Pénteken a szabadedzésekkel megkezdődött a Kanadai Nagydíj, a 17 futamos Formula–1-es idény nyolcadik viadala, amellyel csaknem féltávjához ér a pontvadászat. A kanadaiak hosszú ideje júniusban tartják a versenyüket, az időpont kétévente éppen egy nagy labdarúgó-eseményre esik, és erről a pilóták egy része is megemlékezik. Jos Verstappen két éve narancssárgára festette a bukósisakját a holland válogatott tiszteletére, ezúttal a holland távollétében Michael Schumacher és Giancarlo Fisichella képviseli a legnagyobb futballrajongókat.Schumi Texasban pihent az elmúlt napokban, onnan Montrealba érkezve elsősorban a németekről beszélt. "Meg vagyok győződve arról, hogy ott leszünk a legjobb tizenhat között, de tény, hogy az írek elleni egy–egy után kicsit félnünk kell. Rendkívül korán kell felkelnem, hogy élőben láthassam a meccseket. Meglepő az esélyesek közül Franciaország gyenge teljesítménye, és Brazília sem volt meggyőző. Könnyen lehet, hogy egy meglepetéscsapat sikerével végződik a vb” – mondta a négyszeres világbajnok, aki amatőrként maga is kergeti a labdát. A Monacói Nagydíjat megelőző jótékonysági meccsen ő nem volt eredményes, Fisichella viszont betalált a pilótaválogatott színeiben. "Szerintem a vb-n eddig az olaszok nyújtották a legjobb teljesítményt, de Brazíliát és Szenegált sem lehet leírni. A franciák viszont nagyon rossz helyzetbe sodorták magukat, többet vártam tőlük. Olaszország biztosan döntős lesz” – fogalmazott Fisico, aki örülne neki, ha beigazolódnának a nagy-britanniai pletykák, és Eddie Irvine a Jordanhez szerződne a Jaguartól.
Coulthard tartja monacói formáját, Montrealban pályacsúccsal nyerte a szabadedzést
Coulthard tartja monacói formáját, Montrealban pályacsúccsal nyerte a szabadedzést
A többiek a csütörtök esti sajtótájékoztatón kizárólag a Formula–1-gyel foglalkoztak, David Coulthard úgy véli, semmi, még Mika Häkkinen esetleges jövő évi visszatérése sem veszélyezteti helyét a West-McLarennél. "A hármas rajtszámú autó gazdája a következő szezonra is szerződéssel rendelkezik, ketten pedig nem férnénk el ebben a McLaren-Mercedesben” – mondta a skót. Juan Pablo Montoya az indulásszabályozójára panaszkodott. "Brazíliában, Ausztriában és Monte-Carlóban is cserbenhagyott, nem tudom, mi történik. Néha működik, néha nem, próbáljuk megoldani, de sokkal fontosabb feladataink is vannak. Tavaly semmi baj nem volt vele, remélem, az idén sem nyögdécsel sokáig” – mondta Montoya. A nap közben a lerakódó gumimennyiségtől fokozatosan gyorsuló pályán a Ferrarik domináltak, Michael Schumacher és Rubens Barrichello délelőtt az első mért körétől kezdve az első két pozícióban díszelgett. A brazil az első egy óra utolsó perceiben ugrott addig vezető társa elé, őket Fisichella, Coulthard és annak csapattársa, Kimi Räikkönen követte. Enrique Bernoldi műszaki hiba miatt korán befejezte, Jenson Button – szintén technikai okokból – későn kezdte el a körözést a kissé átalakított pályán. (Az utolsó sikánnál levágták a füvet, és lebetonozták a pálya és a boxutca bejárata közötti részt, míg a boxkijáratot a célegyenesből a második kanyarhoz helyezték át.)
Délután a másik Renault-val Jarno Trulli állt korán a pálya szélére, míg Montoya ki sem tudott jönni a boxból. A kijárat előtt leállt a Williams-BMW-je – megerősítve, hogy a kolumbiainak tényleg gondjai vannak az indulással. Az első percekben Räikkönen átvette a vezetést, de Michael Schumacher az első próbálkozására visszaállt az élre, majd öccse következett a listavezetők sorában. A tréning derekán a Williams-BMW párosa és a Ferrariba vágyó Jacques Villeneuve brillírozott (a kanadai ezúttal is kijelentette, szívesen igazolna Maranellóba, de csak akkor, ha Schumi elmenne onnan –pedig korábban már azt is mondta, megtűrné a németet maga mellett), Montoya 1:15.702 perces idejével az élre ugrott, és már gyorsabb volt M. Schumacher tavalyi pole pozíciós körénél, míg Villeneuve a délelőtti 18. pozícióját feledtetve a 3. helyre ugrott a grove-i duó mögé. A hajrára feljöttek a McLaren-Mercedesek, valamint M. Schumi és Mika Salo. Coulthard négy perccel a leintés előtt átvette a vezetést, és meg is tartotta azt, tehát folytatta Monacóban elkezdett sikerszériáját. Az első hatban végül öt michelines végzett, csak M. Schumacher tudott beférni a 3. helyre. A BAR-Hondával száguldók elégedettek lehetnek az új kasztnival, mint ahogy a Toyota is derűlátóan készülhet a hét vége további részére. Persze mindez csak gyakorlás volt. A kiváló időeredmények azonban roppant mozgalmas időmérő edzést és versenyt jeleznek előre, várhatóan hasonlóan napos időben.