Biaggi történelmi pole-ja

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2002.06.15. 22:56
Címkék
Katalán Nagydíj, a gyorsasági
motorkerékpáros vb 6. futama,
Barcelona
A rajtsorrend
125 kcm: 1. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 1:51.216, 2. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:51.472, 3. Jenkner (német, Aprilia) 1:51.657, 4. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:51.667, 5. Cecchinello (olasz, Aprilia) 1:51.988, 6. Ui (japán, Derbi) 1:52.138, …31. Tóth Imre (Honda) 1:55.272
250 kcm: 1. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:47.315, 2. Melandri (olasz, Aprilia) 1:47.745, 3. Locatelli (olasz, Aprilia) 1:47.792, 4. De Puniet (francia, Aprilia) 1.47.805, 5. Battaini (olasz, Aprilia) 1:47.817, 6. Rolfo (olasz, Honda) 1:48.058
MotoGP: 1. Biaggi (olasz, Yamaha) 1:44.523, 2. Ukava (japán, Honda) 1:44.859, 3. Gibernau (spanyol, Suzuki) 1:44.940, 4. Rossi (olasz, Honda) 1:44.950, 5. Capirossi (olasz, Honda) 1:45.133, 6. Hopkins (amerikai, Yamaha) 1:45.148
Tv: Eurosport, 10.00–15.15 (élô)
Katalán Nagydíj, a gyorsasági
motorkerékpáros vb 6. futama,
Barcelona
A rajtsorrend
125 kcm: 1. Poggiali (San Marinó-i, Gilera) 1:51.216, 2. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:51.472, 3. Jenkner (német, Aprilia) 1:51.657, 4. Pedrosa (spanyol, Honda) 1:51.667, 5. Cecchinello (olasz, Aprilia) 1:51.988, 6. Ui (japán, Derbi) 1:52.138, …31. Tóth Imre (Honda) 1:55.272
250 kcm: 1. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:47.315, 2. Melandri (olasz, Aprilia) 1:47.745, 3. Locatelli (olasz, Aprilia) 1:47.792, 4. De Puniet (francia, Aprilia) 1.47.805, 5. Battaini (olasz, Aprilia) 1:47.817, 6. Rolfo (olasz, Honda) 1:48.058
MotoGP: 1. Biaggi (olasz, Yamaha) 1:44.523, 2. Ukava (japán, Honda) 1:44.859, 3. Gibernau (spanyol, Suzuki) 1:44.940, 4. Rossi (olasz, Honda) 1:44.950, 5. Capirossi (olasz, Honda) 1:45.133, 6. Hopkins (amerikai, Yamaha) 1:45.148
Tv: Eurosport, 10.00–15.15 (élô)
A 125-ös Manuel Poggiali, valamint a 250-es Fonsi Nieto minden dicséretet megérdemel. A nyolcadliteres éllovast, aki az egész második időmérő edzést uralta, az utolsó pillanatokban meglepte Pablo Nieto, ám Poggiali egyből válaszolni tudott, pályacsúcsot érő időeredménnyel. A 250-es listavezetőnek viszont senki sem tudott felelni, és Poggialihoz hasonlóan Fonsi Nieto is a harmadik rajtelsőségét szerezte meg az idén. A két parádézó pilóta mégsem volt főszereplő, hiszen Max Biaggi nagyobb szenzációt okozott. A négyszeres világbajnok Mad Max megtörte a Honda, pontosabban Valentino Rossi idei uralmát az edzéseken, amelynek köszönhetően megszületett a Yamaha első pole pozíciója az új kategóriában, a MotoGP-ben. Biaggi egy másodperccel javította meg honfitársa tavalyi pályacsúcsát. Rossi épphogy befért az első rajtsorba.
Az idény előtt mindenki a Honda öthengeres RC211V-jét és Rossit magasztalta, és az előzetes vélemények tökéletesen beigazolódtak. A szezon első öt viadalán ötször pole-ból indulhatott a háromszoros világelső, míg a Doktor úr csak Dél-Afrikában nem lett aranyérmes. Rossi uralma azonban megdőlni látszik, aminek az első jele Biaggi barcelonai történelmi rajtelsősége. "Egyáltalán nem vagyok csalódott a negyedik helyem miatt, sokkal rosszabbat vártam. A verseny miatt viszont már aggódom. A rengeteg problémámat az egyik edzésen sem tudtam megoldani, így a vasárnapi warm upra be kell állítani a motoromat. A problémáim miatt pedig a versenyen nehéz lesz győzni, már csak azért is, mert bebizonyosodott, a Honda az összes technikai előnyét elvesztette a riválisaival szemben” – nyilatkozta Rossi, akinek természetesen Biaggitól van a legtöbb félnivalója. Mad Max a csodával határos módon kaparintotta meg a négyütemű YZR-M1-es első kiemelkedő eredményét. Biaggi, akinek már pénteken is gondjai voltak, szombaton az edzés legnagyobb részét a boxban töltötte. "Az első számú motorom egyszerűen nem akart elindulni, ezért a szerelőimnek apró darabokra kellett szedniük a gépet, így csak a tréning vége felé tudtam kimenni a pályára. A rendkívül puha edzésgumikkal tényleg nagyszerű időt tudtam elérni. Szerintem a verseny megint a hondások között fog eldőlni, mert az YZR-M1-esem a versenytávon még nem annyira ütőképes, mint az RC211V” – mondta Biaggi.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik