A gyorsasági motorkerékpáros világbajnokság valaha élt legnagyobb alakja, a 15 vb-címmel és 122 futamgyőzelemmel büszkélkedő Giacomo Agostini az elmúlt vasárnap töltötte be a 60. életévét, és a nagy Ago születésnapját méltóképpen ünnepelték meg a legendás pilóta honfitársai, hiszen a Katalán GP-n taroltak az olaszok. A San Marinó-i Manuel Poggiali a 125-ben az idén már a harmadik győzelmét szerezte meg, ami azért számít kuriózumnak, mert tavaly három diadallal lett világbajnok. A 250-ben Marco Melandri szintén a szezonbeli harmadik aranyának örülhetett, amellyel új egyéni rekordot állított fel: Macio a három éve tartó 250-es karrierje alatt most tudott először egymás után két versenyt megnyerni. A MotoGP sztárja, Valentino Rossi viszont már az ötödik
Katalán Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros vb 6. futama,
Barcelona
125 kcm (22 kör, 103.994 km): 1. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 41:18.211 (151.068 km/óra), 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 0.019 mp h, 3. Jenkner (német, Aprilia) 9.888, 4. Cecchinello (olasz, Aprilia) 15.397, 5. Sanna (olasz, Aprilia) 15.452, 6. Olive (spanyol, Honda) 15.486, …23. Tóth Imre (Honda) 1:31.794
250 kcm (23 kör, 108.721 km): 1. Melandri (olasz, Aprilia) 41:40.377 (156.534 km/óra), 2. Rolfo (olasz, Honda) 2.193, 3. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 2.689, 4. De Puniet (francia, Aprilia) 2.950, 5. Battaini (olasz, Aprilia) 4.538, 6. Stoner (ausztrál, Aprilia) 23.101
MotoGP (25 kör, 118.175 km): 1. Rossi (olasz, Honda) 44:20.679 (159.895 km/óra), 2. Ukava (japán, Honda) 0.880, 3. Checa (spanyol, Yamaha) 8.531, 4. Biaggi (olasz, Yamaha) 11.918, 5. Barros (brazil, Honda) 22.382, 6. Capirossi (olasz, Honda) 30.096
Az állás
125 kcm: 1. Poggiali 111 pont, 2. Vincent (francia, Aprilia) 90, 3. Pedrosa 86, 4. Cecchinello 80, 5. Jenkner 59, 6. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 45
250 kcm: 1. F. Nieto 101, 2. Melandri 95, 3. Rolfo 80, 4. De Puniet 66, 5. Battaini 60, 6. Alzamora (spanyol, Honda) 59
MotoGP: 1. Rossi 145, 2. Ukava 97, 3. Capirossi 65, 4. Biaggi és Checa 56-56, 6. Abe (japán, Yamaha) 52
Következik: június 29., Holland Nagydíj (Assen)
Katalán Nagydíj, a gyorsasági motorkerékpáros vb 6. futama,
Barcelona
125 kcm (22 kör, 103.994 km): 1. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 41:18.211 (151.068 km/óra), 2. Pedrosa (spanyol, Honda) 0.019 mp h, 3. Jenkner (német, Aprilia) 9.888, 4. Cecchinello (olasz, Aprilia) 15.397, 5. Sanna (olasz, Aprilia) 15.452, 6. Olive (spanyol, Honda) 15.486, …23. Tóth Imre (Honda) 1:31.794
250 kcm (23 kör, 108.721 km): 1. Melandri (olasz, Aprilia) 41:40.377 (156.534 km/óra), 2. Rolfo (olasz, Honda) 2.193, 3. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 2.689, 4. De Puniet (francia, Aprilia) 2.950, 5. Battaini (olasz, Aprilia) 4.538, 6. Stoner (ausztrál, Aprilia) 23.101
MotoGP (25 kör, 118.175 km): 1. Rossi (olasz, Honda) 44:20.679 (159.895 km/óra), 2. Ukava (japán, Honda) 0.880, 3. Checa (spanyol, Yamaha) 8.531, 4. Biaggi (olasz, Yamaha) 11.918, 5. Barros (brazil, Honda) 22.382, 6. Capirossi (olasz, Honda) 30.096
Az állás
125 kcm: 1. Poggiali 111 pont, 2. Vincent (francia, Aprilia) 90, 3. Pedrosa 86, 4. Cecchinello 80, 5. Jenkner 59, 6. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 45
250 kcm: 1. F. Nieto 101, 2. Melandri 95, 3. Rolfo 80, 4. De Puniet 66, 5. Battaini 60, 6. Alzamora (spanyol, Honda) 59
MotoGP: 1. Rossi 145, 2. Ukava 97, 3. Capirossi 65, 4. Biaggi és Checa 56-56, 6. Abe (japán, Yamaha) 52
Következik: június 29., Holland Nagydíj (Assen)
sikerét könyvelhette el, amely azért szenzáció, mert az edzéseken leszerepelt a hondás.
Az 1949 óta létező gyorsasági vb 630. nagydíját tartották Barcelonában, ahol a győztesek közül a legnagyobb tapsot a pályafutása 44. győzelmét begyűjtő Rossi kapta, megszerezve a vb történetének 140. olasz királykategóriabeli győzelmét. "A Honda egyeduralma megszűnt. A Yamaha gyorsabb nálunk a kanyarokban, ezért a versenyen már a dobogó legalsó fokával is nagyon elégedett lennék”– szomorkodott Rossi a szombati, második időmérő után, amelyen Max Biaggi megszerezte a négyütemű Yamaha első pole pozícióját. Rossi pesszimizmusa teljesen jogos volt, hiszen a futóműgondjai miatt a kanyarsebessége radikálisan lecsökkent. Vasárnap a mindössze 20 perces warm upon azonban csodát tett ő is és a csapata is. Az olasz Hondája ugyanis már nem "salakmotorozott”, a tökéletes beállítások pedig a versenyen látványosan kijöttek. Igaz, ehhez kellett Rossi szintén tökéletes taktikája is. "A szerelőim megtalálták az ideális futómű-beállítást, amellyel a legkevésbé koptak el a gumijaim. Ennek ellenére az elején nagyon óvatosan kellett haladnom, hiszen ha az elején elhúztam volna, akkor most nem én lennék a győztes. Így előbb megvártam, hogy Checa gumijai elhasználodjanak, majd pedig Ukava gumijait fárasztottam ki. És mivel tudom, hogy kopottabb gumikkal az összes ellenfelemnél gyorsabb vagyok, tíz körrel a cél előtt már nyugodt szívvel átvehettem a vezetést. A győzelmemre azért vagyok különösen büszke, mert ezt egyáltalán nem a motoromnak köszönhetem, hanem magamnak”– büszkélkedett Rossi.