A 250 köbcentis kategória listavezetôje, Mickael Pichon az idei nyolcadik sikerével tovább növelte elônyét a ponttáblázatban
A 250 köbcentis kategória listavezetôje, Mickael Pichon az idei nyolcadik sikerével tovább növelte elônyét a ponttáblázatban
A gyorsasági szakágtól eltérően a motokrosszban nincs akkora jelentősége az edzéseredményeknek. Ez a megállapítás tökéletesen igaznak bizonyult a Belga Nagydíjon, hiszen a szombati rajtelsők közül egyetlenegy pilóta sem tudott nyerni. Az edzésen gyengélkedő győztesek fölényes diadallal feledtették a tavalyi belgiumi, pontosabban genki kudarcukat. A reváns után azonban csak két pilóta volt határtalanul boldog: a 125-ös aranyérmes Patrick Caps a szezonbeli második elsőségének köszönhetően az összetett élére ugorhatott, míg a 250-es nyertes Mickael Pichon az idei nyolcadik sikerével megint növelni tudta az előnyét a ponttáblázatban. Az 500-as kategória legjobbjának, Joel Smetsnek viszont egy kicsit keserű volt a szájíze a dobogó legtetején: a négyszeres világbajnok legnagyobb ellenfele, Stefan Everts ugyanis kilencedszer is érmes lett az idén, így Smets hátránya már szinte behozhatatlan az éllovassal szemben.
A nyolcadliteres viadal első két körében a korábbi kétszeres világelső, az amerikai Trampas Parker – a veterán krosszos 1989-ben a 125-ben, 1991-ben pedig a 250-ben volt világbajnok – diktálta a tempót, ám a harmadik fordulóban már fejet kellett hajtania a karrierje legjobb szezonját produkáló Caps előtt. A belga – aki 2001-ben éppen csak lemaradt a dobogóról Genkben – áprilisban megszerezte pályafutása első győzelmét, és hazájában végre azt is elérte, hogy vezethesse a vb összetettjét. Igaz, ehhez az is kellett, hogy a legveszélyesebb ellenfelei hibázzanak: Maschio csak a hetedik lett – a franciát április 14-e után taszították le az összetett első helyéről –, Dupasquier csak a 13. lett, míg Puzar az idén először a verseny feladására kényszerült. A 250-ben csak néhány kanyar erejéig tudott vezetni Coppins, mivel Pichon egyszerűen elrobogott mellette. A franciának, aki tavaly csak ezüstérmes lett Genkben, ezután már a hátát sem láthatta senki, hiszen a suzukis sorra motorozta a leggyorsabb köröket. A célban pedig hatalmas ünneplés fogadta. Nem is csoda, hiszen Pichon a legutóbbi, Svéd GP-n a nagydíjgyőzelmek számában a legeredményesebb francia krosszos lett, és most újabb rekordot ért el: az 1962 óta létező 250-es vb-n Pichon előtt még senki sem tudott egymás után hat nagydíjon nyerni. A félliteresek között Smets rajt–cél győzelmet aratott, ám a KTM-es mégsem tudott önfeledten örülni a szezonbeli negyedik aranyának. Pedig a start után még úgy tűnt, hogy újra elkezdhet bizakodni az ötödik vb-címében. Everts ugyanis majdnem elesett a rajt utáni tülekedésben, és a középmezőnyből kellett üldözőbe vennie Smetset. A felzárkózás pedig annak ellenére sikeres volt, hogy Smets vissza tudott vágni neki a tavalyi versenyért – 2001-ben Genkben Everts legyőzte őt –, hiszen kettejük közt továbbra is megmaradt a negyven pont feletti különbség.