Tracy szerint a sárga fény csak az előzése után gyulladt ki, Castro-Neves viszont állítja, a kanadai csak azért tudta megelőzni, mert a figyelmeztető jelzés miatt lelassított. "Sajnálom Pault, de nem tudok vele egyetérteni, még előtte voltam, amikor megláttam a sárga lámpát. Nagy szerencsém volt, de ez egy ilyen nap" - nyilatkozta Castro-Neves, akinek gumijai jócskán elkoptak, ha nincs a baleset, biztosan
86. Indy 500, Indianapolis Motor Speedway
A 200 körös viadal élcsoportja: 1. Helio Castro-Neves (brazil, Dallara-Chevrolet) 3:00:10.8714 (átlag: 268.094 km/óra), 2. Tracy (kanadai, Dallara-Chevrolet) azonos körben (0.0376 másodperc hátrány, a biztonsági autó mögött), 3. Giaffone (brazil, G Force-Chevrolet) a k., 4. Barron (amerikai, Dallara-Chevrolet) a k., 5. Cheever (amerikai, Dallara-Infinity) a k., 6. Hearn (amerikai, Dallara-Chevrolet) a k., 7. Andretti (amerikai, Dallara-Chevrolet) a k., 8. R. Gordon (amerikai, Dallara-Chevrolet) a k., 9. J. Ward (amerikai, G Force-Chevrolet) a k., 10. De Ferran (brazil, Dallara-Chevrolet) a k., 11. Bräck (svéd, G Force-Chevrolet) a k., 12. Unser Jr. (amerikai, Dallara-Chevrolet) 1 k h.
86. Indy 500, Indianapolis Motor Speedway
A 200 körös viadal élcsoportja: 1. Helio Castro-Neves (brazil, Dallara-Chevrolet) 3:00:10.8714 (átlag: 268.094 km/óra), 2. Tracy (kanadai, Dallara-Chevrolet) azonos körben (0.0376 másodperc hátrány, a biztonsági autó mögött), 3. Giaffone (brazil, G Force-Chevrolet) a k., 4. Barron (amerikai, Dallara-Chevrolet) a k., 5. Cheever (amerikai, Dallara-Infinity) a k., 6. Hearn (amerikai, Dallara-Chevrolet) a k., 7. Andretti (amerikai, Dallara-Chevrolet) a k., 8. R. Gordon (amerikai, Dallara-Chevrolet) a k., 9. J. Ward (amerikai, G Force-Chevrolet) a k., 10. De Ferran (brazil, Dallara-Chevrolet) a k., 11. Bräck (svéd, G Force-Chevrolet) a k., 12. Unser Jr. (amerikai, Dallara-Chevrolet) 1 k h.
Tracy nyer. Mindenesetre Barry Green csapatfőnök benyújtotta óvását, amelyet lapzártánk után vizsgált felül a versenybíróság. Első fokon már elutasították Tracy reklamációját, és a szakemberek szerint minimális az esély arra, hogy megváltoztatják a végeredményt.
Ezzel Castro-Neves több mint harminc éve nem látott tettet hajtott végre, legutóbb 1971-ben védte meg valaki a címét az Indy 500-on. Akkor Al Unser Senior, a vasárnapi viadalon tizenkettedikként célba érő Unser Jr. apja őrizte meg a Borg-Warner-trófeát.
A versenyen jelesre vizsgázott az új, puha műanyagból készített védőfal, amelynek köszönhetően jó néhány pilóta sérülés nélkül úszta meg a balesetét. A pole pozíciós Bruno Junqueira számára is korán véget ért a viadal, a 200 körből csak 87-et tudott megtenni a brazil, mielőtt motorja felmondta a szolgálatot.