Frentzen újra az Arrowsnál

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2002.08.29. 21:21
Címkék
Schumacher két keréken is bejárta Spát
Schumacher két keréken is bejárta Spát
Schumacher két keréken is bejárta Spát
Schumacher két keréken is bejárta Spát
Schumacher két keréken is bejárta Spát
Schumacher két keréken is bejárta Spát
A Formula–1-es versenynaptár egyik leglassúbb pályájáról, a Hungaroringről az egyik leggyorsabb aszfaltcsíkra, SpaFrancorchamps-ba utazott a mezőny. A Belga Nagydíj változatos kanyarkombinációival és szeszélyes időjárásával nagy lutrinak számít, ennek ellenére a mezőny többsége imádja a ringet, amely a mostaniak közül talán
a leginkább visszaadja a régi Formula–1 hangulatát. Ugyanakkor ez a verseny évek óta vita tárgya a dohányreklámok eltüntetése mellett szorgoskodó belga politikusok és Bernie Ecclestone között. A Formula–1 vezére mindenesetre kijelentette, kezd elfogyni a türelme Belgium kormányával szemben, és ez nem jó ómen a GP szervezői számára.

Ferrari
Akárcsak tavaly, az idén is úgy megy Spába a Ferrari-istálló, hogy már mindent begyűjtött, amit lehetett. Michael Schumacher megnyerte a pilóták világbajnokságát, míg a Scuderia behozhatatlan előnyre tett szert a konstruktőrök között. Van azonban még egy lezáratlan ügy, Rubens Barrichello ezüstérméért meg kell dolgozniuk a maranellóiaknak. A Hungaroringen látott produkciót alapul véve Rubinho esélyei kiválóak, és ezt ő is így érzi. "Nagyon jó idényem van, kiválóan érzem magam a csapaton belül, ez az eddigi legjobb Formula–1-es idényem, teljes erőmmel a feladatomra összpontosíthatok. Igaz, hogy a csapat most egy emberként mögöttem áll, de úgy érzem, akkor sem panaszkodhattam, amikor ez még nem volt így. Ugyan néha kiestem, de ez előfordul, ettől még az idei a legjobb évem. Azt hiszem, mindenki arról álmodik, hogy a Ferrarinál vezethessen úgy, hogy őt támogatja a csapat, és ez most nekem megadatott” – nyilatkozta Barrichello a csütörtöki sajtótájékoztatón. Michael Schumacher, ha tudja, támogatni fogja csapattársát, ugyanakkor ha győz, új rekordot ünnepelhet, ő lehet az első, aki eléri a tíz futamgyőzelmet egy idényen belül.

Williams
Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya egy évvel ezelőtt kibérelte Spa első rajtsorát, de a rajtnál jelentkező műszaki hibák mindkét pilóta versenyét tönkretették. A duó azt reméli, hogy az Ardennekben sikerül megszorítani a Ferrarit, amely Magyarországon utolérhetetlen volt. "Ez a verseny mindenképpen nagyon izgalmas lesz, kifejezetten derűlátó vagyok, a pálya fekszik az autóinknak, csak ne essen az eső! Nagyon kockázatos itt vizes pályán vezetni, főleg, ha valaki van az ember előtt. Ilyenkor nem lehet látni semmit, csakis a megérzéseinkre hagyatkozhatunk” – mondta Montoya, akinek csapattársához hasonlóan 40 pontja van.
McLaren
David Coulthard 1999-ben győzött Belgiumban, az idén azonban a skót pilóta nemigen reménykedhet hasonló sikerben. "Spát nagyon szeretem, mert itt rengeteg múlik a pilótákon, mindig szívesen jövök ide versenyezni. Nagy kihívást jelent a pálya, amelyen folyamatosan összpontosítani kell, és amely nagy örömet szerez, ha valaki a hivatalos időmérő edzésen éppen a mért körét teljesíti. Az Eau Rouge-kanyarkombináció a Formula–1 egyik legérdekesebb pontja, borzongató érzés teljes gázzal áthajtani rajta. Az időjárás megtréfálhat minket, mivel ez a sorozat leghosszabb pályája, gyakran előfordul, hogy a ring egyik pontja száraz, a másik pedig nedves” –mondta DC, akinek talán a legemlékezetesebb kalandja 1998-ban történt, amikor összeütközött Michael Schumacherrel. Kimi Räikkönen is várja a futamot. "A Hockenheimring átépítése után Spa a második leggyorsabb pálya a Formula–1-ben, és mivel számos előzési lehetőség van, nagyon várom már a rajtot” – fogalmazott Räikkönen.

Renault
Giancarlo Fisichella egy évvel ezelőtt hatalmas meglepetésre a dobogóra juttatta a Benetton-Renault-t Spában, az volt a csapat első olyan eredménye, amely javulást sugallt. Az olasz sofőr azóta már nincs a csapatnál, Jenson Button és Jarno Trulli feladata, hogy megismételje, vagy legalábbis megközelítse Fisico tavalyi eredményét.

Sauber
A Magyar Nagydíj óta Peter Sauber bejelentette, hogy Nick Heidfeld mellett Heinz-Harald Frentzen lesz a másik versenyzője 2003-ban, Felipe Massa pedig állás után nézhet. A roppant tehetséges brazilt a barcelonai ötödik helye, a Sepangban és a Nürburgringen elért hatodik pozíciója sem tartja a hinwilieknél, ahol azonban nem akar tesztpilóta lenni.

Jordan
Már rengeteg grafikát lehetett látni, amelyen a sárga négykerekű hátulján a Ford kék oválja tetszeleg, ám egyelőre még a Hondával kell helytállnia a csapatnak. Eddie Jordan gárdája 1998-ban Damon Hill révén itt aratta első győzelmét, az angolt ráadásul akkori csapattársa, Ralf Schumi kísérte a célba. Fisichella 1997-ben a 2., tavaly a 3. lett Spában, ahol Szato Takuma Formula–3-as pilótaként versenyzett már, és imádja az aszfaltcsíkot.

BAR
A csapat a bemutatkozó idényében, 1999-ben mindkét autóját a váztól kezdve rakhatta össze, miután Ricardo Zonta és Jacques Villeneuve is beköszönt az Eau Rouge kanyarkombinációba. A Honda támogatását élvező csapat várhatóan rövidesen bejelenti, hogy a Renault-tól érkező Jenson Button mellett Villeneuve lesz a másik versenyzője 2003-ban, a kanadai ugyanis visszautasította a Cartban szereplő Forsythe-csapat ajánlatát.

Jaguar
A Jaguart működtető Ford állítólag a Belga Nagydíjon önzetlen támogatásáról fogja biztosítani a Niki Lauda vezette csapatot, amelynek jövője a gyenge szereplése és a Jordan Forddal kötött motorszállítási szerződése miatt megkérdőjeleződött. Eddie Irvine közben kijelentette, hogy ő semmiképpen sem sieti el a döntését a jövőjével kapcsolatban. A csapat Spában nemigen bízhat a pontszerzésben, ugyanakkor bejelentheti, hogy Malcolm Oastler lesz a technikai igazgatója.

Minardi
Anthony Davidson a második Formula–1-es versenyét várja a 12 versenyével hozzá képest tapasztalt Mark Webber csapattársaként. A fiatal brit a Hungaroringen kvalifikálta magát, azaz megfelelt a minimális elvárásoknak. "A legnehezebb a lekörözések időszaka volt, a magyar pályán roppant nagy kockázatot vállaltam, amikor elhagytam az aszfalt tiszta ívét, és a koszra futottam. Nagyon kellemetlen volt egyszerre a visszapillantó tükörbe és az egymást követő kanyarokra figyelni” – mondta Davidson, aki egyben a BAR tesztpilótája is.

Toyota
Mika Salo és Allan McNish szerda óta tudja, hogy még négy verseny, és mindkettőjük toyotás pályafutása véget ér. A duó addig is mindent megtesz, hogy a lehető legjobb eredményhez juttassa a kölnieket. "Néhány hete már sejteni lehetett, hogy ez lesz a vége, de hiszem, hogy nem a képességeink miatt döntöttek így. A Formula–1 néha nem szép üzlet, hanem csúnya politika. Senki sem figyelmeztetett a közlemény előtt, megdöbbentő ez a fejlemény, de azért igyekszem minél jobban versenyezni” – mondta McNish.

Arrows
Tom Walkinshaw gondjai megoldódtak, az Arrows újfent indulni fog F1-es viadalon. Enrique Bernoldi mellett a várakozások szerint Frentzen ül majd a kocsiban, a gárda a németet nevezte a versenyre. Craig Pollock skót üzletember közben bejelentette, neki semmi köze a csapat adásvételéhez, és bár ő is szerette volna megszerezni a teamet, mások hamarabb léptek.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik