David Coulthard újra nyert

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2002.05.30. 22:40
Címkék
David Coulthard rajt-cél győzelmét hozta a 49. Monacói Nagydíj, amely minden tekintetben méltó volt a nagy viadal hagyományaihoz. Előzést nem nagyon láthattunk a szűk utcákon, ugyanakkor voltak kicsúszások, ütközések és nem egyszer számos autó felsorakozott egy-egy lassúbb vetélytárs mögött. A West-McLaren skótja pályafutása 12., idei első diadalát aratta, a hercegségben pedig másodszor vehette át a győztesnek járó trófeát. Õ az első, aki a Schumacher fivéreken kívül versenyt tudott nyerni 2002-ben. A második helyen Michael Schumacher végzett, aki ezzel növelte előnyét az összetettben, Juan Pablo Montoyát és a williamses csapattársát harmadik helyével utolérő Ralf Schumachert 33 egységgel előzi meg. Jarno Trulli megszerezte idei első pontjait, míg Giancarlo Fisichella és Heinz-Harald Frentzen megduplázta eddigi két, illetve egy pontját.
Ragyogó napsütésben rendezték meg az idei Monacói Nagydíjat, amely rendkívüli izgalmakat ígért. A szabadedzés és a hivatalos időmérés meglepő eredményt hozott, előbbin a Toyota és a Renault ment feltűnően jól, utóbbin az eddig nemigen remeklő David Coulthard csípte el kis híján a pole pozíciót. Az előző versenyeken domináló Ferrari elmaradt a várakozásoktól, a hercegségben tavaly kettős győzelmet arató Scuderiától Michael Schumacher a 3., Rubens Barrichello az 5. rajtkockát szerezte meg.

Ráadásul a brazil a futam rajtjánál is csődöt mondott, Jarno Trulli és Kimi Räikkönen is elment mellette, így elveszítette az esélyét a dobogós helyezés elérésére. A pontszerzés lehetősége is elúszott a két héttel ezelőtti Osztrák GP hőse elől, amikor a futam derekán hátulról belerohant Räikkönen McLaren-Mercedesébe, és a boxba kellett hajtania az F2002-es javítása céljából. A hajrában már hiába támadta lelkesen Heinz-Harald Frentzent, a pontszerzés lehetősége elveszett. Jenson Button volt a másik gyengén rajtoló, a Renault angolja kiugrott -ezért később meg is büntették -, majd megállt, és csak akkor lépett újra a gázpedálra, amikor a bennragadó Jacques Villeneuve-öt nélkülöző mezőny elhaladt mellette.

Coulthard ugyanakkor fantasztikusan kapta el a rajtot, a piros fény kialvása után elhúzott Juan Pablo Montoya mellett, és meg sem állt a győzelemig. A skótot az első tucatnyi körben még keményen támadta a williamses, de később - talán a gumikészletek közötti különbség miatt - DC eltávolodott az üldözőitől. A 32. körtől kezdve néhány percen át a McLaren-Mercedes hátuljából gyorsításnál kisebb füst tört ki, de a gond nem állandósult, sőt, megszűnt, és a versenyző ismét el tudott húzni Montoyáéktól. A kolumbiai kiesett mögüle, Ralf Schumacher lemaradt a bátyjáról, így a hajrában csak Michael Schumacher támadta a mclarenest. Azonban a címvédőnek nem sikerült az előzés, megelégedett a második hellyel.

Schumi már csak azért sem kockáztatott, mert a vb-pontversenyben mögötte álló Montoya a 47. körben feladta a viadalt, azaz a második hely is plusz hat pontot jelentett a ferraris számára. A kolumbiai a verseny első felében remekül autózott, maga mögött tartotta Schumachert, de a BMW-motor az idei első kiállására kényszerítette. Ezzel a harmadik helyen végző Ralf beérte őt, mindketten 27 egységgel állnak a 60 pontos Michael Schumacher mögött. A negyedik a pontszámát megduplázó Coulthard húsz egységgel, őt Barrichello követi 12-vel.

Jegyzõkönyv

49. Monacói Nagydíj, a 17 futamos Formula-1-es világbajnokság 7. állomása, Monte-Carlo
A 78 körös (262.860 km) verseny végeredménye:

1. David Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, Michelin) 1:45:39.055 (átlag: 149.280 km/óra)
2. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1.050 másodperc hátrány
3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:17.450 p h.
4. Trulli (olasz, Renault, M) 1 kör h.
5. Fisichella (olasz, Jordan-Honda, B) 1 k h.
6. Frentzen (német, Arrows-Cosworth, B) 1 k h.
7. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1 k h., 8. Webber (ausztrál, Minardi-Asiatech, M) 1 k h., 9. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 2 k h., 10. Irvine (ír, Jaguar-Cosworth, M) 2 k h., 11. De La Rosa (spanyol, Jaguar-Cosworth, M) 2 k h., 12. Bernoldi (brazil, Arrows-Cosworth, B) 2 k h.

