Japánban megint Massa indul

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2002.09.23. 22:28
Címkék
A Sauber bejelentette, hogy Felipe Massa helyén Heinz-Harald Frentzent indítja a hét végi Egyesült Államok Nagydíján, de az idényzáró Japán GP-re ismét Massát nevezi. A veterán német, aki az idényt az Arrows-istállóval kezdte, azért ugrik be Indianapolisban, mert Massának az Olasz Nagydíjon elkövetett hibája miatt tíz hellyel hátrébbról kellene rajtolnia, mint ahova kvalifikálná magát.
Ecclestone Rossit akarja

Gyorsasági motor. Nem elég, hogy kritikus vetélytársai, Max Biaggi és Loris Capirossi az egekbe emelték Valentino Rossit a MotoGP hét végi megnyerése után, és hogy az ötszörös világbajnok Michael Doohan a motorkerékpársport korszakos egyéniségének nevezte ôt, a Formula–1 mindenhatója, Bernie Ecclestone is melegen gratulált neki. „Valentino Rossi pilótaként és emberként is különleges egyéniség, akire a Formula–1-ben is nagy szükség lenne. Jelenleg az F1 tele van unalmas versenyzôkkel, a szárnyaló Rossival eladhatóbb lenne a szakág. Ha lenne elég pénzem, létrehoznék egy új csapatot az F1-ben, amelynél Rossi lenne az egyik pilóta” – mondta Ecclestone. Rossi válasza: „Nekem unalmas lenne a Formula–1. Ott szinte semmit sem számít a versenyzôi tudás…”
Ecclestone Rossit akarja

Gyorsasági motor. Nem elég, hogy kritikus vetélytársai, Max Biaggi és Loris Capirossi az egekbe emelték Valentino Rossit a MotoGP hét végi megnyerése után, és hogy az ötszörös világbajnok Michael Doohan a motorkerékpársport korszakos egyéniségének nevezte ôt, a Formula–1 mindenhatója, Bernie Ecclestone is melegen gratulált neki. „Valentino Rossi pilótaként és emberként is különleges egyéniség, akire a Formula–1-ben is nagy szükség lenne. Jelenleg az F1 tele van unalmas versenyzôkkel, a szárnyaló Rossival eladhatóbb lenne a szakág. Ha lenne elég pénzem, létrehoznék egy új csapatot az F1-ben, amelynél Rossi lenne az egyik pilóta” – mondta Ecclestone. Rossi válasza: „Nekem unalmas lenne a Formula–1. Ott szinte semmit sem számít a versenyzôi tudás…”
Frentzennel már korábban megállapodott a Sauber a 2003-as idényről, és a múlt heti tesztek után pletykálni kezdték, hogy a német már az idén elfoglalja a brazil autóját. "Nagyon örülök a lehetőségnek, remek hír, hogy a következő, teljes szezon előtt újra versenyezhetek a Sauber-csapat színeiben. Szeretem Indianapolist, az eddigi két Formula–1-es versenyen itt voltam, nem jelent újdonságot a helyszín. Most megismerkedhetek a csapat azon részével is, amely nem volt ott a tesztelésen” – mondta Frentzen, aki 1994-ben a Sauberben debütált a Formula–1-ben, és 1996-ig a svájciaknál versenyzett.
Az újonc Massa eddig négy pontot szerzett az idén, Monzában Pedro De La Rosának ütközött neki, ezért büntették meg. A brazilnak még nincs szerződése 2003-ra, de állítólag a Toyota szívesen látná Olivier Panis csapattársaként.
Helio Castro-Neves is pályázik a kölniek egyik pilótai állására, az Indy Racing League idei idényét a második helyen záró brazil a múlt héten a franciaországi Paul Ricard-pályán ki is próbálta a piros-fehér négykerekűt, amellyel 75 kört tett meg. "Minden másodpercét élveztem a tréningnek, jó néhány kört megtettem, volt hosszabb menet és néhány mért köröm is. Ez volt az első Formula–1-es tesztem, és meglepődtem, milyen könnyű a TF102-es vezetése, főleg a fékek fantasztikusak. A csapat óriási, mindenki remekül dolgozott”– fogalmazott Castro-Neves.
A csapat először tesztelte a TF102B jelű négykerekűjét, amelyet úgy alakított ki, hogy beleférjen a jövő évi, RVX-03-as motor. Stéphane Sarrazin 172 kört tett meg a géppel, a teszt után Norbert Kreyer, a Toyota motorfejlesztési igazgatója elmondta, a csapat jó irányba halad.
A Mercedes, azaz anyavállalata, a Daimler-Chrysler az üzleti életben terjeszkedik, többségi tulajdont vásárolt ugyanis az Ilmor motorgyártóban. A West-McLaren-istálló számára erőforrást építő cég, amely 1993-ban a Sauber-csapat oldalán kezdte el jelenleg is tartó tevékenységét, tovább erősítette F1-hez való kötődését. "Ezzel a lépéssel minden adott a jövőbeli fényes szerepléshez, és fel tudunk készülni a kétezer-négyben bekövetkező szabálymódosításokra” – nyilatkozta Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója. A Formula–1-ben 2004-től egy versenyhétvégén egy motort használhatnak autónként a csapatok, és ha valamelyik edzésen meghibásodik az erőforrás, a pilóta rajtpozícióval fizet a cseréért.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik