A hét végén Olaszországban gyűlik össze a Formula–1-es mezőny, amelynek csapatai az elmúlt versenyeken nem tudtak mit kezdeni a Ferrari-istállóval. Michael Schumacher és Rubens Barrichello halmozza a győzelmeket, a Magyar Nagydíjon és a Belga GP-n nyomasztó volt a maranellóiak fölénye.Juan Pablo Montoya tavaly Monzában szerezte meg első és eddigi egyetlen F1-es diadalát, ám úgy érzi, ebben az évben nincs olyan jó esélye, mint tizenkét hónappal ezelőtt, amikor a Williams-BMW tarolt a gyors pályákon. "Egyre inkább úgy tűnik, hogy nem fogom megismételni a tavalyi produkciómat, a Ferrarit nagyon nehéz legyőzni, ráadásul egy évvel ezelőtt jobb volt az autónk. Azt kell mondanom, jelenleg a két Ferrari mögötti harmadik hely megszerzése felér a győzelemmel. A célunk pedig nem is lehet más, mint a konstruktőrök között megszerezni a világbajnoki második pozíciót, azaz növelnünk kell a McLarennel szembeni előnyünket”– nyilatkozta Montoya. A kolumbiai számára jó hír, hogy Sir Frank Williams csapatigazgató a múlt héten elmondta, az istálló mögé áll, és valahogy úgy támogatja, mint a Ferrari Michael Schumachert.A grove-iak számára egyértelmű célkitűzés a csapat-vb második helyének elérése, ezt Gerhard Berger, a BMW sportigazgatója is megerősítette. "Huszonkilenc pont előnyünk van, ennek elégnek kell lennie az utolsó három futam előtt. Monzában a legnagyobb az esélyünk egy jó eredmény elérésére, a legújabb fejlesztésű motorunk ereje valószínűleg nagyobb, mint a Mercedesé. Kíváncsian várom, hogyan alakul a McLaren elleni csatánk Monzában” – mondta Berger.S hogy mit mond a Williams és a McLaren esélyeiről maga a világbajnok, Michael Schumacher? Nos, Schumi úgy véli, hogy mindkét team autói megszoríthatják a Ferrarit. "Sokkal nehezebb futam lesz, mint a belgiumi. Ezt annak ellenére mondom, hogy a felkészülésünk remekül sikerült a múlt héten. Nagyképűség lenne, ha a Ferrari újabb kettős győzelmére tippelnék, azt viszont Rubens nevében is megígérhetem, mindent megteszünk azért, hogy ismét örömöt szerezzünk az értünk szorítónknak” – így az ötszörös vb-első, aki egy évvel ezelőtt csak negyedikként ért célba Monzában.Az Olasz Nagydíj két sofőr számára jelenti a hazai versenyt, Giancarlo Fisichella egy Jordan-Hondával, Jarno Trulli pedig egy Renault-val vág neki a monzai viadalnak. Fisichella abban bízik, hogy a motorjait versenyről versenyre frissítő Honda-gyár Monzába olyan erőforrásokat szállít majd, amelyek nemcsak sebességben, hanem megbízhatóság terén is fejlődést mutatnak. A Belga Nagydíjon a Honda V10-esei egymás után füstöltek ki, és a meghibásodások a múlt heti monzai tesztelésen is folytatódtak. "Nagyon izgatott vagyok, a monzai az egyik hazai versenyem, és úgy érzem, az autó és a motor legújabb fejlesztései lehetővé teszik számunkra a pontszerzést. Monza történelmi helyszín, a viadal atmoszférája egyedülálló, és a világon mindenhol tudják, hogy ez a pálya a sebesség temploma” – vélekedett Fisichella.