Megjósolható volt, hogy csak nagyon kevés MotoGP-ben szereplő pilóta számára lesz teljesen nyugodt az öthetes nyaralás. Hiszen a jövő szezonra is érvényes biztos állása csak három versenyzőnek: az olasz Valentino Rossinak, a japán Kato Dajdzsirónak és az ausztrál Garry McCoynak volt a szünidő előtt, amely a legjelentősebb átigazolások időszaka is. Csütörtökön azonban az előbb említett három pilótához csatlakozott a spanyol Carlos Checa is, miután kétéves szerződést írt alá a gyári Yamaha-alakulattal. Azzal a csapattal, amelyet négyéves együttműködés után az év végén elhagy az olasz Max Biaggi. Ez a hír pedig igazi szenzáció, hiszen akár még az is előfordulhat, hogy 2003-ban Mad Max nem gyári alakulatnál versenyez majd!Minden idők egyik legnagyobb 250-es versenyzőjének nincs szerencséje a királykategóriában. A négyszeres negyedliteres világbajnok Biaggi – ő az egyedüli motoros, aki egymás után négyszer volt 250-es győztes – 1998-ban költözött fel az 500-as géposztályba, ahol az első vb-futamán nyerni tudott. Méghozzá a Szuzukában megtartott Japán GP-n. A négy évvel ezelőtti szezonban végig vb-esélyes volt Michael Doohan ellenében, ám a gyári csapatban induló ausztrál előtt végül fejet kellett hajtania a privát hondás gárdában szereplő Biagginak. Az olasz 1998. november 24-én szerződött a gyári Yamaha-alakulatba. Az YZR 500-as azonban nem volt olyan versenyképes, mint a Honda NSR 500-asa és a Suzuki RGV 500-asa: Biaggi az összetettben 1999-ben a 4., 2000-ben a 3., míg 2001-ben a 2. helyet szerezte meg. Az YZR 500-as nyergében csak 6 győzelmet és 12 pole-t sikerült kiharcolnia, éppen ezért az új négyütemű Yamahától, a négyhengeres YZR-M1-estől várta az áttörést. Amely mint tudjuk, nem sikerült, hiszen a 31 éves Biaggi a MotoGP eddigi kilenc futamából még egyszer sem nyert."A Yamahánál szerettem volna maradni, ám a márka vezetőivel folytatott tárgyalások arra késztettek, hogy elhagyjam a csapatot. A gyár ugyanis semmiféle garanciát nem tudott adni nekem, hogy 2003-ban tényleg ütőképes lesz az YZR-M1-es” – mondta Biaggi, aki tagadta, hogy a lecsökkentett fizetése miatt hagyná el a Yamahát. Biaggi sorsa a szakítás után nagyon bizonytalan: egyfelől tárgyal a Ducatival és egy privát hondás alakulattal is, ám az sem elképzelhetetlen, hogy a Suzu- kinál vagy a Kawasakinál köt ki.