Rossi kuplungja romlott el

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2002.08.26. 21:39
Címkék
Az olasz motorostársadalom ünnepelhetett az elmúlt vasárnap Brnóban. Több mint egy év után  2001-ben a Sachsenringen rendezett Német GP-n Sanna, Melandri és Biaggi nyert  mindhárom kategóriában újra csak olaszok diadalmaskodtak egy vb-futamon, ami a sorozat 1949 óta íródó történetében a tizenkettedik alkalommal történt meg.
A verseny döntô pillanata: Valentino Rossi észreveszi, hogy valami nincs rendben a motorja hátuljával – az élen Max Biaggi
A verseny döntô pillanata: Valentino Rossi észreveszi, hogy valami nincs rendben a motorja hátuljával – az élen Max Biaggi
A verseny döntô pillanata: Valentino Rossi észreveszi, hogy valami nincs rendben a motorja hátuljával – az élen Max Biaggi
A verseny döntô pillanata: Valentino Rossi észreveszi, hogy valami nincs rendben a motorja hátuljával – az élen Max Biaggi
A verseny döntô pillanata: Valentino Rossi észreveszi, hogy valami nincs rendben a motorja hátuljával – az élen Max Biaggi
A verseny döntô pillanata: Valentino Rossi észreveszi, hogy valami nincs rendben a motorja hátuljával – az élen Max Biaggi
Brno és a Sachsenring előtt 1949-ben, 1951-ben, 1955-ben és 1957-ben Monzában, 1957-ben és 1975-ben Hockenheimben, 1960-ban Assenben, 1975-ben Imolában, 1996-ban a malajziai Shah Alamban, valamint 1999-ben a dél-afrikai Welkomban volt olasz tripla. A brnói hős, a yamahás Max Biaggi, aki megszakította a hondások idei egyeduralmát a MotoGP-ben. Az olasz azonban az ünneplés mellett kritizált is. Méghozzá Brno legnagyobb vesztesét, Valentino Rossit. Aki természetesen azonnal válaszolt Biagginak.
"A Yamaha sokkal jobb volt az új alkatrészekkel, ám közel sem volt tökéletes. A sikerben azonban nekem volt döntő szerepem, hiszen csapattársam, Carlos Checa csak az ötödik lett ugyanezzel a motorral – dicsérte önmagát Biaggi, aki elárulta a taktikáját is. – Az új alkatrészeknek, elsősorban az új futóművemnek köszönhetően a régi, jól bevált taktikámat választottam. A jobb futóművekkel kevésbé koptak az abroncsaim, ezért már a rajttól hatalmas iramot diktáltam annak érdekében, hogy az ellenfeleim gumijai minél hamarabb kopjanak el. A tervem tökéletesen bevált, hiszen csak Rossi és Kato bírta velem tartani a lépést. Kettejük közül Rossitól egyáltalán nem tartottam, Katótól azonban féltem, mivel szerintem nagyon fekszik neki a brnói pálya” – szurkálta Rossit Biaggi, akit nem nagyon érdekel, hogy Rossi műszaki hiba miatt kényszerült kiállni. "Ha Rossinak nem lettek volna gondjai, akkor is nagyon nehéz lett volna győznie. Engem azonban nem nagyon érdekelnek az ő gondjai, nekem csak az a fontos, hogy nyertem. Egyszerűen nem érdekel, hogy Rossival vagy nélküle tudok-e megnyerni egy versenyt” – mondta magabiztosan Biaggi.
A listavezető Rossi előbb dicsérte Biaggit, majd ő is tett néhány megjegyzést a brnói győztesre. "Három éve vagyok a királykategóriában, de még sohasem láttam ennyire gyorsan motorozni Biaggit. Természetesen nagyban segítette őt, hogy a motorját sokkal jobban felkészítették a brnói pályára, mint az én Hondámat. A Yamaha egyébként már teljesen utolérte a fejlesztésekben a Hondát, úgyhogy most már nekünk is elő kellene állni néhány újdonsággal – nyilatkozta Rossi, aki az utolsó körig küzdött volna Biaggival. – Nem tudom, hogy végződött volna a verseny, ha nem kellett volna kiállnom, az azonban biztos, hogy az utolsó méterekig harcoltam volna. Már csak azért is, mert én a kopott gumikkal az utolsó köreimben gyorsabb tempóra voltam képes, mint Biaggi. Elég megnézni a köridőket – mondta Rossi, aki szerint kuplunghiba miatt robbant szét a gumija. – Az 1996 óta tartó karrierem alatt még sohasem volt durrdefektem, és most sem a gumim volt rossz. A kuplung hibája miatt megszűnt a motorfék erejének a csökkentése, ezért sokkal hamarabb kezdett el kopni a hátsó abroncsom. A kopás pedig odáig vezetett, hogy végül szétrobbant a gumi.”
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik