Michael Schumacher újabb győzelemmel került közelebb ötödik világbajnoki címéhez, amellyel beállíthatja Juan Manuel Fangio rekordját. A Kanadában lebőgő Williams-istálló pilótái továbbra is 27-27 ponttal állnak, a címvédő előnye immár 43 pont Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya előtt. A párost egy pontra megközelítette a mclarenes David Coulthard, aki pazar formát mutat az elmúlt hetekben. Összeállításunkban csapatonként pillantunk vissza a Kanadai Nagydíjra.
FerrariEz után a futam után már Michael Schumacher is elismerte, hogy kevesebb esélye van elveszteni a világbajnoki címet, mint megszerezni azt. "Nem hiszem, hogy ilyen pozícióból el lehet veszíteni a vébé-pontversenyt, de ezzel nem azt mondom, hogy mostantól otthon töltöm a szabadnapjaimat. Bármi megtörténhet még, a hátralévő futamokon kilencven pont vár gazdára, az én előnyöm pedig csak negyvenhárom. A helyzet több mint megnyugtató, de nem lefutott még a vébé” –fogalmazott a Ferrari 150. futamgyőzelmét arató Schumi. Csapattársa, Rubens Barrichello a verseny elején megnyugtató előnyre tett szert, de Jacques Villeneuve pályán leálló autója miatt beküldték a biztonsági autót, és elszállt a fór. "Lehetetlen lett volna nekimenni annak az autónak, nem értem, miért kellett tönkretenni a versenyemet a safety carral. Az utolsó kanyarkombinációt pedig szerintem meg kell változtatni, mert a verseny vége felé Coulthard úgy előzött vissza, hogy levágta a sikánt” – mondta Barrichello. McLarenDavid Coulthard a monacói győzelme után Kanadában Rubens Barrichellót maga mögött tartva lett második, tehát roppant jó formát mutat az év eleji gyengélkedése után. "Bíztunk benne, hogy pontot szerzünk, de meglepő volt, mennyire versenyképesek tudunk lenni. Monacóhoz hasonlóan remekül működött az indulásszabályzóm, két helyet is feljebb jöttem a rajtnál. A Barrichello-esetnél Szato feltartott a lassú jobb kanyarban, Rubens elkezdett előzni, én pedig túl későn fékeztem. Ô is levágta a kanyart, így nem jutottam előnyhöz. Ha bevette volna a sikánt, később elengedem” –mondta DC. Kimi Räkkiönen az Ausztrál Nagydíj óta először szerzett pontot, akárcsak tavaly, ezúttal is a negyedik lett Melbourne-ben. JordanGiancarlo Fisichella sorozatban harmadszor lett ötödik, elképesztő sorozatot produkál, az idény felénél ő a Honda egyedüli pontszerzője. Szato Takuma is célba ért, remek versenyt futott, két boxkiállással hozta ki a Jordan-Hondájából, amit lehetett. "Giancarlo szuper volt, és Takumát is jó az első tízben látni. Végre eredményt hoz a csapat munkája, boldog vagyok, hiszen jövünk fel a Renault-ra és a Sauberre” –nyilatkozta Eddie Jordan csapatfőnök.
Michael Schumacher már hátradôlhetne, de megígérte, továbbra is keményen hajt
Michael Schumacher már hátradôlhetne, de megígérte, továbbra is keményen hajt
Renault Jarno Trulli beindult, Jenson Button viszont visszaesett az elmúlt néhány versenyen. Kanadában Trulli újabb pontot szerzett, angol társa viszont kieséssel zárt. "Roppant kemény verseny volt! Nehéz hétvégén vagyunk túl, szerencsére bejöttek a verseny előtt végrehajtott változtatásaink, gyorsabb lett a kocsi az egyenesekben. A futam vége felé gondok akadtak a fékkel, alig tudtam magam mögött tartani Ralf Schumachert” – mondta Trulli. Button motorja a verseny derekán melegedni kezdett, és hiába állt be a boxba ellenőrzésre, a V10-es kilehelte a lelkét.
