Schumacherék hazatérnek

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2002.06.20. 20:47
Címkék
A Formula1 történetében immár 12. alkalommal rendeznek Európai Nagydíjat, a Nürburgringen a hetedik viadalt tartják meg az öreg kontinens nevében  az előrejelzések szerint igen borús időben. Tavaly a Schumacher fivérek nagy csatáját hozta a viadal, amelyen egy vitatott büntetés döntött Ralf ellen és Michael javára. Az idén várhatóan Juan Pablo Montoya is beleszól a versengésbe, a tavalyi második kolumbiai a legutóbbi két versenyét feladta, és már nagyon szeretne véget vetni rossz sorozatának.
Schumira az összes riporter kíváncsi
Schumira az összes riporter kíváncsi
Schumira az összes riporter kíváncsi
Schumira az összes riporter kíváncsi
Schumira az összes riporter kíváncsi
Schumira az összes riporter kíváncsi
Ferrari
A vb-pontversenyben 43 egységnyi előnnyel vezető Michael Schumacher hazájában, Németországban kemény csata előtt áll. A kerpeni szerint a Williams-BMW-k megnehezítik a dolgát a hét végén. "A Williams-BMW-knek nagyon fekszik a pálya, erősek lesznek a Nürburgringen. Kanadában is a McLaren-Mercedesek előtt lett volna a helyük, de gondjaik akadtak, egyértelműen nagyobb veszélyt jelentenek ránk, mint a wokingi istálló. Ugyanakkor a McLaren is fejlődik, igaz, még nem olyan ütőképes, mint a Williams. Az ezüst nyilaknak azok a pályák fekszenek, amelyeken a lassú kanyarokból való kigyorsítás meghatározó, de a Nürburgring nem ilyen” –fogalmazott Schumi, aki hozzátette, a kocsi egyensúlyának a beállítása lesz a legnehezebb feladat a hét végén, döntő lehet, ki milyen hamar találja meg a helyes megoldást, és kezdhet el foglalkozni az egyéb teendőivel. Schumacher figyeli a futball-vb eseményeit is, igaz, nagy álma, a Németország–Olaszország elődöntő már nem valósulhat meg. Viszont lehet még német–brazil döntő, amelynek kapcsán kicsit szembekerülhet csapattársával, Rubens Barrichellóval. Azonban várhatóan mindketten inkább a Ferrari F2002-esre összpontosítanak, hogy újabb pontokkal növeljék előnyüket a konstruktőrök között.

Williams
Akárcsak Michael esetében, Ralf Schumachernél is hazai futamról beszélhetünk, igaz, a kis Schuminak van még egy oka arra, hogy különös elszántsággal vágjon neki a hét végének. Tavaly amiatt csúszott ki a kezéből a győzelem, mert a verseny alatti szervizelése után áthajtott a boxutca kijáratánál található fehér csíkon, és ezért megbüntették. "A legutóbbi néhány verseny nem úgy sikerült, ahogy elképzeltük, itt az ideje, hogy megmutassuk, valójában mire vagyunk képesek. Mi vagyunk a második legjobb csapat, ezt versenyről versenyre bizonyítanunk kell. Ha keményen dolgozunk, jönni fognak az eredmények, és talán a Ferrarira is veszélyesek lehetünk” –mondta Ralf Schumi, aki megnyerte a Malajziai Nagydíjat. Azóta azonban rendszeresen jobb teljesítményt nyújt csapattársa, Juan Pablo Montoya, aki a legutóbbi két versenyt műszaki hiba miatt nem fejezte be.

Az Európai Nagydíj története
Az eddigi Európai GP-k gyôztesei. 1983 (Brands Hatch): Piquet (Brabham-BMW), 1984 (Nürburgring): Prost (McLaren-TAG), 1985 (Brands Hatch): Mansell (Williams-Honda), 1993 (Donington Park): Senna (McLaren-Ford), 1994 (Jerez): M. Schumacher (Benetton-Ford), 1995 (Nürburgring): M. Schumacher (Benetton-Renault), 1996 (Nürburgring): Villeneuve (Williams-Renault), 1997 (Jerez): Häkkinen (McLaren-Mercedes), 1999 (Nürburgring): Herbert (Stewart-Ford), 2000 (Nürburgring): M. Schumacher (Ferrari), 2001 (Nürburgring): M. Schumacher

A tavalyi futam élcsoportja: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:29:42.724 (átlag: 204.143 km/óra), 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 4.217 másodperc hátrány, 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, B) 24.993 mp h., 4. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 33.345 mp h., 5. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 45.495 mp h., 6. Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes, B) 1:04.868 perc h.
Leggyorsabb kör: Montoya (27. kör) 1:18.354 (átlag: 209.327 km/óra)
Elsô rajtsor: M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:14.960 (átlag: 218.805 km/óra), R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:15.226
McLaren
A West-McLaren-csapat azt tartja fő feladatának, hogy legyőzze a Williams-istállót, és nagy az optimizmus Wokingban, hiszen David Coulthard Monacóban győzött, míg Kanadában a két Ferrari közé beékelődve a második lett. DC az elmúlt időszakban rengeteg időt fektetett a felkészülésbe, főleg a gumik tesztelését pörgette fel. "Minden héten hatalmasat fejlődünk, egyre jobban megértjük a Michelin-gumik viselkedését és használatát. A múlt héten Jerezben ugyan nem találtunk semmi extrát, de ettől még nem kell kétségbe esni” –fogalmazott Coulthard. A skót pilótáról John Watson, a McLaren egykori sofőre azt nyilatkozta, jobban tenné, ha jövőre már a Toyotánál versenyezne. Erre Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatója válaszolt, kijelentve, a West-McLarennek jövőre is szüksége lesz DC-re, nem akar változtatni jelenlegi párosán. Kimi Räikkönen Kanadában újra pontot szerzett, a gárda reméli, a finn el tudja kapni a fonalat, és további pontokkal gazdagodik.

