A technika kifogott Talmácsin

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2002.10.04. 21:47
Címkék
Kato Dajdzsiro, a tavalyi 250-es világelsô, a Honda nagy kedvence pályafutása során most elôször lett edzéselsô a királykategóriában (Fotó: Reuters/Mavama Kimimasza)
Kato Dajdzsiro, a tavalyi 250-es világelsô, a Honda nagy kedvence pályafutása során most elôször lett edzéselsô a királykategóriában (Fotó: Reuters/Mavama Kimimasza)
Kato Dajdzsiro, a tavalyi 250-es világelsô, a Honda nagy kedvence pályafutása során most elôször lett edzéselsô a királykategóriában (Fotó: Reuters/Mavama Kimimasza)
Kato Dajdzsiro, a tavalyi 250-es világelsô, a Honda nagy kedvence pályafutása során most elôször lett edzéselsô a királykategóriában (Fotó: Reuters/Mavama Kimimasza)
Kato Dajdzsiro, a tavalyi 250-es világelsô, a Honda nagy kedvence pályafutása során most elôször lett edzéselsô a királykategóriában (Fotó: Reuters/Mavama Kimimasza)
Kato Dajdzsiro, a tavalyi 250-es világelsô, a Honda nagy kedvence pályafutása során most elôször lett edzéselsô a királykategóriában (Fotó: Reuters/Mavama Kimimasza)
Nem a várakozásaink és a reményeink szerint vette kezdetét a Csendes-óceáni Nagydíj pénteken Motegiben, azonban még sincs semmi baj. Hiszen nem Talmácsi Gábor lassult le látványosan a brazíliai negyedik helye után (az első nap után csak a 29. idő áll a neve mögött Japánban), hanem a Hondája nem akart gyorsulni. Azaz továbbra is éremesélyesnek tekinthetjük őt a vasárnapi viadalon!
Utóbbi derűlátó megállapításunkat arra alapozzuk, hogy 21 éves honfitársunk pénteken délelőtt jobban kezdett, mint két hete Rio de Janeiróban. Míg a Nelson Piquet-pályán csak tizedik volt az első szabadedzésen, addig Mote-giben az ötödik helyre volt képes. Talma tehát nagyon jó hangulatban készülődhetett az első időmérőre, amelyen viszont elpártolt tőle a szerencse. Pontosabban megkörnyékezte a technika ördöge. Talmácsi első számú motorja már a tréning harmadik körében tönkrement, egyszerűen beállt a dugattyúja. És sajnos a baj nem járt egyedül, a tartalék motor is "sztrájkba lépett”, a második számú Honda RS-nek nem működött a váltója… A problémák ellenére mégis bízhatunk honfitársunkban, hiszen tudvalévő, hogy a szabadedzésekhez képest az időmérőn Talmácsi Gábor akár két-három másodperccel is gyorsabban tud motorozni. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a második időmérőn erőlködés nélkül bekerülhet az első rajtsorba, ugyanúgy, mint Rióban.
A spanyol Daniel Pedrosának, az olasz Marco Melandrinak és a japán Kato Dajdzsirónak viszont tökéletesen működött a gépe. Róluk nyugodtan kijelenthető, hogy újjáéledtek az elmúlt két esős vb-futam után. Pedrosa alig egy hete ünnepelte a 17. születésnapját, azonban nem bulizhatott önfeledten – hogyan is tehette volna, amikor augusztusban még a vb-címről álmodott, ám a Portugál és a Brazil Nagydíj óta már nem reménykedhet. Az esős versenyeken rendre leszerepelt, Estorilban csak tizedik lett, míg Rióban bukott, és az idén először volt kénytelen pont nélkül befejezni egy versenyt. A Honda 125-ös vezérpilótája azonban hisz a feltámadásban, ennek megfelelően magabiztosan uralta az első edzést. A vb-éllovas Arnaud Vincent a 3. helyével hozta a kiváló és megbízható formáját, de akadtak meglepetések is, például az olasz Andrea Dovizioso, az összetett 15. helyén álló hondás második pozíciója igazi szenzáció. Mint ahogy a japán szabadkártyások leszereplése is az: az éremesélyesnek kikiáltott hat hazai motoros közül senki sem tudott az első tízbe bekerülni. A tavalyi világbajnok Manuel Poggiali is leszerepelt, igaz, nem a saját hibájából, Talmácsi Hondájához hasonlóan a San Marinó-i első számú Gilerája is beállt. Poggiali a sokkal gyengébb tartalék géppel csak a 10. helyet tudta megszerezni.
