A spanyol állami tévétársaság, a TVE nagyobb apparátussal szállt ki a Katalán Nagydíj helyszínére, mint bármilyen más idei sporteseményre, beleértve a Formula–1-es sorozat spanyol futamát is. A barcelonai pályára hat óriás közvetítőkocsi vonult fel, amelyek összesen harminc kamera – ebből kettő helikopteren van, míg három egy-egy 40 méter magas darun – felvételeit közvetítik a világ kétszáz országába. Pénteken a legtöbb motorbarát meglepődött, hiszen az első edzéseken, egy kategóriát kivéve, meglepetés meglepetést követett. A 125-ben az éllovas Manuel Poggiali ugyan magabiztosan lett az első, ám a 250-ben és a MotoGP-ben a legnagyobb esélyesek csak vergődtek. A negyedliterben az összetett 5. helyezettje, a francia Randy De Puniet tudta kenterbe verni a ponttáblázat első két helyezettjét, Fonsi Nietót és Marco Melandrit, míg a MotoGP-ben az olasz Loris Capirossi tett csodát a lesajnált kétütemű Hondával. Hiszen az összes előrejelzést meghazudtolva, fricskát mutatott a négyütemű erőműveknek, amelyek állítólag verhetetlenek Barcelonában.A nap embere kétségtelenül a háromszoros világbajnok Capirossi volt. Főleg azután, hogy nagyon pesszimistán érkezett meg a vb hatodik viadalára. "A Honda ugyan folyamatosan fejleszti a kétütemű NSR 500-ast, ám csak a japán Kato kapja meg a legújabb alkatrészeket. Ezért nem sok jóra számítok Barcelonában, ahol megint csak a négyütemű motorok fognak tombolni”–kesergett Capirex, aki még sohasem nyert a barcelonai pályán. Pénteken azonban úgy motorozott a törpe talján, hogy vasárnap akár a dobogó legfelső fokára is felállhat. Igaz, hozzá kell tenni, hogy a MotoGP első számú sztárja, Valentino Rossi nem igazán hajtott. Két okból sem. Egyrészt a szabadedzésen már bemotorozta a pályát – jobb időt ért el péntek délelőtt, mint a délutáni időmérő tréningen –, másrészről pedig elsősorban arra koncentrált, hogy megtalálja a vasárnapi versenyre a legjobb beállítást."A két héttel ezelőtti Olasz GP után két nap erejéig Brnóban teszteltem. Az új hátsó futóművet és az új gumikat próbáltam volna ki, azonban a szeles időjárás miatt nem hoztak eredményeket a tesztek. Emiatt az új alkatrészeket az edzéseken kell letesztelnem, hiszen csak így nyerhetek. Az új fejlesztésekre ugyanis nagyon nagy szükségem van, mivel a barcelonai aszfalt sokkal jobban igénybe veszi a gumikat és a futóművet, mint a vb eddigi helyszínei” – nyilatkozta Rossi, aki az 5. helyével az idei legrosszabb pénteki eredményét érte el. De lehet, hogy csak óvatos volt: csütörtökön ugyanis beült egy raliautóba, és nagy sebességgel nekivágódott egy fának. Épphogy megúszta.