8. Master-rali, a FIA Vk 6., a FIM Vk 3. futama
Autósok: 1. Schlesser, Magne (francia, Schlesser-Renault Buggy) 26:55.37 óra, 2. Krol, Marzaljuk (orosz, orosz, Mitsubishi) 1:06.11 ó h., 3. Monterde, Tornabell (spanyol, Mitsubishi) 3:03.16 ó h.
Motorosok: 1. Lundmark (svéd, KTM), 2. Flick (francia, KTM), 3. Dabrowski (lengyel, KTM)
8. Master-rali, a FIA Vk 6., a FIM Vk 3. futama
Autósok: 1. Schlesser, Magne (francia, Schlesser-Renault Buggy) 26:55.37 óra, 2. Krol, Marzaljuk (orosz, orosz, Mitsubishi) 1:06.11 ó h., 3. Monterde, Tornabell (spanyol, Mitsubishi) 3:03.16 ó h.
Motorosok: 1. Lundmark (svéd, KTM), 2. Flick (francia, KTM), 3. Dabrowski (lengyel, KTM)
Bár minden kétséget kizáróan a Dakar-rali a világ legkeményebb és legveszélyesebb tereprali-viadala, a többi esemény csak milliméterekkel marad le a szaharai küzdelem mögött a nehézségek tekintetében. Az idén nyolcadik alkalommal megrendezett Master-ralin például két kamionos vesztette életét: a német Horst Godel, valamint a csapattársa Gregor Haug nagy sebességnél megcsúszott a versenykamionjával, amely felborult. A viadal második napján történt tragédia jól mutatja az 5153 kilométer hosszú megméretés nehézségeit, amelyeket az autós és a motoros győztes célba érkezés utáni nyilatkozatai is alátámasztanak. "Az orosz erdők és sztyeppék kezdenek hasonlítani a Dakar-rali nehézségeihez!” – mondta az autós győztes francia Jean-Louis Schlesser, akivel egyetértett a svéd Per-Gunnar Lundmark, a motoros nyertes is.
A mezőny tényleg végigszenvedte a versenyt a szentpétervári rajttól egészen a Fekete-tenger partján található befutóig.
Lundmark, aki az idei Dakar után lecserélte a BMW-jét KTM-re, a tíz szakaszból hármat megnyert és végig vezette az összetettet, ám mégis rengeteg rossz emléke van. "Az ötödik, hatodik, nyolcadik és kilencedik napon voltak olyan pillanatok, amikor úgy éreztem, nemsokára fel kell adnom a versenyt. Eltévedtem, buktam, tönkrement az első fékem és a GPS-em” – panaszkodott Lundmark, akinek nagy tervei vannak. "A huszonötödik Dakar-ralin szeretnék a gyári KTM-csapat tagja lenni!”
A kétszeres Dakar-győztes Schlessernek – aki hat szakaszon volt első a Master-ralin – is voltak gondjai. "Az ötödik etapon egy kicsit megijedtem, mert csúnyán eltévedtem, szerencsére azonban csak 14 percet veszítettem” – mondta a francia, aki megvédte a tavalyi Master-ralin megszerzett címét.