Schumacher tizedes lett

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2002.09.01. 21:08
Címkék
A Ferrari-istálló a Magyar Nagydíj után Belgiumban is egyeduralkodó volt, Spa-Francorchamps-ban Michael Schumacher és Rubens Barrichello utolérhetetlennek bizonyult. Ezúttal nem a csapat érdekei diktáltak, a rajttól  a boxkiállások időszakától eltekintve  végig vezető Schumi nem adta át első helyét a pontverseny második helyéért csatázó Barrichellónak, így megszerezte idei tizedik diadalát.
Michael Schumacher spái futamgyôzelmével újabb rekordot adott át a múltnak
Michael Schumacher spái futamgyôzelmével újabb rekordot adott át a múltnak
Michael Schumacher spái futamgyôzelmével újabb rekordot adott át a múltnak
Michael Schumacher spái futamgyôzelmével újabb rekordot adott át a múltnak
Michael Schumacher spái futamgyôzelmével újabb rekordot adott át a múltnak
Michael Schumacher spái futamgyôzelmével újabb rekordot adott át a múltnak
Ezzel új rekordot állított fel, egy szezonban még soha senki nem nyert kilencnél több nagydíjat. Barrichello a második helyével is növelte előnyét a pontversenyben, a harmadik helyezett Montoyával szemben hét, az ötödik helyen célba érő Ralf Schumacher előtt kilenc egység a fórja. A két Williams-BMW között David Coulthard ért célba, és az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után először pontot szerzett Eddie Irvine és a Jaguar-csapat.

Michael Schumacher vasárnap utolérhetetlen volt Spa-Francorchamps-ban, és újabb fejezettel bővítette saját rekordkötetét. A Belga Nagydíjat a pole pozícióból kezdő ferraris a délelőtti bemelegítésen már mindenkivel tudatta, hogy egyedi sebességre képes az Ardennekben, és miután a rajtnál sikerült megtartani éllovas pozícióját, kétség sem fért győzelméhez.
Rubens Barrichellónál egy, a Juan Pablo Montoya vezette üldözőbolynál két másodperccel volt gyorsabb körönként, a viadal első harmadában halmozta a leggyorsabb köröket. A boxkiállások idején ugyan egy-egy körre elvesztette az első helyet Barrichellóval szemben, a végén kiengedhetett, a hajrában öt-nyolc másodperccel lassabb köröket futott, mint a verseny elején, mégis nyert.
Az idén már tizedszer ért elsőként a célba, és ezzel felülmúlta Nigel Mansell 1992-es, illetve önmaga 1995-ös, 2000-es és 2001-es rekordját, az egy szezonon belüli kilenc győzelmet. A német pályafutása 63. győzelmét aratta, ebből a hatodikat Belgiumban. Alain Prost hatszor-hatszor nyert Brazíliában és Franciaországban, Ayrton Senna ugyanennyiszer Monte-Carlóban, ennél többször ugyanazt a GP-t senki nem tudta megnyerni. Schumi jövőre nemcsak Belgiumban, hanem a Francia Nagydíjon is eljuthat a hetedikhez.
A pályafutása során összesen három diadalnál járó Barrichellónak a rajtnál sikerült megelőznie a második helyről induló Kimi Räikkönent, és a brazil is a saját tempóját autózva teljesítette a versenyt. Ez vasárnap a második helyhez volt elég, Barrichello ugyan a rajthoz közeleddve nagyon megközelítette csapattársát, elmaradt az Osztrák Nagydíjon már látott végjáték, mindenki maradt a helyén. Mindenesetre nagy lehetett az öröm a Ferrarinál, amelynek legalább egy pilótája a legutóbbi 50 F1-es viadalon dobogóra állhatott.
Rubinho a verseny után 51 vb-ponttal áll, héttel Montoya előtt, aki remekül rajtolt, megelőzte csapattársát, Ralf Schumachert. Utána Räikkönen kisebb megcsúszását kihasználva feljött a harmadik helyre, amelyet a végén David Coulthard kemény támadásait visszaverve sikerült megőriznie.
DC két helyet javított a rajtpozíciójához képest, a skót már a szombati hivatalos időmérő után megmondta, hogy a hatodik startkocka nem veszi el a kedvét, mert gumijai a versenyen visszaadják azt, amit elvesztett az időmérésen. A skót igen gyors volt, az első körben túljutott Ralf Schumacheren, Räikkönent pedig az első boxkiállása során utasította maga mögé. Montoyával azonban nem tudott mit kezdeni, meg kellett elégednie a negyedik hellyel.
Ralf Schumi két egységgel gazdagodott, a Williams németje a rossz rajtja után egyszer meg is csúszott, és utána Jarno Trullival kellett csatáznia. Coulthard figyelmeztette Räikkönent, hogy bár a második rajtkockát megszerezte szombaton, a versenyen gondjai lesznek még a gumijaival. A finn fokozatosan vissza is esett az 5. helyre, de végül nem az abroncsok, hanem a Mercedes-motor fosztotta meg a pontszerzéstől. A 35. és a 39. kör között hihetetlen kiesési széria tombolt Spában, Räikkönen mellett Trulli, Giancarlo Fisichella, Felipe Massa és Olivier Panis is kiesett autója meghibásodása miatt. A BAR franciája bosszantó hét végén van túl, pénteken, szombaton és vasárnap is kifüstölt mögötte a Honda-motor.
Räikkönen és a Renault-pilóták (Jenson Button a 10. körben állt ki) műszaki hibáinak köszönhetően Eddie Irvine-é lett a hatodik helyért járó egy pont, a Jaguarnak nagyon nagy szüksége volt az apró sikerre. Jacques Villeneuve is elkönyvelhetett néhány apró sikert, ám Fisichellával és Allan McNish-sel szemben bemutatott előzéseiért nem járt pont.
A Renault mellett a Minardi volt képtelen a célba juttatni legalább egy autót, Mark Webber már az elején feladta technikai hiba miatt, míg Anthony Davidson kicsúszott. A brit sofőrnek ez volt a második GP-je Alex Yoong helyettesítőjeként, a malajziai ugyanis Paul Stoddart csapatigazgató elmondása szerint az Olasz Nagydíjon visszatér a csapatba. Azonban Davidsonnak sem szabad kétségbe esnie, a Toyota vezetősége ugyanis szívesen szerződtetné jövőre Panis csapattársának.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik