Biaggi hetedik brnói sikerével tizenhárom hónap után szerzett gyôzelmet a Yamahának
Biaggi hetedik brnói sikerével tizenhárom hónap után szerzett gyôzelmet a Yamahának
A gyorsasági motoros vb legeredményesebb versenyzője, a tizenötszörös világbajnok Giacomo Agostini a májusi Spanyol Nagydíj után a hét végén elutazott egykori sikerei színhelyére, a Cseh Nagydíjra is. (Brnóban négyszer nyert Ago.) A 123 futamgyőzelmet számláló legenda úszhatott a boldogságban, hiszen idén először mindhárom kategóriában olasz motorosok diadalmaskodtak. A 125-ös mezőnyben az öt futam óta érem nélküli Lucio Cecchinello lett a győztes, aki a brnói elsőségével az idei harmadik aranyát szerezte meg. Agostini honfitársunkat, Talmácsi Gábort is megtapsolta a nyolcadliteres verseny után: Talma az előkelő 11. helyen végzett, ami az idei legjobb helyezése. A kettőötvenesek között Marco Melandri folytatta az Olasz GP-n megkezdett sorozatát, azaz immár az egymás utáni hatodik győzelmét gyűjtötte be. Ehhez hasonló széria legutóbb az amerikai Freddie Spencernek sikerült 1985-ben, aki akkor világbajnok is lett. (A 250-ben egyébként a német Anton Mang nyert egymás után a legtöbbször egy szezonon belül: a kawasakis 1981-ben 9-szer volt első .) Cecchinello és Melandri teljesítménye azonban háttérbe szorult Max Biaggi alakítása mögött. A yamahás ugyanis a 38. GP-győzelmével megtörte a Honda tavaly október 7-e tartó egyeduralmát a királykategóriában. Ez pedig azt jelenti, hogy MotoGP-ben első alkalommal nem egy hondás nyert, akik közül Valentino Rossi műszaki hiba miatt kényszerült kiállásra.
Cseh Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 10. futama, Brno 125 kcm (19 kör, 102.657 km): 1. Cecchinello (olasz, Aprilia) 41:18.287, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 0.202 mp h, 3. Vincent (francia, Aprilia) 0.278, 4. Barbera (spanyol, Aprilia) 0.494, 5. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 0.495, 6. Jenkner (német, Aprilia) 0.717, …11. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 7.360, …26. Tóth Imre (magyar, Honda) 50.700. 250 kcm (20 kör, 108.060 km): 1. Melandri (olasz, Aprilia) 41:41.572, 2. Porto (argentin, Yamaha) 7.023, 3. Elias (spanyol, Aprilia) 8.135, 4. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 8.307, 5. Stoner (ausztrál, Aprilia) 11.322, 6. De Puniet (francia, Aprilia) 11.636, …20. Rizmayer Gábor (magyar, Honda) 1 kör h. MotoGP (22 kör, 118.866 km): 1. Biaggi (olasz, Yamaha) 44:36.498, 2. Kato (japán, Honda) 2.755, 3. Ukava (japán, Honda) 7.598, 4. Gibernau (spanyol, Suzuki) 11.889, 5. Checa (spanyol, Yamaha) 14.029, 6. Capirossi (olasz, Honda) 18.260
A 125-ös versenyben végig egy nyolcas élboly csatázott egymással. Pablo Nieto és Olive korai bukása után a 15 éves Barbera, valamint Borsoi csatlakozott az élen haladó Vincent-hoz, Pedrosához, De Angelishez, Poggialihoz, Sannához és Cecchinellóhoz. A nyolcasból az utolsó körre négyes lett, és a Vincent-nal, Pedrosával, illetve Barberával folytatott csatározásból végül Cecchinello került ki győztesen. A tavalyi világbajnok Poggiali az idén harmadszor nem állhatott dobogóra – a gilerás első számú motorja a bemelegítő edzésen tönkrement –, ám elégedetten távozott Brnóból, mivel az összetettben megtartotta a vezető helyét. A 250-es viadal három pilótáról szólt. Melandri, Fonsi Nieto és Rolfo már a harmadik körtől ellépett a többiektől, akik közül előbb Nieto, majd Rolfo motorozott az első helyen. A 16. fordulóban aztán vissza akarta venni a vezetést Nieto, ám egy balos kanyarban hibázott, amiért a sóderágyból a negyedik helyre tudott csak visszajönni. Melandri viszont a 18. körben le tudta előzni Rolfót, aki egy körrel később túl mélyre fektette a Hondáját egy jobbos kanyarban, és kicsúszott. Ezt követően Melandrinak már sétagalopp volt a verseny. A MotoGP-ben is három bukósisakos volt a főszereplő. A királykategóriában a Biaggi, Rossi és Kato Dajdzsiro alkotta trió a negyedik körtől húzott el végérvényesen az üldözőitől. A 12. körtől Kato kezdett leszakadni a két olasztól, akik párviadala négy körrel később véget ért. Rossi épp előzni készült, amikor a hondásnak váratlanul lassítania kellett: szétrobbant a hátsó gumija. Rossi kiállt a boxba, ám a gumicsere ellenére nem fejezte be a versenyt, mivel látta, hogy néhány körrel a vége előtt már nincs esélye a pontszerzésre sem. (Rossi utoljára tavaly, a június 3-ai Olasz GP-n nem szerzett pontot.) Biaggi teljesen átépített YZR-M1-ese azonban tökéletesen működött, aminek köszönhetően a Kalóz a tavaly július 22-ei Német GP után tudott újra nyerni. Méghozzá ugyanúgy rajt–cél győzelemmel.