Schumacher beérte Fangiót

HEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCSHEGYI TAMÁS, IZSÁNYI SZABOLCS
Vágólapra másolva!
2002.07.21. 21:45
Címkék
Michael Schumacher vasárnap Franciaországban ötszörös világbajnok lett, köszönhetően a Magny-Cours-ban aratott győzelmének, amely pályafutása 61., idei 8. győzelme volt. A pontversenybeli előnyét 62 pontra növelő német részben a szerencsének köszönhette, hogy már hat futammal az idény vége előtt bebiztosította világbajnoki címét.
A mozgalmas versenyen csapattársa, Rubens Barrichello nem tudott elrajtolni, míg az öt körrel a leintés előtt még vezető Kimi Räikkönen olajfoltra futott, kisodródott az Adelaide-hajtűkanyarban, és így vette át a vezetést a Ferrari sofőre. Schumi mögött a West-McLaren duója végzett, Kimi Räikkönen mellett David Coulthard állhatott még fel a dobogóra. A Williams-csapat mindkét pilótája pontot szerzett, ám az autóival küszködő Juan Pablo Montoya, Ralf Schumacher páros lemaradt a dobogóról. A hazai pályán versenyző Renault a hét vége előtt ugyancsak a pódiumot célozta meg, de csak egy pontra futotta, Jenson Buttonnak köszönhetően.Vasárnap reggel a bemelegítő edzés előtt kiderült, hogy Heinz-Harald Frentzen nem indulhat el a viadalon a Jordan-csapat színeiben. A hivatalos időmérő edzésen a minősítő szinttől elmaradó Arrows-csapat németje azonban nem a 107 százalékos határ miatt, hanem a narancs-fekete istálló tárgyalásai miatt nem ülhetett be a kilences rajtszámú autóba. Frentzennek még a
Schumacher mindenben a leggyorsabb

A Brit Nagydíjat követôen a „Számításaink szerint” címû rovatunkban azt írtuk, hogy Michael Schumacher nem fogy ki a rekordokból. Ezt az állításunkat továbbra is fenntartjuk, ugyanis a német még mindig halmozza a csúcsokat. Schumacher (aki az elsô hat helyezett között fejezte be az utóbbi 16 futamot, és immár 13 verseny óta dobogós) ezúttal azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a Formula–1-ben ô szerezte meg a leggyorsabban az egyéni világbajnoki címet. A kerpeni már hat versennyel a bajnokság vége elôtt, július 21-én ünnepelhet – ez még senkinek sem sikerült a száguldó cirkuszban! Mivel a Francia GP a 17 futamból álló sorozat 11. állomása volt, Schumi a nagydíjak 64.7 százalékát figyelembe véve hódította el a világbajnoki titulust.
Az eddigi leggyorsabb gyôztes a brit Nigel Mansell (Williams-Renault) volt, aki 1992-ben szintén a 11. futam, a Magyar GP után tette matematikailag is biztossá elsôségét. Igen ám, de akkor még 16 viadalból állt a világbajnokság, tehát Mansellt csak öt versennyel a „leintés” elôtt, a futamok 68.75 százalékát követôen koronázták meg. Ami a leggyorsabb naptári vb-gyôzelmet illeti, az Jim Clark (Lotus-Climax) nevéhez fûzôdött – vasárnapig. A skót az 1965. augusztus 1-jei Német Nagydíjon jutott fel másodszor is a csúcsra.
Az eddigi „leggyorsabb” világbajnokok: M. Schumacher (német) 64.7 százalék (11/17 futam, 2002), Mansell (brit) 68.75 (11/16, 1992), Clark (brit) 70 (7/10, 1963 és 1965), Stewart (brit) 72.72 (8/11, 1969 és 1971), Ascari (olasz) 75 (6/8, 1952), Fangio (argentin) 75 (6/8, 1957), M. Schumacher 76.47 (13/17, 2001).
