Szabó jövőre visszamenne

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.01.29. 21:13
Címkék
Szabó Gergő és Köhler Zoltán a hét végén vett részt élete első világbajnoki futamán. A Monte-Carlo-rali az egyik legnehezebb a 14 futamos sorozatban, de aki csak egy kicsit is ismeri Szabót, tudja, nem riad vissza a kihívásoktól. Sőt, éppen amiatt választotta a hercegségbeli viadalt, mert ott száraz aszfalton, vízen, havon és jégen is kipróbálhatta magát. Volt olyan is, hogy ez a négyfajta talaj egy gyorsasági szakaszon belül fordult elő.
Szabó Gergô és Köhler Zoltán a kiesés ellenére élvezte a monte-carlói viadalt, annyira, hogy ha teheti, jövôre is elindul a hercegségbeli versenyen
Szabó Gergô és Köhler Zoltán a kiesés ellenére élvezte a monte-carlói viadalt, annyira, hogy ha teheti, jövôre is elindul a hercegségbeli versenyen
Szabó Gergô és Köhler Zoltán a kiesés ellenére élvezte a monte-carlói viadalt, annyira, hogy ha teheti, jövôre is elindul a hercegségbeli versenyen
Szabó Gergô és Köhler Zoltán a kiesés ellenére élvezte a monte-carlói viadalt, annyira, hogy ha teheti, jövôre is elindul a hercegségbeli versenyen
Szabó Gergô és Köhler Zoltán a kiesés ellenére élvezte a monte-carlói viadalt, annyira, hogy ha teheti, jövôre is elindul a hercegségbeli versenyen
Szabó Gergô és Köhler Zoltán a kiesés ellenére élvezte a monte-carlói viadalt, annyira, hogy ha teheti, jövôre is elindul a hercegségbeli versenyen
– Már a rajt előtt is nagy volt az izgalom, hiszen illusztris társaságba kerültünk. Remek érzés volt ott állni azzal a sok világbajnokkal, de ez egyben óvatosságra is intett, úgyhogy az első gyorsasági szakaszon nem autóztunk maximális tempóban.
– A másodikon meg, ha akart, akkor se tudott volna…
– Igen, sajnos az octaviás Errani beszorult egy hídra, és körülbelül három percet álltunk mögötte, mire kikecmergett valahogy.
– Nem kérték az idő jóváírását?
– Beadtunk egy észrevételt, mert azt gondoltuk, a műholdas követőrendszer segítségével meg tudják állapítani, hogy tényleg ott ácsorogtunk a Skoda mögött. Utóbb azonban kiderült, hogy fellebbezni kellett volna, de erre a verseny hevében nem volt időnk. És később ki is derült, hogy nem ezen a három percen múlt. A negyedik gyorsaságin ugyanis defektet kaptunk, ami újabb négy perc hátrányt jelentett.
– Úgy hallottam, a kerékcsere sem volt egyszerű.
– Eltört az emelőnk, úgyhogy a nézők tartották az autót, miközben mi lecseréltük a defektes abroncsot. Ez nem egészen szabályos, de jól szemlélteti, hogy milyen segítőkészek a szurkolók.
– Hogy érezte magát a havon?
– Nagyon tetszett, és nem is okozott nehézséget a csúszós talaj, mert kaptunk szöges Pirelliket. Egyébként is, rengetegféle gumit kipróbáltunk, a gyár szakemberei sokat segítettek.
– A sok viszontagság ellenére a huszadikként zárták a napot.
– Sajnos, nem mentünk sokra vele. Az első gyorsasági elmaradt, a másodikat még gond nélkül teljesítettük, utána azonban a szervizparkba vezető úton úgy éreztem, mintha csúszna a kuplung. Egy kilométerrel a szervizpark előtt teljesen megállt az autó. Nem tehettem semmit, hiszen a szabályok nagyon szigorúak, nem lehet csak úgy az út szélén szerelni.
– El van keseredve?
– Inkább csalódott vagyok, bár a végeredménytől függetlenül óriási élmény volt ilyen remek mezőnyben versenyezni, és ha lesz rá lehetőségünk, akkor jövőre is elmegyünk. Bevallom, nagyon megfogott ez a viadal, hiszen szinte az összes talajtípuson kipróbálhatja magát az ember. A helyezéseinkkel elégedett voltam, de egyelőre hiba lenne ezzel foglalkozni, arra kell koncentrálnunk, hogy végre befejezzünk egy versenyt. Ez a Corolla már annyiszor cserbenhagyott minket, hogy talán el kell gondolkodnunk: ezzel folytassuk-e.
– Ezek szerint még nincs konkrét tervük erre az esztendőre?
– Még nem írtunk alá semmilyen szerződést, a következő hetekben dől el, hogy mi lesz velünk.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik