A Giovinazzo és Vieste közötti 200 kilométert egy második és egy negyedik kategóriás emelkedő megmászása nehezítette. A rekordgyorsaságú pénteki szakasz után - és a rendkívül nehéz vasárnapi hegyi etap előtt - a mezőny ezúttal nyugodtabb tempót választott, így a nap hatfős szökevénycsoportja magabiztos, tíz perc feletti előnyt tudott kidolgozni. Ennek megfelelően a szakaszgyőzelemről egymás között döntöttek. Az együttműködés 30 kilométerrel a cél előtt szakadt meg közöttük, ettől kezdve folyamatosak voltak a próbálkozások.
A döntő támadást Dowsett 18 kilométerrel a vége előtt indította, a hatszoros brit időfutambajnokkal pedig nem bírtak a riválisok. A 32 éves Dowsettnek a célegyenesben még arra is volt gondja, hogy egy sántikáló kiskutyát kikerüljön, ezzel 2013 után másodszor nyert szakaszt az olasz körversenyen. Ez volt csapata, az Israel Start-Up Nation első etapsikere háromhetes körversenyen.
Az utolsó kategorizálatlan emelkedőn szétzilálódott az üldözőcsoport, a második helyért hárman versengtek, végül az olasz Salvatore Puccio szerezte meg, míg a harmadikat a brit Matthew Holmes.
Az összetett esélyesei mindannyian a mezőnnyel értek célba majdnem 14 perc hátránnyal, így Almeida megtartotta a rózsaszín trikót. Valter Attila a 23. helyen tekert célba a javarészt tengerparti utakon vezető szakaszon, melyen – a koronavírusos Simon Yates visszalépése miatt – összetettben is javított egy helyet, így 28. pozícióból várja a folytatást.
Az olasz körverseny hagyományosan az első az esztendő háromhetesei közül, az idén viszont a koronavírus-járvány miatt októberben tartják. Az eredeti tervek szerint májusban Budapest adott volna otthont az úgynevezett nagy rajtnak, a Grande Partenzának, és az első három szakaszt Magyarországon rendezték volna.
A hétfői szünnap előtt vasárnap a San Salvo és Roccaraso közötti 207 kilométer megtétele és hegyi befutó vár a mezőnyre, amely összesen 3497,9 kilométert teker a 103. Giro d'Italián, amíg október 25-én célba ér Milánóban.