Schumacher mindenben a leggyorsabb

A Brit Nagydíjat követôen a „Számításaink szerint” címû rovatunkban azt írtuk, hogy Michael Schumacher nem fogy ki a rekordokból. Ezt az állításunkat továbbra is fenntartjuk, ugyanis a német még mindig halmozza a csúcsokat. Schumacher (aki az elsô hat helyezett között fejezte be az utóbbi 16 futamot, és immár 13 verseny óta dobogós) ezúttal azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a Formula–1-ben ô szerezte meg a leggyorsabban az egyéni világbajnoki címet. A kerpeni már hat versennyel a bajnokság vége elôtt, július 21-én ünnepelhet – ez még senkinek sem sikerült a száguldó cirkuszban! Mivel a Francia GP a 17 futamból álló sorozat 11. állomása volt, Schumi a nagydíjak 64.7 százalékát figyelembe véve hódította el a világbajnoki titulust.
Az eddigi leggyorsabb gyôztes a brit Nigel Mansell (Williams-Renault) volt, aki 1992-ben szintén a 11. futam, a Magyar GP után tette matematikailag is biztossá elsôségét. Igen ám, de akkor még 16 viadalból állt a világbajnokság, tehát Mansellt csak öt versennyel a „leintés” elôtt, a futamok 68.75 százalékát követôen koronázták meg. Ami a leggyorsabb naptári vb-gyôzelmet illeti, az Jim Clark (Lotus-Climax) nevéhez fûzôdött – vasárnapig. A skót az 1965. augusztus 1-jei Német Nagydíjon jutott fel másodszor is a csúcsra.
Az eddigi „leggyorsabb” világbajnokok: M. Schumacher (német) 64.7 százalék (11/17 futam, 2002), Mansell (brit) 68.75 (11/16, 1992), Clark (brit) 70 (7/10, 1963 és 1965), Stewart (brit) 72.72 (8/11, 1969 és 1971), Ascari (olasz) 75 (6/8, 1952), Fangio (argentin) 75 (6/8, 1957), M. Schumacher 76.47 (13/17, 2001).
Jordannel is van bírósági ügye a tavalyi elbocsátása miatt, de állítólag az nem jelentett akadályt a vasárnapi nevezésnél.
Mindenesetre tizenkilencen készültek a reggeli bemelegítésen, amelyen a Ferrarik voltak a leggyorsabbak – messze a többiek előtt végeztek. A délutáni rajt előtt azonban csalódniuk kellett, Rubens Barrichello autója ugyanis nem akart elindulni a felvezető körben. A brazil F2002-esének motorja nem indult be, a szerelők az autót az emelőjén hagyva jelezték a többieknek, hogy kerüljék ki a pilótát. A kocsit a mezőny elhaladtával a boxutcába tolták, de nem sikerült megoldani a problémát, Rubinho rövidesen feldühödve szállt ki autójából.
Michael Schumacher már a verseny előtt tudta, akkor lehet világbajnok, ha nyer, és nem Barrichello vagy Juan Pablo Montoya a második. A tartalék Ferrarival induló német egyik ellenfele tehát már el sem tudott rajtolni, ám a másik a startjelzést követően megőrizte első helyét. Montoyára a rajt után azonnal rátapadt Schumi, aki mögött Kimi Räikkönen száguldott, szintén előzési esélyre várva.
Az első körökben hatalmas volt a helyezkedés, az első három csatája az Adelaide-hajtűkanyarban hágott a tetőfokára, Schumacher megpróbálta megelőzni Montoyát, aki úgy zárta a szöget, hogy közben Schumi mellé fel tudott jönni Räikkönen. A három pilóta szinte egyszerre gyorsított ki a 180 fokos kanyarból, de a sorrend nem változott.
Közben Felipe Massa büntetést kapott látványos korai rajtjáért, a boxutcán áthajtó, majd újra gyorsító sofőr a pályára visszajövet ráhajtott a záróvonalra, és a hibája miatt újabb büntetést kapott. Mint később kiderült, ezt a hibát nemcsak az újonc brazil követte el, hanem maga Michael Schumacher is, aki az első boxkiállások során úgy tudott viszszajönni Montoya elé, hogy szintén ráhajtott a vonalra, miközben igyekezett az ideális ívre kerülni.
A német átvette a vezetést, mögötte megmaradt a sűrű üldözőboly sorrendje. A versenybírók nem mérlegeltek, akárcsak Massát, Schumachert is behívták a boxba. A többiektől időközben elhúzó német Montoya és Räikkönen mögé a 3. helyre jött vissza, de nem tudott támadásba lendülni a fiatal finnel szemben.