Csendes-óceáni Nagydíj, a gyorsasági motoros világbajnokság 13. futama, Motegi

Az 1. idômérô edzés. 125 kcm: 1. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:59.028, 2. Dovizioso (olasz, Honda) 1:59.658, 3. Vincent (francia, Aprilia) 1:59.696, 4. Jenkner (német, Aprilia) 1:59.843, 5. Barbera (spanyol, Aprilia) 2:00.020, 6. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 2:00.257, …29. Talmácsi Gábor (Honda) 2:02.387, …37. Tóth Imre (Honda) 2:04.460
250 kcm: 1. Melandri (olasz, Aprilia) 1:53.078, 2. Elias (spanyol, Aprilia) 1:53.667, 3. De Pu-niet (francia, Aprilia) 1:53.756, 4. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:53.948, 5. Takahasi (japán, Honda) 1:54.119, 6. Alzamora (spanyol, Honda) 1:54.368
MotoGP: 1. Kato (japán, Honda) 1:49.052, 2. Biaggi (olasz, Yamaha) 1:49.162, 3. Rossi (olasz, Honda) 1:49.720, 4. Checa (spanyol, Yamaha) 1:49.885, 5. Capirossi (olasz, Honda) 1:49.975, 6. Barros (brazil, Honda) 1:50.260
Tv. Szombat: Eurosport, 6.15–9.15 (élô), 9.45–11 (felvételrôl). Vasárnap: Eurosport, 4–8.30 (élô), 8.30–11 (felvételrôl), 12.30–13.30 (felvételrôl), 14–15.15 (felvételrôl)
A 250-es listavezető Marco Melandri növelni tudta az előnyét az összetettben Fonsi Nieto ellenében, mégis elégedetlen volt önmagával, mivel sem Portugáliában, sem Brazíliában nem nyert. Macio épp ezért a Brazil GP után elutazott egy kis nyaralásra Hawaiira. Honoluluban ugyan nem ment neki a szörfözés, ám tökéletesen feltöltődött, az első edzésen látottak után nyugodtan kijelenthető, hogy nagyon nehéz lesz elvenni tőle az idei nyolcadik győzelmét. A hat japán szabadkártyás közül csak Takahasi mutatta meg magát, Nieto majdnem egy másodperccel le van maradva Melandritól, míg a július végi Német GP-től szárnyaló argentin Sebastian Porto egyelőre csak a 12. helyre volt jó.
A MotoGP-ben volt a legnagyobb iram, a tempót Kato diktálta. Az a Kato, aki, úgy tűnik, az összes, esőben elszenvedett kudarcát feledtetni akarja hazájában. A tavalyi 250-es világbajnok Estorilban és Rióban nem tudta befejezni az esős versenyt, ám a meglepetésre napsütésben fürdőző Motegiben egyenesen szárnyal: Loris Capirossi 2001-es pályacsúcsát nyolc tizeddel javította meg! A Kato által diktált félelmetes iramot Max Biaggi tartotta a legjobban, míg a MotoGP első világbajnoka, Valentino Rossi egyelőre hét tizeddel le van szakadva a japántól. Igaz, ez csak részben meglepő, Rossi ugyanis ételmérgezést kapott. "Pénteken nagyon fáradt voltam a romlott reggeli miatt, ennek tükrében elégedett vagyok a teljesítményemmel”– mondta az olasz, aki azt is bejelentette, hogy 2003 januárjában vagy februárjában mindenképpen tesztelni fogja a BAR-Honda csapat Formula–1-es autóját.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik