Indianapolisban ködben kezdődött az első délelőtti szabadedzés, de délutánra kisütött a nap, így a szokásos semmittevéssel vette kezdetét az Egyesült Államok Nagydíjának hivatalos időmérő tréningje. Rubens Barrichellónak délelőtt sikerült behoznia pénteki lemaradását, az első napon a célegyenes bejáratánál a falnak ütköző brazil szombaton teljesítette első köreit, és azonnal csapattársa, Michael Schumacher mögött termett. A Ferrari-csapatot meglátogatta Carl Haas, a Cart-világsorozat egyik csapatának tulajdonosa, akinek vörös első sort ígért Jean Todt, a Ferrari sportigazgatója.
Michael Schumachert egyetlen edzéselsôség választja el az ötvenedik pole pozíciótól
Michael Schumachert egyetlen edzéselsôség választja el az ötvenedik pole pozíciótól
Szűk húszperces várakozás után Jacques Villeneuve, az 1995-ös Indy 500 győztese indította útjára a száguldást, a BAR kanadaija a pénteki ötödik helye után szombat délelőtt már csak a 13. helyig jutott. Villeneuve 1:12.803-as ideje bő másfél másodperccel gyengébb volt, mint Michael Schumacher délelőtti legjobbja. Juan Pablo Montoya 1:11.414-gyel már első rajtsorba illő időt ment, de a Ferrari duója, valamint Ralf Schumacher és Eddie Irvine még váratott magára. Ralf a mclarenesekhez hasonlóan hiába próbálkozott, Barrichello elfékezte magát az első kanyarban, míg Michael Schumacher és Irvine nem is ment körbe első próbálkozásakor. Az írnek másodszorra a megpördülő Nick Heidfeld miatt lassítania kellett, akárcsak Montoyának Alex Yoong hibája miatt. A malajziai autója mellett lobogtatott sárga zászlók láttára Ralf Schumachernek jó részidők után le kellett lassítania, Michael Schumacher viszont jól időzített, és 1:10.790-nel már abszolút pályacsúcsot futott (végsebessége 341 kilométer/óra volt!).
David Coulthard a 42. percben a harmadik helyre ugrott, de rövidesen vesztett egy pozíciót, mert Barrichello is teljesítette első hibátlan körét, és Jean Todt már büszkén mutogatott az eredménylistára. A francia mosolya tovább szélesedett, amikor Montoya a harmadik kísérlete során megcsúszott, és Ralf Schumi sem tudott javítani. Irvine is erőlködött, az ír a fűre terelte Jaguar-Cosworthját. Barrichello a második időmérő pontnál már három tizeddel elmaradt csapattársától, és mivel ő nagyobb légellenállásra szavazott, a gyors szakaszon újabb tizedeket kapott a némettől. Az első két hely így sem forgott veszélyben – a Ferrari-uralom Indianapolisban is folytatódik.
Az Egyesült Államok Nagydíjának vasárnapi menetrendje 15.30–16.00: bemelegítô edzés (tv: ORF1, RTL), 20.00: a verseny (73 kör, 306.235 km) rajtja (tv: ORF1, RTL –élô; RTL Klub – 21.40, felvételrôl)
A vb-pontverseny állása 14 futam után Pilóták: 1. M. Schumacher 128 pont, 2. Barrichello 61, 3. Montoya 44, 4. R. Schumacher 42, 5. Coulthard 37, 6. Räikkönen 20, 7. Button 13, 8. Irvine 8, 9. Heidfeld, Trulli és Fisichella 7-7, 12. Massa 4, 13. Villeneuve és Panis 3-3, 15. Salo, Frentzen és Webber 2-2 Konstruktôrök: 1. Ferrari 189, 2. Williams 86, 3. McLaren 57, 4. Renault 20, 5. Sauber 11, 6. Jaguar 8, 7. Jordan 7, 8. BAR 6, 9. Minardi, Arrows és Toyota 2-2
A Williams-BMW-k és McLaren-Mercedesek után a két BAR-Hondával Villeneuve és Olivier Panis a 7., 8. helyen várta az edzés hajráját, amelyet Giancarlo Fisichella – szintén Honda-motorral – a 9. pozícióba ugrással nyitott meg. Jarno Trulli is helyezkedett, a Renault olasza a BAR-Hondák elé ugrott, de Villeneuve nem adta olcsón a bőrét, visszavette az őt megillető pozíciót. A végén Michael Schumacher idejét csak a világbajnok maga tudta megközelíteni, Barrichello – bár javított saját legjobbján – csak a második helyét védte meg. Coulthard – figyelem: 1 ezreddel! – megelőzte Montoyát, a harmadik sor pedig Ralf Schumacheré és Kimi Räikkönené lett. Azt, hogy a pályafutása 49. pole pozícióját szerző Michael Schumacher és Barrichello tényleg csatázik-e egymással a versenyen is, csak a nyolc órakor rajtoló viadalon lehet megtudni.