Williams A pole pozíció megszerzése után két motorhiba rombolta a jókedvet a Williams háza táján, a nap előzését bemutató Juan Pablo Montoya pazar produkció után a második helyről esett ki, míg Ralf Schumacher, aki egy tankolási baki után visszaesett a sorrendben, és csak hetedik lett, a célba érkezést követően állt le. "Ami roszszul sikerülhetett, az mind rosszul sikerült, ez mind a balszerencsén múlt. Az üzemanyagtömlővel való gondok miatt visszaestem, ha minden rendben lett volna, akár a második helyet is megszerezhettem volna” – mondta Ralf Schumi. Mario Theissen, a BMW sportigazgatója máris jelezte, hogy megvizsgálják mindkét motorhibát, mert ez a jövőben akár a világbajnoki második helyezésbe is kerülhet.
BAR Jacques Villeneuve roppant biztatóan szerepelt a szombati hivatalos időmérőn, a kilencedik rajthelyre kvalifikálta magát. A versenye azonban rémes volt, a sok üzemanyag miatt nehéz autóját előzgették a többiek, majd ki kellett állnia motorhiba miatt. Veszélyes helyen parkoló autója miatt a pályára küldték a biztonsági autót. Olivier Panis az idén először fejezett be versenyt, a nyolcadik helyen zárt. "Jobb lett volna pontot szerezni, de ne legyünk telhetetlenek, már a fejlődést is becsülni kell. Az új autó, amelyet most használtunk először, nagyon jó, arra kell törekednünk, hogy mindketten célba érjünk” – mondta Panis. A hondás csapatok tehát fejlődnek, pedig még meg sem kapták a legújabb fejlesztésű erőforrást, amely várhatóan tovább lendíti őket.
Sauber Nick Heidfeldet kétszer is a boxba parancsolták gyorshajtás miatt, előbb át kellett hajtania a boxon, majd tíz másodpercre le is kellett állnia. Massa is kapott büntetést, a svájci kiscsapat tehát rémes futamot zárt. "Valami gond lehetett a programmal, amely a boxbeli sebességet szabályozza. Amikor Nickék bejöttek a boxba még működött, amikor távoztak, már nem. Vizsgáljuk az ügyet, szeretnénk mindent kideríteni” – fogalmazott Peter Sauber csapatfőnök.
Minardi Mindkét pilóta célba ért, ez megnyugtatta valamelyest Paul Stoddart csapatfőnököt, aki a team életben tartásáért küzd. Azt a 16 millió dollárt akarja, amely kisegítené a pácból, de a Phoenix megjelenése miatt eddig nem jutott el Faenzába. Stoddart kijelentette, a jövő hét végi Európai Nagydíjon és a Brit GP-n még el tudja indítani csapatát, utána viszont lehet, hogy kiszáll.
Arrows Az első napon mutatott remek produkció szombatra és vasárnapra elszállt, Heinz-Harald Frentzen csak a 13. lett, míg Enrique Bernoldi célba sem ért. "A kocsi nehezen irányítható volt, a fékek nem működtek, és még az üzemanyagtömlő is bajt okozott” – kesergett Frentzen. Bernoldi remek versenyt futott, de az autójának a hátulja elkezdett vibrálni, és a brazilt biztonsági okokból nem engedte tovább a csapata.
Toyota Mindkét kölni autó kiesett, Allan McNish a rajtnál Pedro de La Rosával koccant, majd a 45. körben kicsúszott, míg Mika Salo piros-fehér gépe egy defekt után szenvedett fékkárosodást.
Jaguar "Sokkal jobb versenyre számítottunk, csalódás lett tehát a vége. Ugyanakkor a jó rajtpozícióink és a szabadedzéseken mutatott teljesítményünk bizakodásra ad okot” – foglalta össze röviden a hétvége tapasztalatait Niki Lauda, a Kanadai Nagydíjat a 14., 16. rajtkockából kezdő, de idő előtt befejező Eddie Irvine, De La Rosa duó főnöke.