FerrariAz Olasz Nagydíj története
Az utóbbi tíz év gyôztesei. 1992: Ayrton Senna (brazil, McLaren-Honda), 1993: Damon Hill (brit, Williams-Renault), 1994: Hill, 1995: Johnny Herbert (brit, Benetton-Renault), 1996: Michael Schumacher (német, Ferrari), 1997: David Coulthard (brit, McLaren-Mercedes), 1998: M. Schumacher, 1999: Heinz-Harald Frentzen (német, Jordan-Mugen-Honda), 2000: M. Schumacher
A tavalyi verseny élcsoportja: 1. Juan Pablo Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 1:16:58.493, 2. Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 5.175 másodperc hátrány, 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 17.335 mp h., 4. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 24.991 mp h., 5. De La Rosa (spanyol, Jaguar-Cosworth, M) 1:14.984 perc h., 6. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:22.469 p h.
Elsô rajtsor: Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:22.216, Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:22.528
Paolo Martinelli motorfelelős és kis csapata Monzára elkészítette a csapat vadonatúj motorját, amellyel a hivatalos időmérő edzésen fog száguldani Michael Schumacher és Rubens Barrichello. A Williams tavaly megverte a maranellóiakat a gyors pályákon, ám az idén a Hockenheimringet átépítették, így nem lehet megjósolni, mi fog történni Monzában. Schumi szerdán Milánóban a pilótaválogatott csapatkapitányaként győztes gólt szerzett az olasz divattervezők csapata elleni jótékonysági mérkőzésen (1–0), amelynek 150 ezer eurós bevételét a tavalyi egyesült államokbeli terrorcselekmények olasz-amerikai áldozatai hozzátartozóinak utalják át. Schumachernek Giancarlo Fisichella adta a gólpasszt. A Ferrari-csapatot nem kísérte el Monzába Ross Brawn technikai igazgató.
WilliamsTavaly Juan Pablo Montoya győzelmét hozta az Olasz Nagydíj, ám a kolumbiai elmondta, ezúttal a harmadik helynek is úgy tudna örülni, mint a győzelemnek. A Ferrari ugyanis minden körülmények között verhetetlennek tűnik, és ennek tudatában visszafogott hangulatban készülnek a grove-iak. A BMW már a jövőbe tekint, a müncheniek felajánlották Sir Frank Williamsnek, hogy minden segítséget megadnak a kasztni tervezésénél is. "Ahhoz, hogy feljöjjünk a Ferrarira, hatalmasat kell előrelépnünk. Mi két évvel ezelőtt sokat javítottunk a motoron, most a Williamsnek kell tennie valamit a kasztnival” – nyilatkozta Gerhard Berger, a BMW sportigazgatója.
McLarenDavid Coulthard és a West-McLaren-istálló duója 1997-ben győzött már Monzában. "A pálya hírhedt a rajt utáni tömegkarambolokról, de Spával is ez a helyzet, mégis sikerült megúszni simán a startot. Számunkra ez nem annyira jó hír, de Monzában fantasztikus hangulatot tudnak teremteni a Ferrari szurkolói. A Belga GP után újra lehetett tesztelni, nagyon kellett már ez a vezetés” – mondta a skót. Csapattársa, Kimi Räikkönen Belgiumban életében először rajtolt az első sorból, és reméli, megismételheti teljesítményét.
RenaultA franciák Belgiumban közel jártak a pontszerzéshez, de Jarno Trulli autója meghibásodott, és az olasz feladta a versenyt. Trulli hazai pályán javíthat, bár nem szereti Monzát. "Az Olasz Nagydíj nem különbözik az év többi versenyétől, a motivációm olyan, mint bárhol máshol, azaz nagyon magas, a szurkolók jelenléte nem változtatja meg a hozzáállásomat. A pálya nem túl érdekes, kár, hogy itt rendezik az Olasz GP-t, de Monza mindig is ilyen volt” – mondta Trulli, akivel szemben csapattársa, Jenson Button kifejezetten kedveli a pályát, amelynek érdekességét az S-kanyarok sem csökkentik.
SauberA svájci kiscsapat Monzában szeretné bevetni a HANS elnevezésű fej- és nyakvédő rendszert, amelyet Nick Heidfeld és Felipe Massa a múlt heti teszteken már kipróbált. "Jól sikerültek a tesztjeink, imádom Monzát, már alig várom, hogy elkezdődjenek az edzések. A kocsi kis leszorító erejű beállításai beváltak, biztosan az élmezőnyben leszünk” – mondta Heidfeld. Massa a Formula–1 előtt Olaszországban versenyzett, így remekül ismeri a pályát, nem kell megtanulnia.
JordanGiancarlo Fisichella a Sebesség Templomának nevezi Monzát, az olasz vélekedése remekül mutatja a Jordan-istálló elkötelezettségét a hét végi futam előtt. Szato Takuma a Formula Opel-sorozatban járt már Monzában, így ő is jól ismeri a pályát. "Szeretem Monzát, mert annyira elüt a többi ringtől, itt aztán igazán lehet élvezni a sebességet. Még sohasem versenyeztem ilyen kis vezetőszárnnyal!” – mondta Szato.
BAR"Ez az egyetlen igazán gyors pálya, amit meghagytak, itt tényleg lehet versenyezni. Nem sok szerencsém volt eddig Monzában, de mindig szeretek ide visszajönni, sok érdekes része van a pályának. Fontos, hogy megbízható legyen a kocsi, igazi teszt lesz ez az autók számára” – mondta el véleményét Monzáról Jacques Villeneuve. 1997 világbajnoka még csak kétszer szerzett pontot Monzában, legjobb évében az ötödik lett, tavaly pedig a hatodik. Olivier Panisnak még várnia kell első monzai egységeire, a francia reméli, csak vasárnapig. Igaz, a Belgiumban és a múlt heti teszteken füstölgő Honda-motorok elronthatják a BAR és a Jordan vasárnapját is.
JaguarA Ford-gyár csapata ígéretes produkciót nyújtott Belgiumban és Pedro De La Rosa a múlt heti teszteken is remekelt. A spanyol tavaly az ötödik helyen végzett Monzában, és reméli, sikerül megismételnie azt az eredményét. Ez az idei első pontjait jelentené – a team eddig csak Eddie Irvine révén jutott egységekhez.
ToyotaA kölniek a motorjuk erejében bíznak, Allan McNish még mindig az első pontjaiban reménykedik, míg Mika Salo Monzát dicséri. Ove Andersson csapatigazgató azt szeretné, ha a team pontszerzéssel búcsúzna Európától, azaz eredményes lenne kontinensünkön (eddig Ausztráliában és Brazíliában lett 6. Salo).
MinardiAlex Yoong a kényszerszabadságáról visszatérve pihenten várja az Olasz Nagydíjat, reméli, a többhetes kihagyás előnyt jelent számára az utóbbi heteket autóban töltő vetélytársaival szemben. Ez akkor derül ki, amikor véget ér a szombati hivatalos időmérő edzés, amelyen a 107 százalékos határ az ellenfél.