Renault
Visszanyeri-e a régi formáját Jenson Button? Ez a kérdés jó néhány futam óta foglalkoztatja a francia gyár csapatát. A fiatal angol az év elején halmozta a pontokat, ám a San Marinó-i GP óta képtelen az első hatba kerülni. Jarno Trulli a legutóbbi két versenyen bekerült a pontszerzők közé, a Nürburgringen is elsősorban benne bízik a team. És az új kipörgésgátlóban, amely nagy segítségére lehet az alakulatnak a németországi pálya kanyarjaiban. Trulli 1999-ben második lett itt, még a Prost-csapat színeiben érte el eddigi legjobb eredményét.

Sauber
Kanadában a rosszul beállított boxutcai sebességszabályozója miatt rémes versenye volt a sauberes duónak, amely a Nürburgringen javítani akar. Nick Heidfeld hazai pályán áll rajthoz, míg Felipe Massa arra az aszfaltcsíkra tér vissza, amelyen legutóbbi látogatásakor, azaz tavaly győzött a Formula–3000-es Európa-bajnokságon (egyben olasz bajnokságban). "Biztos vagyok benne, hogy versenyképes leszek” – fogalmazott Massa.

Jordan
Eddie Jordan egyik fő szponzora, a Deutsche Post World Net 1250 jegyet foglalt a lelátókra, így Giancarlo Fisichella és Szato Takuma felfedezhet néhány sárga foltot a nézőseregben. A BAR és a Jordan ezen a hét végén már számíthat a Honda új motorjára, igaz, a japán gyár a versenyre még nem ajánlja erőforrásait, csak a szabadedzésekre és a hivatalos időmérőre. Fisichella remekül ismeri a pályát, és az újonc Szatónak is vannak már emlékei a Nürburgringről, 1999-ben a Formula–Opel Európa-bajnokság keretein belül járt a pályán.

Jaguar
Niki Lauda csapatvezető az 1976-os, majdnem végzetes kimenetelű balesete miatt talán a legfontosabb szereplője a pálya történelmének. Az osztrák pilótái Kanadában remek edzésmunka után (Eddie Irvine a 14., Pedro De La Rosa a 16. helyre kvalifikálta magát) idő előtt befejezték a versenyt, a team még mindig csak az Ausztráliában megszerzett 3 pontját tudja felmutatni.

Minardi
Paul Stoddart a hét végén bejelenti, mi lesz a csapattal: megszűnik, vagy életben marad, és végigcsinálja az idényt. A Nürburgringen Mark Webber és Alex Yoong nemigen reménykedhet a pontszerzésben, valószínűleg mindketten az anyagi helyzet rendeződéséért szorítanak.

Toyota
Ove Andersson csapatvezető a napokban értékelte a csapat első félévét, amelyet rendkívül hasznosnak nevezett. "Ha öszszehasonlítom a csapatot azzal, amely március elején Ausztráliában készülődött, hihetetlen különbségeket fedezek fel. Óriási a fejlődés, de nem szabad hátradőlnünk, folytatni kell a lelkes munkát” –nyilatkozta Andersson. Mika Salo és Allan McNish nagy várakozással tekint a futam elé, a finn pilóta roppant elégedett a múlt heti tesztekkel, főleg a kocsi egyensúlyán sikerült javítani.

Arrows
Enrique Bernoldi és Heinz-Harald Frentzen Montrealban csalódást okozott, a Jordan színeiben 1999-ben pole pozíciós német pilóta mindenképpen javítani akar a hazai versenyén. A veterán sofőr örül a pálya első részén elvégzett változtatásoknak, úgy véli, sokkal biztonságosabb lett a ring. Mind Frentzen, mind pedig Bernoldi bízik benne, hogy a Nürburgringen ki tudják használni az Arrows-Cosworth erősségeit.

BAR
Jacques Villeneuve számára borzalmasan végződött a Kanadai Nagydíj, csupán nyolc körig bírta BAR-Hondája. A kanadai és társa, Olivier Panis egyaránt úgy gondolja, az új pályaszakasz miatt sokkal érdekesebb lesz a verseny, mint az elmúlt években. Villeneuve 1996-ban első próbálkozásra győzött itt, és egy évvel később ezen a pályán aratta máig utolsó diadalát (a Nürburgringen 1997-ben a Luxemburgi GP-t rendezték).
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik