– Kinek az ötlete volt a Magyar Labdarúgás Fóruma?
– Az MLSZ menedzsmentjével egyetértésben szerettünk volna párbeszédet kialakítani a labdarúgás iránt érdeklődőkkel. A fórumot tartottuk erre az egyik legmegfelelőbb formának. Ilyen típusú rendezvényre még nem is volt példa, kiváló alkalom rá az MLSZ fennállásának száztizedik évfordulója. Nem egyszerű sportszakmai rendezvényről van szó, hanem főleg arról, hogyan lehet a labdarúgás társadalmát és üzleti bázisát szélesíteni. A rendezvény nem a profi futballt állítja középpontba, sokkal inkább a sportág teljes vertikumát jeleníti meg.– Kinek az ötlete volt a Magyar Labdarúgás Fóruma?
– Az MLSZ menedzsmentjével egyetértésben szerettünk volna párbeszédet kialakítani a labdarúgás iránt érdeklődőkkel. A fórumot tartottuk erre az egyik legmegfelelőbb formának. Ilyen típusú rendezvényre még nem is volt példa, kiváló alkalom rá az MLSZ fennállásának száztizedik évfordulója. Nem egyszerű sportszakmai rendezvényről van szó, hanem főleg arról, hogyan lehet a labdarúgás társadalmát és üzleti bázisát szélesíteni. A rendezvény nem a profi futballt állítja középpontba, sokkal inkább a sportág teljes vertikumát jeleníti meg.
– Mi lehet a megfelelő marketingstratégia?
– A különböző sportágaknak bővíteniük kell a célközönségüket. Ha labdarúgásról beszélünk, nem elég, ha csak a válogatottról vagy csak a profi futballról esik szó. A futballnak sok fajtája van, nem csak a nagypályás labdarúgás. Említhető a teremlabdarúgás, a futsal, a strandfutball vagy akár a női labdarúgás is. Tehát meg kell tudni szólítani mindazokat, akik a labdarúgás valamely formáját nemcsak nézni, hanem aktívan űzni is szeretnék, természetesen az amatőrökkel együtt. A kommunikációs stratégiában különböző üzenetekkel kell a különböző célcsoportokat – például fiatalok, családok, szurkolók – megszólítani. Cél, hogy minél szélesebb tömegbázisra épüljön a sport, ezáltal hozzájáruljon a közösségépítéshez, az egészséges életmód javításához, és persze a profi futball bázisának megteremtéséhez.
– Miként lehet ezt elérni?
– Tudatos stratégiával, célirányos programokkal, széles körű és világos kommunikációval kell eljuttatni minden célcsoporthoz. A médiának kiemelt szerepe van ebben, sokat segíthet a megfelelő kommunikáció, illetve a pozitív példák és sikerek bemutatása. Kreatív ötletekkel, rendezvényekkel fel lehet hívni a figyelmet a sportolás fontosságára, és arra, hogy ezen felül milyen élményt nyújt, ha egy közösséghez tartozunk.