Allan McNish pokoli fájdalma

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2002.06.24. 20:28
Címkék
A Formula1-es világbajnokság a nürburgringi Európai Nagydíjjal túljutott az idény felén, a Ferrari átlépte a százpontos határt, amelyhez vezérpilótája, Michael Schumacher is rohamosan közeledik. Az ötödik világbajnoki címére hajtó kerpeni előnye 46 pont legközelebbi üldözője, Ralf Schumacher előtt, és ha így folytatja, akár két futam múlva, a Francia Nagydíjon világbajnok lehet  hat versennyel az idény vége előtt. Ehhez mondjuk nyernie kell Silverstone-ban és Magny-Cours-ban, miközben öccse, Ralf legfeljebb 6, Montoya legfeljebb 7, Coulthard és Barrichello legfeljebb fejenként 8 pontot szerez. Összeállításunkban az Európai Nagydíjra pillantunk vissza csapatonként.
FerrariRubens Barrichello ezúttal nem járt úgy, ahogy másfél hónappal ezelőtt Ausztriában, a Nürburgringen megtarthatta első helyét. A csapat utasításai ezúttal neki kedveztek, nem Michael Schumachernek, aki nem próbálhatta megelőzni a brazilt, mögötte kellett maradnia a célba érkezésig. Azon kár lenne vitatkozni, hogy tiszta párharcban
Nemzetközi sajtóvisszhang

La Gazzetta dello Sport (olasz): "Két legyet egy csapásra – a brazilok boldogok, a német pedig növelte előnyét a pontversenyben. Schumacher lerótta tartozását Barrichellónak.”
La Stampa (olasz): "Barrichello legnagyobb sikerét aratta Schumi otthonában. Látványos rajt, bátor előzések a Nürburgringen.”
Il Messaggero (olasz): "A Ferrari a mi világbajnokunk! A vörös csapat megédesíti a futball-vb miatti csalódásunkat.”
L’Equipe (francia): "Bravó, Ferrari! Ezúttal nem fékezték meg Barrichellót, aki igazán rászolgált a győzelemre.”
France-Soir (francia): "A nemzetközi szövetség számonkérő ülése előtt valószínűsíthető volt, hogy Schumacher javítani akar a megítélésén. Ezúttal az erkölcsi győzelem is a Ferrarié.”
Le Figaro (francia): "Érthető volt a fair play, hiszen Schumacher 46, a Ferrari pedig 45 ponttal vezet üldözői előtt. Küszöbön az újabb világbajnoki cím.”
The Times (brit): "A Ferrari engedélyezett Barrichellónak egypercnyi dicsőséget.”
The Independent (brit): "Ezúttal Barrichellón volt a nyerés sora.”
Daily Mail (brit): "Schumi átadta a győzelmet a brazilnak – a Ferrari parancsára.”
Nemzetközi sajtóvisszhang

La Gazzetta dello Sport (olasz): "Két legyet egy csapásra – a brazilok boldogok, a német pedig növelte előnyét a pontversenyben. Schumacher lerótta tartozását Barrichellónak.”
La Stampa (olasz): "Barrichello legnagyobb sikerét aratta Schumi otthonában. Látványos rajt, bátor előzések a Nürburgringen.”
Il Messaggero (olasz): "A Ferrari a mi világbajnokunk! A vörös csapat megédesíti a futball-vb miatti csalódásunkat.”
L’Equipe (francia): "Bravó, Ferrari! Ezúttal nem fékezték meg Barrichellót, aki igazán rászolgált a győzelemre.”
France-Soir (francia): "A nemzetközi szövetség számonkérő ülése előtt valószínűsíthető volt, hogy Schumacher javítani akar a megítélésén. Ezúttal az erkölcsi győzelem is a Ferrarié.”
Le Figaro (francia): "Érthető volt a fair play, hiszen Schumacher 46, a Ferrari pedig 45 ponttal vezet üldözői előtt. Küszöbön az újabb világbajnoki cím.”
The Times (brit): "A Ferrari engedélyezett Barrichellónak egypercnyi dicsőséget.”
The Independent (brit): "Ezúttal Barrichellón volt a nyerés sora.”
Daily Mail (brit): "Schumi átadta a győzelmet a brazilnak – a Ferrari parancsára.”
Schumi megelőzte volna a társát, vagy sem, hiszen talán Rubinho le sem lassított volna, ha tudja, a németnek mindenképpen mögötte kell maradnia. "A második boxkiállásukig engedtük nekik, hogy versenyezzenek egymás ellen, utána viszont már tartaniuk kellett a sorrendet. Ez a futam megmutatta, milyen nagy csapat a Ferrari, amelynek a taktikája az volt, hogy engedje nyerni Rubenset, akinek nagy szüksége volt a tíz pontra” – nyilatkozta Jean Todt csapatvezető, aki tagadta, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség szerdai meghallgatása miatt engedték győzni Barrichellót. Párizsban az Osztrák Nagydíj utolsó méterein történteket tárgyalják majd – akkor az élen álló Barrichello félrehúzódott csapattársa elől, és átengedte neki az első helyet.

McLaren
A wokingiak egyik szeme sír, a másik nevet az Európai Nagydíj után. Az utóbbi időszakban bombaformát mutató David Coulthard azután esett ki, hogy újfent hatalmas tempót diktált, és megpróbálta megelőzni Juan Pablo Montoyát. Azonban a kolumbiai Williams-BMW-je megcsúszott, és kiütötte a McLaren-Mercedest is. A Monacóban győző, Montrealban második Coulthard valószínűleg a harmadik helyen fejezte volna be a futamot, így viszont hat eredményes verseny után pont nélkül maradt. A bronzérem így Kimi Räikkönené lett, a finn a boxkiállások során megelőzte Ralf Schumit, és az Ausztrál GP után ismét a dobogóra állhatott. A három nagycsapat pilótái közül neki van a legkevesebb pontja, de ha folytatja remeklését, segítségével a West-McLaren közelebb kerülhet a Williamshez.

Williams
A csapatra a hivatalos időmérő edzésen mutatott produkciója után a versenyen nem lehetett ráismerni, a Ferrarival szombaton partiban lévő, sőt a maranellóiakat legyőző Ralf Schumacher, Montoya duó az üzemanyaggal feltöltött Williams-BMW-kben ülve képtelen volt felvenni a tempót a vörös gépekkel. A két kék-fehér gép kerekei a rajt után az első kanyarban egymáshoz értek, és ennek hatását érezte a két pilóta a verseny alatt. Montoya meg is csúszott, amikor Coulthard meg akarta előzni, és mivel összeütköztek, mindketten feladták a versenyt. "Nagyon gyenge produkciót nyújtottunk, hasonló gondjaink voltak, mint Monacóban, a hátsó gumik kellemetlenül elkoptak. Ez nem a Michelin hibája, mi nem tudtuk jól beállítani az autó paramétereit. Sokat kell dolgoznunk, még az a szerencse, hogy tudjuk, hol a baj forrása” – nyilatkozta Sam Michael főmérnök.

Renault
Jenson Button április óta az első pontjait szerezte, nürburgringi ötödik helyének köszönhetően elérte a tíz egységet. A verseny elején tartani tudta a lépést a McLaren-Mercedesekkel, de az első boxkiállása után Olivier Panis mögött ragadt, és elvesztette az esélyt a följebb lépésre. "A csapat remek munkát végzett, és a kocsi is jó lett azután, hogy a hátsó kerekekről levált egy kis gumi” –nyilatkozta Button. Jarno Trulli előtte állt a verseny elején, de egyszer megcsúszott, visszaesett a sorrendben, és csak a nyolcadik lett. A csapatvezetés némiképp csalódott az eredmény miatt, Pat Symonds főmérnök nyilatkozatában keserűség fedezhető fel. "Arra építettük a stratégiánkat, hogy a rajtnál megelőzzük a McLaren-Mercedeseket. Azonban ezt nem tudtuk elérni, és nehézzé vált a versenyünk, amely során még apró motorhibák is borzolták a kedélyeket” – nyilatkozta Symonds.

Sauber
Felipe Massa lerajtolta csapattársát és Mika Salót is, Trulli megcsúszása után feljött a Renault olasza elé, és a Montoya–Coulthard ütközet után pontszerzőnek tudhatta magát. "Fantasztikusan rajtoltam, és minden rendben is volt, leszámítva a második gumikészletemet, amely néha hibára kényszerített a vibrációjával. Brazília menetel a foci-vébén, a pénteki győzelem után ez a pont bónusznak számít” – nyilatkozta Massa, akit nem tudott megelőzni Nick Heidfeld, pedig Peter Sauber engedélyezte számukra a versenyzést egymás ellen.

BAR
Az idén először Olivier Panis és Jacques Villeneuve is célba ért, a francia sorozatban másodszor végzett az első tízben, míg a kanadai a 19. rajthelyről verekedte fel magát a 12. pozícióba. Villeneuve a tartalékautójával versenyzett, mert a hivatalos időmérő után a reggeli bemelegítésen is gondok voltak a kocsijával. A rajtnál egy pillanatra erejét vesztette a motorja, és ki is sodródott az első kanyarban, amikor kikerülte az ütköző Jordan-Hondákat.

Arrows
Enrique Bernoldi a rajtnál a 21. helyről a tizennegyedikre ugrott előre, és a verseny végén a 10. pozícióban ért célba. Heinz-Harald Frentzen a 13. helyen zárt, remek csatát vívott a körülötte autózókkal, mozgalmas viadala volt hazai földön.

Jaguar
Eddie Irvine kiesett, Pedro De La Rosa a 11. lett a versenyen, amelyen mindkét sofőr egyszer állt ki a boxba kerékcserére és üzemanyagfelvételre. A tervezett szervizelése előtt a box bejáratánál megcsúszó Irvine emellett még egyszer a garázsa elé hajtott, igaz, akkor már a hidraulikus rendszere hibája miatt.

Toyota
Öt körrel a célba érkezés előtt kiesett Mika Salo, aki a tizedik helyről várhatta a rajtot. A finn egyszer, csapattársa, Allan McNish kétszer hajtott a boxba, ám mindketten megbánták döntésüket. Salo szerint nehezen lehetett irányítani a túlsúlyos Toyotát,
McNish szemei keresztbe álltak az Európai GP utolsó köreiben a vállában érzett fájdalomtól, amelyet Toyotája új ülése okozott
McNish szemei keresztbe álltak az Európai GP utolsó köreiben a vállában érzett fájdalomtól, amelyet Toyotája új ülése okozott
McNish szemei keresztbe álltak az Európai GP utolsó köreiben a vállában érzett fájdalomtól, amelyet Toyotája új ülése okozott
McNish sem volt biztos abban, hogy jól választott. A skótnak ráadásul elzsibbadt a bal karja, a vállánál ugyanis elmozdult az ülése. "A kemény ülés nyomta a vállam, az utolsó húsz körben nagyon gyötrelmes volt a jobbra kanyarodás. Új ülést hoztunk erre a versenyre, de valamit csinálnunk kell vele, mert nagyon fájdalmassá vált a futamom. Silverstone-ban ott leszek, nem hagyom ki a Brit Nagydíjat, addigra jól leszek” – nyilatkozta McNish.

Minardi
Alex Yoong korai rajt miatt büntetést kapott, az egyetlen boxkiállásánál gondok támadtak az üzemanyagtömlőjével, majd hidraulikai problémák miatt fel kellett adnia a viadalt. Mark Webber legalább célba ért (15. lett), igaz, autója megszenvedte, hogy az első kanyarban a Jordan-Hondákat kikerülve a kavicságyba hajtott, a versenyen az első pit stopjáig nehezen kezelhető volt.

Jordan
Giancarlo Fisichella a 18. helyről rajtolt, az első kanyarban megcsúszott, és nekiütközött csapattársának, Szato Takumának. "A kocsi elvesztette a tapadását, nekimentem Takumának, és ezt nagyon sajnálom. Túlságosan is megsérült a kocsim, nem tudtam célba érni vele. Csalódott vagyok, hogy így ért véget a századik Formula–1-es nagydíjam” – nyilatkozta Fisico. Szato megértéssel fordult csapattársa felé, mint ahogy Fisichella is ezt tette a japán pilóta hibájából megtörtént malajziai ütközésük után.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik