A Jaguar-istállónak új pilótára van szüksége. Ez abból sejthető, hogy Niki Lauda csapatvezető nemrég Fernando Alonsóval, a Renault tesztpilótájával próbáltatta ki az R3-ast, az Európai Nagydíjat követő napokra pedig Mark Webbert, a Minardi sofőrjét hívta tesztelésre. Ez könnyen azt jelentheti, hogy az Eddie Irvine, Pedro De La Rosa versenyzőpáros legalább egyik tagja jövőre távozik Milton Keynesből.
Mark Webber június végén, Barcelonában fogja tesztelni a Jaguar R3-ast, és elképzelhetô, hogy a zöldeknél folytatja pályafutását (Fotó: AFP)
Mark Webber június végén, Barcelonában fogja tesztelni a Jaguar R3-ast, és elképzelhetô, hogy a zöldeknél folytatja pályafutását (Fotó: AFP)
Lauda és Flavio Briatore – Alonso és Webber menedzsere – jó barátok, könynyen lehet, hogy a Renault-t vezérlő Briatore mindkét sofőrt az osztrák rendelkezésére bocsátja, hiszen elégedett a Jarno Trulli, Jenson Button duóval. A Jaguar a minap – éppen a Webberrel és Alonsóval kapcsolatos találgatásokra reagálva – hivatalos nyilatkozatban közölte, hogy az idény végéig semmiképp sem változtat jelenlegi párosán. "Örömmel jelentjük be, hogy Mark Webber június huszonnyolcadikán, pénteken Barcelonában tesztelni fogja a Jaguar R3-ast. Ezen a
A FIAT-tól elbocsátott Paolo Cantarella helyett Jürgen Hubbert, a DaimlerChrysler igazgatósági tagja lett a GPWC Holdings új elnöke. A Formula–1-bôl 2008-ban távozni akaró autógyárak új sorozat létrehozását tervezik, az ennek felügyelésére létrehozott vállalat elnökségében Hubbert mellett Luca di Montezemolo (Ferrari), Burkhard Göschel (BMW), Richard Parry-Jones (Ford) és Patrick Faure (Renault) szerepel még.
napon felmérjük Mark képességeit, és esetleg lecsapunk a lehetőségre, hogy szerződtessük őt kétezer-háromra. Eddie Irvine-nal még nem kezdtük meg a tárgyalásokat a következő évadot illetően, ha esetleg nem sikerül megállapodnunk a hosszabbításról, akkor kerülhet képbe Mark. Az év végéig azonban semmiképpen sem cseréljük le egyik sofőrünket sem” –állt a nyilatkozatban. Webbert a közelmúltban a Toyotával is kapcsolatba hozták, de a kölniek tagadták, hogy érdeklődnének az ausztrál iránt. Elsőre furcsának tűnhet, hogy egy Formula–1-es istálló másik gárda pilótájával tesztelteti a kocsiját, ám a Minardi esetében kivételről van szó. Paul Stoddart csapata ugyanis a megszűnés kapujában áll, a hét végi Európai Nagydíjon az ausztrál üzletember bejelentheti a faenzaiak csődjét. Stoddartnak szüksége van arra a tévéközvetítésekből nyert nyolcmillió dollárra, amely a Prostnak járt volna, de csődje miatt nem kapta meg. A többi csapat ugyanakkor szívesen osztozna az öszszegen, igaz, ezzel kellemetlen helyzetbe hozná a Minardit. A csapatoknak a hét végéig meg kell indokolniuk, miért ne kapja egyedül a Minardi a pénzt, ha nincs indoklás, Max Mosley FIA-elnök utasítására Faenzába kerül az összeg. Stoddart elmondása szerint a követelt nyolcmillió nélkül nincs esély arra, hogy a Minardi az idény második felében is részt vegyen a versenyeken.