"A Népstadion állomás következik közli a gépi hang, miután a Pillangó utcai megállót (a másik irányból nézve: a Keleti pályaudvart) elhagyja a szerelvény. A kettes metrón zötykölődők tudják, így megy ez már évtizedek óta, az utcák, a terek elnevezései változnak, ám a Népstadion marad Népstadion.Még akkor is, ha 2002. április 2. óta Magyarország legnagyobb, ötven esztendeje a Budapesti Honvéd Szpartak Moszkva ünnepi mérkőzéssel felavatott arénáját Puskás Ferenc-stadionnak nevezik&
A Népstadion átkeresztelésén az új névadó, Puskás Ferenc körbeautózta az arénát (Fotó: Danis Barna)
A Népstadion átkeresztelésén az új névadó, Puskás Ferenc körbeautózta az arénát (Fotó: Danis Barna)
Hírlik, ez volt a Magyar Labdarúgó-szövetség egyik legfőbb kívánsága. És ebből következik a másik: a létesítmény nevét viselő metró-, busz- és trolibuszmegállók hivatalos elnevezésében is követni kellene a változást. Az MLSZ mindenesetre megtette az első lépést: Bozóky Imre, a szervezet első embere írásban kereste meg Aba Botondot, a Budapesti Közlekedési Vállalat Rt. vezérigazgatóját. A levelet nem sokkal a 2002. augusztus 21-i Magyarország–Spanyolország találkozó után postázták, s a feladó engedélyével e helyütt néhány részletet közlünk belőle: "…Ezúton kérem tehát Önt az MLSZ több mint háromezer tagszervezete és több mint százezer sportolója, valamint polgárok milliói nevében, hogy segítse elő a szurkolók óhajának és az ésszerűség szabályainak teljesülését, azt, hogy az eddig »Népstadionnak« nevezett állomások a »Puskás Ferenc-stadion« nevet kapják. Részint azért, mert az egykori névadó Népstadion ilyen névvel már nem létezik, részint pedig azért, hogy a főváros lakói ily módon is tiszteletüket fejezhessék ki leghíresebb honfitársunk, az olimpiai bajnok, világbajnoki ezüstérmes, háromszoros Bajnokcsapatok Európa-kupája-győztes, ötszörös magyar és hatszoros spanyol bajnok, négyszeres magyar és négyszeres spanyol gólkirály, kétszeres BEK-gólkirály, Európa- és világválogatott Puskás Ferenc iránt… Természetesen tisztában vagyunk azzal is, hogy a kérésünkre hozott döntésnek anyagi következményei is vannak, s azzal is, hogy a szükséges határozat megszületése, a névcsere megszervezése és gyakorlati lebonyolítása az általunk reméltnél több időt is igénybe vehet… A névcsere által megkívánt anyagi és fizikai szerepvállalás azonban aligha áll arányban a gesztus igen komoly jelentőségével…” Nos, a tavaly szeptemberben elküldött levélre november második felében már meg is érkezett a válasz… Információink szerint abból kiderül: a BKV Rt. még az április 2-i névadót megelőzően (!) napirendre tűzte a "Népstadionnak” nevezett megállóhelyek átnevezésének kérdéskörét, és az illetékesek arra a megállapításra jutottak, hogy a "Népstadion” helyett a "Stadion” megnevezés minden szempontból elfogadható. (Ismerjük el, olcsó és logikus húzás ez: nem kell új táblákat készíteni, elég, ha a régiekről lekaparják valahogy az "n”, az "é” és a "p” betűket…) Amúgy a BKV Rt. állítólag még tavaly megkezdte az átállással összefüggő feladatok előkészítését (megállóhelyi felirattáblák, menetrendek, oldaliránytáblák, hangrögzítők berendezése stb.) és azok megvalósítását. Úgy tudjuk, mindezt – a megvalósítást is! – 2002 végére ígérték az illetékesek. 2003. január 22-én, szerdán, másodpercekkel azután, hogy a metrószerelvény elhagyta a Keleti pályaudvart, a gépi hang mégis azt mondta be: "A Népstadion állomás következik…”