A második boxkört a Williams-pilóták roppant korán nyitották, Montoya kiállását kissé elnyújtották a szerelők, de a kolumbiai nemcsak emiatt vesztett időt, hanem azért is, mert az autójának egyensúlyával adódó gondok folyamatossá váltak. A dél-amerikai és csapattársa, Ralf Schumacher sokkal lassabban körözött, mint az első három helyezett, aki még várt a szervizeléssel.
Közülük elsőként Michael Schuma-cher szánta el magát, majd Räikkönen is kiállt, és még éppen a ferraris elé jött vissza, tehát megőrizte pozícióját. A közben élen álló David Coulthard kivárt, igen gyors köröket futva próbált
Névjegy
MICHAEL SCHUMACHER

Született: 1969. január 3., Hürth-Hermühlheim (Németország)
Lakhelye: Vufflens-Le-Chateau (Svájc)
Családi állapota: nôs; felesége: Corinna; lánya: Gina-Maria; fia: Mick
Magassága: 174 centiméter
Súlya: 75 kilogramm
Elsô Formula–1-es nagydíja: 1991, Belga Nagydíj (Jordan)
GP-rajtok: 171
Gyôzelmek: 61
Második helyezések: 31
Harmadik helyezések: 16
Dobogós helyezések: 108
Pole pozíciók: 46
Elsô rajtsorok: 78
Leggyorsabb körök: 48
Világbajnoki pontok: 897
Vb-pontok versenyenként: 5.245
Világbajnoki címek: 5
Teljesített GP-k az elsô dobogós helyezésig: 8
Teljesített GP-k az elsô futamgyôzelemig: 18
Teljesített GP-k az elsô vb-címig: 52
Az F1 elôtti karrierje. 1987: Európa-bajnok gokartban; 1988: bajnok a német Formula–Königben; 1989: 2. a német Formula–3-ban; 1990: bajnok a német Formula–3-ban, a sportautó-vb-ben versenyez; 1991: a sportautó-vb-ben versenyez
minél meszszebb kerülni Räikkönentől és Schumachertől, de boxkiállását követően a német mögé jött vissza –úgy, hogy közben ráhajtott a záróvonalra. Hiába támadta a ferrarist, büntetést kapott, és mehetett a boxutcába. Pozícióját megőrizte a lelassuló Montoya előtt, de Schumit már nem tudta támadni.
A német sem nagyon jelentett veszélyt Räikkönenre, aki élete első győzelme felé száguldott. Schumacher rajongói pedig már elkönyvelték, hogy még legalább egy hetet várniuk kell a világbajnoki cím megünneplésére. Azonban öt körrel a vége előtt Allan McNish elfolyatott olaján megcsúszott Räikkönen, az Adelaide-hajtűkanyarban kisodródott a pályáról, és Schumacher lecsapott, elment a finn mellett.
Räikkönen már nem tudta támadni a ferrarist, aki győzött, és zsinórban harmadszor is világbajnok lett a Ferrarival.
Hatalmas örömünnep vette kezdetét a pálya mellett, az eredményhirdetéskor Schumi és Jean Todt pezsgőzhetett. Räikkönen mellett Coulthard vett még részt a díjátadón, a skót Schumi legutóbbi négy vb-győzelme során rendre ott volt a dobogón a német társaságában (1994-ben kiesett Schumi, miután öszszeütközött Damon Hill-lel Adelaide-ben). (Schumacher győzelmét megkérdőjelezte Ron Dennis, a West-McLaren csapatfőnöke, aki szerint Schumi szabálytalanul előzte meg Räikkönent, McNish miatt ugyanis sárga zászlós jelzés volt akkor a pálya szélén. Azonban amikor Schumacher befordult az Adelaide-kanyarba, Räikkönen a pálya mellett volt, nem pedig az aszfaltcsíkon, tehát a német nem előzött, hanem elment a kisodródó finn mellett.)
Franciaország ezzel először avatott világbajnokot, Michael Schumacher pedig beérte Juan Manuel Fangiót, a Formula–1 történetében ők ketten tudtak csak öt világbajnoki címet nyerni. Fangio azonban 1954 és 1957 között sorozatban négyszer nyert, jövőre is lesz miért hajtania a németnek. Persze, még ebből az idényből is hátravan hat futam, immár egy ötszörös vb-elsővel a mezőnyben.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik