Juan Pablo Montoya szombaton délután a Nürburgringen megszerezte pályafutása hetedik, idei negyedik pole pozícióját. A Williams-istálló kolumbiai pilótája sorozatban harmadszor indulhat az első rajtkockából, Monte-Carlo és Montreal után az Eifel-vidéken is ő vezetheti fel a mezőnyt a vasárnapi rajt előtt. Az első sor másik tagja Montoya csapattársa, Ralf Schuma-cher lesz, a német kilenc ezreddel a dél-amerikai mögött zárta az egyórás hivatalos időmérőt. A harmadik rajtkocka a világbajnoki címvédő Michael Schumacheré, aki mellől Rubens Barrichello várhatja majd a délután két órakor esedékes rajtjelzést. A harmadik sor a McLarené, a negyedik pedig a Renault-é lett, hűen tükrözve az erőviszonyokat legalábbis az edzéskörülmények között. Hogy mi lesz a versenyen, arra tippelni is nehéz.
Juan Pablo Montoya (jobbra) Michael Schumacher gratulációját fogadja – a kolumbiaira vasárnap is ráférne hasonló élmény
Juan Pablo Montoya (jobbra) Michael Schumacher gratulációját fogadja – a kolumbiaira vasárnap is ráférne hasonló élmény
A Williams számára nem sikerült valami jól a felkészülés, Montoya és Ralf Schumi a szabadedzéseken rendre elmaradt a ferrarisoktól és a mclarenesektől. Pénteken a duó az 5., 6. helyen végzett, szombaton délelőtt pedig még hátrébb került. Ralf Schumacher az ötödik pozícióban, Montoya viszont csak a nyolcadikban zárt, miközben a Ferrari és a McLaren osztozott a legjobb helyeken. A pénteki produktum nem meglepő, szombat reggelre viszont fel szokott támadni a grove-i alakulat, a két háromnegyed órás tréningen néha-néha elcsíp egy-egy elsőséget valamelyik versenyzője. Ezúttal viszont csend honolt a Williamsnél, egészen a délutáni hivatalos időmérő edzésig, amely nem a szokásos időpontban, egy órakor kezdődött, hanem háromnegyed órával korábban, negyed egykor (az egész a futball-vb miatt történt így, a negyeddöntő Törökország–Szenegál mérkőzése közép-európai idő szerint délután fél kettőkor kezdődött, azaz pont egybeesett volna az időmérés hagyományos időpontjával).
Bizonytalan Button jövôje
RENAULT. Egyelôre nem lehet biztosan tudni, hogy az idény végéig szóló szerzôdésének lejárta után hol folytatja pályafutását Jenson Button, a Renault angol pilótája. „Még nincs komoly ajánlatom, de több csapattal is tárgyaltam már. Sok mindentôl függ, hogy elmegyek-e, vagy nem” – mondta a 22 éves versenyzô. Button néhány hete még úgy nyilatkozott, szívesen maradna a francia istállónál, hiszen remekül érzi magát és az autóval is elégedett. Eddie Irvine biztosra veszi, hogy Buttonnak mennie kell a Renault-tól, ezért keres új csapatot. Villeneuve megéri a pénzét
BAR. Nem sokáig váratta válaszával Jacques Villeneuve David Richardst, a BAR-csapat fônökét, a kanadai azonnal reagált arra a nyilatkozatra, amely szerint túl magas a fizetése, és ez korlátozza a csapatnak a fejlesztésekre áldozható anyagi forrását. Villeneuve Michael Schumacher után a második legjobban fizetett sofôr, évi keresete egyes források szerint 11, mások szerint 14 millió dollár. „Az idegeimre megy ez a sok duma, Dave könnyen beszél, csak hat hónapja van itt. Én már négy éve azért küzdök, hogy elôre mozduljon a csapat, kíváncsi lennék, hol lenne ma a BAR nélkülem? Nem fair, amit Dave csinál, én sohasem okoztam olyan bonyodalmat, mint ô most. Semmi bajom Dave-vel, eddig jóban voltunk, de nem szeretem, ha valaki erre használja a sajtót, ezzel árt a csapatnak” – nyilatkozta Villeneuve. Stoddart derûlátó
MINARDI. A csapatok vezetôi pénteken összeültek, hogy megtárgyalják a Prost-csapat csôdbe menetelével gazdátlanná váló nyolcmillió dollár sorsát. A tavalyi televíziós közvetítési jogok eladása után fennmaradó összegre a Minardi pályázik, Paul Stoddart szerint csak az a pénz húzhatja ki a pácból csapatát. A tizenegy csapat szavazásra gyûlt össze, öten ellenezték, hogy a Minardi kapja az összeget, a többiek mellette voltak. „Úgy érzem, a közeljövôben kijelenthetem, a csapat végig tudja versenyezni az évet. Biztosat nem mondhatok, mert amíg nem kapjuk meg a pénzt, semmi sem végleges” – nyilatkozta Stoddart, akinek további önbizalmat adhat, hogy Max Mosley FIA-elnök és Bernie Ecclestone is mellette áll.
A napos időben megrendezett edzés elején a délelőtt remeklő Kimi Räikkönen szenzációs időeredménnyel kezdett, rögtön megdöntötte a szabadedzésen futott legjobbját. Azonban nem sokáig reménykedhetett, Ralf Schumacher ugyanis fél másodperccel jobbat ment, ez teljesen váratlan volt a dolgok hét végi tapasztalatai után. Michael Schumac- her, a délelőtt legjobbja nem tudott beleszólni a dologba, a Ferrari F2002-es váltója ugyanis beragadt az egyik fokozatba, és a világbajnoki címvédőnek ezért a boxba kellett hajtania. Ott a tartalék autójára váltott, amellyel nem tudott beleszólni a pole-ért folyó küzdelembe – egészen a záró percekig. Schumi mellett Montoyának sem ment elsőre, a kolumbiai elméretezte az egyik kanyart, és csak a középmezőnybe elég időt teljesített. Később, amíg csapattársa a boxból figyelte az eseményeket, belehúzott, és kilenc ezredmásodperccel megjavította a pályacsúcsot. Ezen a pályán minden legjobb kör pályacsúcsnak számít, hiszen először versenyeznek rajta azóta, hogy az első szakaszában megépítették a Mercedes Arenát, a ring leglassúbb részét, amely a pilóták többségének nem tetszik. Montoyának sem, ugyanakkor a kolumbiai elmondhatja magáról, hogy 1:29.906 perces ideje egy évig mindenképpen rekordnak számít. Ezután ugyanis sem Ralf Schumi, sem Rubens Barrichello, sem pedig Michael Schumi nem tudta megjavítani az időeredményt. A címvédő ugyan még tett egy kísérletet, néhány másodperccel az egy óra lejárta előtt kezdett neki mért körének, amely során a második időmérő pontnál jobb volt, mint Montoya részideje. A ring utolsó harmadában azonban időt vesztett, és végül csak a saját legjobbján tudott javítani, a Williams duójára nem jelentett veszélyt. Barrichello nem vallott szégyent, negyedik helyezésével teljesen vörössé vált a második rajtsor. A harmadik sor a West-McLarené, a negyedik a Renault-é lett. A wokingiak teljesítménye elképesztő volt, Coulthard és Räikkönen is folyamatos fejlődést mutatott az edzés során, a harmadik kísérletükre futották a legjobbjukat, de utána az utolsó kísérletüknél visszaestek. Jenson Button elsőre villant meg, utána már nem találta meg a megfelelő iramot, szemben Jarno Trullival, aki a végére is tartogatott valamit, és megelőzte csapattársát. A francia gyár autói kis szerencsével kiugró eredményre is képesek lehetnek, Trulli remek formában van, és Buttonra is ráfér egy kis szerencse. A Renault a negyedik a konstruktőrök között, mégsem volt még olyan versenye, amelyen mindkét autója pontot szerzett volna. Eddig ez még csak a Ferrarinak, a Williamsnek, a McLarennek –Montrealban először – és a Saubernek sikerült, most a Renault-n a sor. A Saubernél Nick Heidfeld vitte a prímet, igaz, Felipe Massának nem kellett sok hozzá, hogy megelőzze Mika Salót, és az ötödik rajtsort is egycsapatossá tegye. A BAR-nál meglepő Olivier Panis előnye, a Jordannél pedig az jelenti a szenzációt, hogy Szato Takuma legyőzte Giancarlo Fisichellát. Alex Yoong, az "örök utolsó” csaknem két másodperccel a 107 százalékos határon belül végzett, azaz magabiztosan kvalifikálta magát a versenyre, amelynek a rajtjától sokan félnek az új kanyarkombináció veszélyessége miatt.