljük az autót, meghívott engem a versenyre, én azonban addigra már befizettem a nevezési díjat, ezért a Technosport Hungary átíratta a nevezést »Baba« nevére.”
Nos, Kis szemszögéből pofonegyszerűnek tűnik az ügy, de az is tény, hogy nem sokan tették volna meg a helyében ugyanezt.
Legfrissebb hírek

Sportembergyár – Ballai Attila publicisztikája

Vizes vb 2025
25 perce

Jöjjön a negyvenedik! – Zsoldos Barna jegyzete

F1
25 perce

Gruber-parádé a Kazincbarcika ellen; Nagy László: Két-három lépéssel a Szeged előtt…

E-újság
29 perce

Vasárnapi sportműsor: Magyar Nagydíj; záró nap a vizes vb-n

Minden más foci
38 perce

Spában már a Q1-ben kiesett mindkét Aston Martin, a Hungaroringen kibérelték a harmadik sort

F1
1 órája

Valter Attila 57. lett a San Sebastián-i egynapos versenyen

Kerékpár
1 órája

Nyerő mesterhármas a ráadásban, emberhátrányban – ilyen is történt a Magyar Kupa szombati nyitányán

Labdarúgó NB I
1 órája

„Bernie kinézett az ablakon a Halászbástyára és közölte, hogy ide kell hozni a versenyt” – Dávid Sándor-interjú

F1
1 órája
Ezek is érdekelhetik