Feladta: McNish (brit, Toyota, M, kicsúszás) a 15., Szato (japán, Jordan-Honda, B, kicsúszás) a 24., Yoong (malajziai, Minardi-Asiatech, M, kicsúszás) a 33., Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M, ütközés Barrichellóval) a 45., Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M, motor) és Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B, mûszaki hiba) a 47., Button (brit, Renault, M, ütközés Panisszal) és Panis (francia, BAR-Honda, B, ütközés Buttonnal) az 53., Massa (brazil, Sauber-Petronas, B, kicsúszás) a 66., Salo (finn, Toyota, M, kicsúszás) a 72. körben

Leggyorsabb kör: Barrichello (68. kör) 1:18.023 (átlag: 155.492 km/óra)
A konstruktőrök között a Ferrari is növelte előnyét, immár 18 ponttal vezet a Williams előtt. A harmadik West-McLaren mögött a Renault meglógott a Saubertől, Trulli idei első pontjai jókor jöttek a francia teamnek. A Jordannél beindult az üzlet, Giancarlo Fisichella ismét szerzett két egységet, így az Osztrák GP előtt még pont nélkül álló ír gárda már a hatodik. Trullinak nagyon meg kellett küzdenie Fisicóval a verseny hajrájában, a télen csapatot cserélő két olasz közül az utóbbi hevesen támadta honfitársát, de végül nem tudott előzni. Frentzen a délelőtti bemelegítésen már ízelítőt adott erejéből, és azután, hogy a legjobb tudott lenni a warm-upon, ponttal gazdagította csapatát.

A pontszerzők csapattársainak azonban nem volt jó versenye, Räikkönent ugye kilökte Barrichello, Montoyát motorhiba fosztotta meg a jó eredménytől, míg Button Olivier Panisszal ütközött. Szato Takuma balesete volt a legcsúnyább, a két hete is meleg pillanatokat (sőt, órákat) átélő japán Jordan-Hondája az alagútból keresztbe csúszva jött ki, és miután még egyszer nekivágódott a szalagkorlátnak, biztonságos helyre csúszott. Szato zsinórban a harmadik hétvégéjén szenvedett balesetet, a múlt hét végén Monacóban, a veterán autók számára kiírt viadal edzésén csapta a falnak Lotusát.

A tavalyi viadal után sokat beszéltek Enrique Bernoldiról, aki 44 körön át maga mögött tartotta az akkor csak az 5. helyen végző Coulthardot. Ezúttal a brazilt bosszantották, méghozzá honfitársa, Felipe Massa húzta ki nála a gyufát. Bernoldi hosszas csata után megelőzte Massát a célegyenesben, mire az újonc hátulról kilökte őt. Mindketten továbbmentek, de Massa még egyszer elnézte a Sainte Devote-hajlatot, és a gumifalnak ütközése után már nem tudott továbbmenni, mert leszakadtak Sauber-Petronasa első kerekei.

A minardis Mark Webber szenzációs versenyt futott, a nyolcadik helyezés számára pazar teljesítménynek mondható, pontot csak autója képességei miatt nem tudott szerezni.

A vb-pontverseny állása

Pilóták


1. M. Schumacher 60 pont, 2. Montoya és R. Schumacher 27-27, 4. Coulthard 20, 5. Barrichello 12, 6. Button 8, 7. Heidfeld 5, 8. Räikkönen és Fisichella 4-4, 10. Irvine , Trulli és Massa 3-3, 13. Frentzen, Salo és Webber 2-2.

Konstruktőrök

1. Ferrari 72 pont, 2. Williams 54, 3. McLaren 24, 4. Renault 11, 5. Sauber 8, 6. Jordan 4, 7. Jaguar 3, 8. Minardi, Arrows és Toyota 2-2.
Nyilatkozatok

David Coulthard: - Ez hihetetlen! Nagyon boldog vagyok, hogy a nehéz idénykezdet után győzni tudtam itt, ez a csapat diadala is egyben. Kemény verseny volt, végig száz százalékot kellett hoznom, a viadal nagy részében közelről üldöztek. A kocsiból kiáramló füst megijesztett, de a boxból szóltak, hogy semmi baj, és igazuk lett, nem is aggódtam tovább.

Michael Schumacher: - Ha az élre kerültünk volna, ott tudtunk volna maradni, de David elhúzott Montoyától, így kevés esélyem volt arra, hogy eléugorjak a boxkiállása után. A McLaren megérdemelte a győzelmet, mert nagyon jó munkát végzett.

Ralf Schumacher: - Végre célba értem Monacóban! Legutóbb még Formula-3-as autóban sikerült ez a bravúr, az F1-ben eddig ötször kiestem. Már azt hittem, hogy Monaco nem szeret engem, de végül sikerült harmadikként a célba érnem. Amikor Juan Pablo és Michael előttem csatázott, lemaradtam, gondoltam, közöttük bármi megtörténhet.

Rubens Barrichello: - Unalmas versenyem volt, a rajtomat elrontottam, és amikor becsukta előttem a kaput Kimi, még a boxba is be kellett hajtanom. Csalódott vagyok, mert győzelemre képes autóval versenyeztem, és egy jó start után minden másképp alakult volna.
Legfrissebb hírek

Babos Tímea párosban, Udvardy Panna egyesben harcolta ki a továbbjutást Sao Paulóban

Tenisz
38 perce

Pénteki sportműsor: rajtolnak a hokiligák, Davis-kupa Debrecenben

Minden más foci
1 órája

Lukács Dániel: A történetem erőt adhat a fiataloknak; Horváth Ferenc: A siker személyvonaton érkezik

E-újság
1 órája

Pontok és mezcsere – Deák Zsigmond jegyzete

Magyar válogatott
2 órája

Fazekas Gergő szerint minden egyes labdának jelentősége volt a Szeged ellen

Kézilabda
2 órája

Remek második félidővel nyert a Füchse Berlin a Nantes ellen a férfi kézi BL-ben

Kézilabda
2 órája

Visszatért Bilbaóba az Európa-bajnok hátvéd – hivatalos

Spanyol labdarúgás
2 órája

A Trabzonspor bejelentette André Onana érkezését

Minden más foci
2 órája
Ezek is érdekelhetik