Cseh Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 10. futama, Brno
125 kcm (19 kör, 102.657 km): 1. Cecchinello (olasz, Aprilia) 41:18.287, 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 0.202 mp h, 3. Vincent (francia, Aprilia) 0.278, 4. Barbera (spanyol, Aprilia) 0.494, 5. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 0.495, 6. Jenkner (német, Aprilia) 0.717, …11. Talmácsi Gábor (magyar, Honda) 7.360, …26. Tóth Imre (magyar, Honda) 50.700.
250 kcm (20 kör, 108.060 km): 1. Melandri (olasz, Aprilia) 41:41.572, 2. Porto (argentin, Yamaha) 7.023, 3. Elias (spanyol, Aprilia) 8.135, 4. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 8.307, 5. Stoner (ausztrál, Aprilia) 11.322, 6. De Puniet (francia, Aprilia) 11.636, …20. Rizmayer Gábor (magyar, Honda) 1 kör h.
MotoGP (22 kör, 118.866 km): 1. Biaggi (olasz, Yamaha) 44:36.498, 2. Kato (japán, Honda) 2.755, 3. Ukava (japán, Honda) 7.598, 4. Gibernau (spanyol, Suzuki) 11.889, 5. Checa (spanyol, Yamaha) 14.029, 6. Capirossi (olasz, Honda) 18.260
Az állás. 125 kcm: 1. Poggiali 171 pont, 2. Vincent 169, 3. Pedrosa 160, 4. Cecchinello 116, 5. Jenkner 106, 6. Sanna (olasz, Aprilia) 67, …24. Talmácsi Gábor 6.
250 kcm: 1. Melandri 195, 2. F. Nieto 158, 3. Rolfo (olasz, Honda) 127, 4. Elias 102, 5. Porto 94, 6. Battaini (olasz, Aprilia) 88. MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 220, 2. Ukava 140, 3. Biaggi 134, 4. Checa 96, 5. Barros (brazil, Honda) 94, 6. Abe (japán, Yamaha) 90
Következik (szeptember 8.): Portugál Nagydíj
Biaggi a hondások előtt

Biaggi hetedik brnói sikerével tizenhárom hónap után szerzett gyôzelmet a Yamahának

Biaggi hetedik brnói sikerével tizenhárom hónap után szerzett gyôzelmet a Yamahának
A 125-ös versenyben végig egy nyolcas élboly csatázott egymással. Pablo Nieto és Olive korai bukása után a 15 éves Barbera, valamint Borsoi csatlakozott az élen haladó Vincent-hoz, Pedrosához, De Angelishez, Poggialihoz, Sannához és Cecchinellóhoz. A nyolcasból az utolsó körre négyes lett, és a Vincent-nal, Pedrosával, illetve Barberával folytatott csatározásból végül Cecchinello került ki győztesen. A tavalyi világbajnok Poggiali az idén harmadszor nem állhatott dobogóra – a gilerás első számú motorja a bemelegítő edzésen tönkrement –, ám elégedetten távozott Brnóból, mivel az összetettben megtartotta a vezető helyét.
A 250-es viadal három pilótáról szólt. Melandri, Fonsi Nieto és Rolfo már a harmadik körtől ellépett a többiektől, akik közül előbb Nieto, majd Rolfo motorozott az első helyen. A 16. fordulóban aztán vissza akarta venni a vezetést Nieto, ám egy balos kanyarban hibázott, amiért a sóderágyból a negyedik helyre tudott csak visszajönni. Melandri viszont a 18. körben le tudta előzni Rolfót, aki egy körrel később túl mélyre fektette a Hondáját egy jobbos kanyarban, és kicsúszott. Ezt követően Melandrinak már sétagalopp volt a verseny.
A MotoGP-ben is három bukósisakos volt a főszereplő. A királykategóriában a Biaggi, Rossi és Kato Dajdzsiro alkotta trió a negyedik körtől húzott el végérvényesen az üldözőitől. A 12. körtől Kato kezdett leszakadni a két olasztól, akik párviadala négy körrel később véget ért. Rossi épp előzni készült, amikor a hondásnak váratlanul lassítania kellett: szétrobbant a hátsó gumija. Rossi kiállt a boxba, ám a gumicsere ellenére nem fejezte be a versenyt, mivel látta, hogy néhány körrel a vége előtt már nincs esélye a pontszerzésre sem. (Rossi utoljára tavaly, a június 3-ai Olasz GP-n nem szerzett pontot.) Biaggi teljesen átépített YZR-M1-ese azonban tökéletesen működött, aminek köszönhetően a Kalóz a tavaly július 22-ei Német GP után tudott újra nyerni. Méghozzá ugyanúgy rajt–cél győzelemmel.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik





