Az évadzáró izgalmai

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2002.10.07. 22:12
Címkék
A Bol dOr, a Le Mans-i 24 órás és liége-i 24 órás szervezői azért váltak ki idén az endurance-vb-ből és hozták létre a Master of Endurance sorozatot, mert szerintük a 200 mérföldes versenyek nem méltóak a hosszú távú vb hagyományaihoz. Az évadzáró Vallelungai 200 mérföldes azonban rácáfolt ezekre a véleményekre, hiszen a szezon legizgalmasabb csatáját hozta: a több mint 320 kilométer után olyan szoros volt a befutó, mint egy sprintversenyen.
Vallelungai 200 mérföldes, az endurance vb 6. (utolsó) futama

100 kör, 324.3 km: 1. Mertens, Nowland (belga, ausztrál, Suzuki) 2:21.13 óra (137.778 km/óra), 2. Scarnato, Costes (francia, francia, Suzuki) 4.778 mp h, 3. Jerman, Bonhuil (szlovén, francia, Suzuki) 53.267, ...27. Vida Tibor, Alberto Batistuta (magyar, olasz, Aprilia)
A vb végeredménye: 1. Zongshen 2 (kínai) 123 pont, 2. Zongshen 9 (kínai) 107, 3. GMT 94 (francia) 95, …20. Team Schäfer (német, Bitter Sándor) 11
Vallelungai 200 mérföldes, az endurance vb 6. (utolsó) futama

100 kör, 324.3 km: 1. Mertens, Nowland (belga, ausztrál, Suzuki) 2:21.13 óra (137.778 km/óra), 2. Scarnato, Costes (francia, francia, Suzuki) 4.778 mp h, 3. Jerman, Bonhuil (szlovén, francia, Suzuki) 53.267, ...27. Vida Tibor, Alberto Batistuta (magyar, olasz, Aprilia)
A vb végeredménye: 1. Zongshen 2 (kínai) 123 pont, 2. Zongshen 9 (kínai) 107, 3. GMT 94 (francia) 95, …20. Team Schäfer (német, Bitter Sándor) 11
A legjobb edzésidőt elérő Ducati-France jött el a legjobban a rajttól, ám nyolcan loholtak a kéthengeres 998RS nyomában. A kilences élboly az első boxkiállás után szakadt darabokra – két pit-stop kötelező egy 200 mérföldes versenyen –, és a folytatásban egyre csökkent az élmenők száma. A végén két suzukis csapat, a kínai Zongshen 2 és a francia GMT94 belügyévé vált a győzelem. A végén az idény legkisebb különbségével tudott nyerni a Stefan Mertens, Warwick Nowland páros, így a kínai Zongshen csapat a vb-cím mellé a vb-ezüstöt is begyűjtötte.
A viadalnak Vida Tibor személyében magyar résztvevője is volt. Az apriliás gyorsabb volt olasz csapattársánál az időméréseken, ezért ő volt az, aki kétszer ült motorra a verseny során. Neki volt köszönhető, hogy a 37. rajthelyről először a harmincadik helyre jött fel a csapat, majd miután Batistuta három helyet visszaesett, a végén Vida még további hat pozíciót javított. A csapat végül 27. lett, és ez a stocksport-kategóriában (amelyet ugyan külön nem értékelnek, de mindenki számon tartja) az ötödikként végzett.
Legfrissebb hírek

Marcus Rashfordot és Joan Garcíát regisztrálta az FC Barcelona

Spanyol labdarúgás
46 perce

Olimpiai múzeum nyílt Rio de Janeiróban

Rio 2016
1 órája

Rendőrségi vizsgálat indult a Liverpool meccsén történt rasszista incidens miatt

Angol labdarúgás
1 órája

Kis lépés a világfutballnak, hatalmas ugrás a Marshall-szigeteknek

Minden más foci
1 órája

A városi rivalizálás helyett inkább a jószomszédi viszony a Paris FC célja 

Francia labdarúgás
1 órája

A Fradi és az ETO még talpon, a többiek hamar kiestek

Bajnokok Ligája
2 órája

Erste Liga: Mindig motivált a bátyám – Mihalik Gergő

Jégkorong
2 órája

Szoboszlai Dominik elbeszélget Szalahhal az elmaradt passzok miatt

Angol labdarúgás
2 órája
Ezek is érdekelhetik