Bitter rajtol Daytonában

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2003.02.13. 22:23
Címkék
A gyorsasági motorsportnak is megvannak a maga Mekkái. Európában a hollandiai Assen, Japánban Szuzuka, Ausztráliában pedig Phillips Island számít szentélynek. Van azonban egy pálya, méghozzá Amerikában, amely talán az előbb felsorolt legendás aszfaltcsíkoknál is nagyobb hírnévvel bír. Ez pedig nem más, mint az 1958-ban épített Daytona International Speedway, ahol a leghíresebb amerikai motorversenyt, a Daytonai 200 mérföldest tartják.
A Suzukival versenyzô Bitter Sándor lesz a második magyar induló a legendás Daytonai 200 mérföldes viadalon
A Suzukival versenyzô Bitter Sándor lesz a második magyar induló a legendás Daytonai 200 mérföldes viadalon
A Suzukival versenyzô Bitter Sándor lesz a második magyar induló a legendás Daytonai 200 mérföldes viadalon
A Suzukival versenyzô Bitter Sándor lesz a második magyar induló a legendás Daytonai 200 mérföldes viadalon
A Suzukival versenyzô Bitter Sándor lesz a második magyar induló a legendás Daytonai 200 mérföldes viadalon
A Suzukival versenyzô Bitter Sándor lesz a második magyar induló a legendás Daytonai 200 mérföldes viadalon
Az amerikai Grand Prix- és szuperbike-világbajnokok, Kenny Roberts, Freddie Spencer, Eddie Lawson, Kevin Schwantz, Fred Merkel, Doug Polen és Scott Russell a Daytonában aratott győzelmeikkel lettek világhíresek; míg bár a viadal nem tartozik a szuperbike-vb-sorozatba, a színvonala miatt a Daytonai 200 mérföldest is vb-futamként tartják számon. A nagyon veszélyes megméretésen – alig van bukótér, és az oválkanyarban jóval 300 kilométer/órás sebesség fölött mennek a pilóták – eddig egyedül Harmati Árpád képviselte a magyar színeket, méghozzá 1988-ban.
Néhány hét múlva, a 62. Daytonai 200 mérföldes március 9-ei rajtjánál azonban ott lesz egy magyar, Bitter Sándor. A tavalyi endurance-vb-n pontot szerző motorversenyzőnket az egyik legnagyobb hagyományokkal bíró amerikai csapat, a Hypercycle szerződtette le.
– Gyerekkori álmom valósult meg azzal, hogy elindulhatok a Daytonai 200 mérföldesen. Mindig is a világ egyik legkeményebb versenyének tartottam az amerikait, egyrészt a táv, másrészt a pálya rendkívüli tulajdonságai miatt. Itt tényleg a világ legkeményebb pilótái motoroznak majd.
– Hogyan jutott ehhez a lehetőséghez?
– Barátom, a híres motoros szakújságíró, ifjabb Petró Lajos jelenleg Amerikában él, és egy Rick Bogdannal folytatott beszélgetése során megemlítette neki a nevemet. Bogdanról azt kell tudni, hogy ő volt egykor a félliteres világbajnok Kevin Schwantz és a kétszeres szuperbike-világbajnok Fred Merkel menedzsere. Nos, Bogdan nem hagyta annyiban a dolgot, megkereste Jason Pridmore-t, akivel tavaly együtt versenyeztem az a világbajnoki sorozatban, és megkérdezte, mi a véleménye rólam. Ezek után döntött úgy, hogy segít nekem.
–Miként alakul a programja az elkövetkező hetekben?
–Február 25-én repülök Floridába, ahol a lehető leghamarabb megismerkedem a 192 lóerős Suzuki GSX-R 1000-es motorommal. Február 28-án és március 2-án két floridai területi versenyen tesztelek: előbb egy Formula–Extrem, majd egy szuperbike-viadalon fogok rajthoz állni. Március 5-én pedig már elkezdődnek a Daytonai 200 mérföldes edzései is.
–Amelyet az idén új szabályok szerint bonyolítanak le.
– Most először rajtolhatnak ezres négyhengeresek is a szuperbike-kategóriában. A megreformált szabályoknak köszönhetően még kiélezettebb lesz a küzdelem, igaz, a szenzációs versenyre már a nevezők listája is garancia. Elég megemlíteni a két Bostrom-testvért, Ericet és Bent, Doug Chandlert, Kurtis Robertset, Anthony Gobertet és Mister Daytonát, az ötszörös nyertes Scott Russellt. Ô egyébként azt követően versenyez újra, hogy tavaly bejelentette a visszavonulását.
– Ennyi világhírű győzelmi esélyes mellett ön milyen célt tűzött ki maga elé?
–A legfontosabb, hogy célba érjek. Daytonában ugyanis már az is győztes, akit leintenek a kockás zászlóval.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik