A Nemzeti Sportügynökség által szervezett rendezvényen a városvezetők bepillantást nyerhettek az olasz kerékpáros körverseny kulisszái mögé, kikérték a véleményüket, és a közös munka részleteiről is szó esett sportszakmai, marketing és turisztikai szempontból – közölte az NSÜ közleményében.
Nagy Zsigmond, a sportügynökség ügyvezető igazgatója elmondta, a Giro májusi magyarországi rajtja hatalmas lehetőség az érintett városok számára, ezért is volt fontos, hogy személyesen is találkozhattak a vezetőikkel.
„Országos jelentőségű eseményről beszélünk, így az együttműködés, a jó partneri viszony közös érdek – hangsúlyozta. – A szervezett magyar sport 1875, vagyis a Magyar Atlétikai Club megalakulása óta datálódik, ami nyilván hatalmas mérföldkő, de majdnem ugyanilyen lesz a kerékpársport szempontjából 2020, hiszen ilyen szintű országúti versenyt először rendezhetünk. A Giro nem csupán a kerékpáros társadalmat, hanem az egész országot megmozgatja majd" – folytatta, azután kiemelte: a Nemzeti Sportügynökség szorosan együttműködik az érintett településekkel, amelyeknek igyekeznek a lehető legmagasabb szintű pénzügyi, jogi és sportszakmai hátteret nyújtani.
„Pontosan tisztában vagyunk a felelősséggel, és azzal is, hogy ez mekkora feladat. Ehhez kértük a városok partnerségét, és nyitott kapukat döngettünk, hiszen mind örömmel fogadták a Girót. A Magyar Kerékpáros Szövetséggel kötött megállapodásunk pedig arra garancia, hogy a sportszakmai megvalósítás is rendben lesz” – ígérte.
Révész Máriusz, a GiroHungary2020 szervezőbizottságának elnöke, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos megerősítette: a Giro d'Italia hatalmas lehetőség minden érintett település számára, hiszen a világ figyelmét Magyarországra irányítja. Mint mondta, az elmúlt években több mint nyolcszázmillióan követték az olasz körverseny eseményeit, érdekes belegondolni, hogy ezek az emberek jövőre a magyarországi városokat és falvakat fogják látni a szakaszokon és a televíziók képernyői előtt.
„Várható, hogy a települések között emiatt egészséges versengés alakul majd ki, sőt, a kreatív megoldásokat, a legjobb ötleteket maguk a szervezők is díjazzák” – tette hozzá.
Az NSÜ tájékoztatása kitér rá, hogy a sportszakmai háttérről a Magyar Kerékpáros Szövetség csapata gondoskodik, Eisenkrammer Károly, a GiroHungary2020 operatív vezetője ugyanakkor megjegyezte, a Girónak nem létezik pusztán sportszakmai megközelítése, hiszen a marketing, a kommunikáció, a turisztika szorosan kapcsolódik a sportszakmához – benne van minden egyes döntésükben.
„Egy ekkora médiaesemény esetében nem lehet figyelmen kívül hagyni a turisztikai- és marketingkérdéseket, hiszen a Giro amellett, hogy magas színvonalú országúti kerékpárverseny, egyben televíziós show is, melynek a hátterét az érintett városok adják – mondta Eisenkrammer Károly. – Ennek megfelelően ezek legszebb részeit kell megmutatnunk, a legjobb pillanatokban, a legjobban feldíszítve, és ami talán a legfontosabb: a legnagyobb biztonsággal” – folytatta.
Nagy Zsigmond, a sportügynökség ügyvezető igazgatója elmondta, a Giro májusi magyarországi rajtja hatalmas lehetőség az érintett városok számára, ezért is volt fontos, hogy személyesen is találkozhattak a vezetőikkel.
„Országos jelentőségű eseményről beszélünk, így az együttműködés, a jó partneri viszony közös érdek – hangsúlyozta. – A szervezett magyar sport 1875, vagyis a Magyar Atlétikai Club megalakulása óta datálódik, ami nyilván hatalmas mérföldkő, de majdnem ugyanilyen lesz a kerékpársport szempontjából 2020, hiszen ilyen szintű országúti versenyt először rendezhetünk. A Giro nem csupán a kerékpáros társadalmat, hanem az egész országot megmozgatja majd" – folytatta, azután kiemelte: a Nemzeti Sportügynökség szorosan együttműködik az érintett településekkel, amelyeknek igyekeznek a lehető legmagasabb szintű pénzügyi, jogi és sportszakmai hátteret nyújtani.
„Pontosan tisztában vagyunk a felelősséggel, és azzal is, hogy ez mekkora feladat. Ehhez kértük a városok partnerségét, és nyitott kapukat döngettünk, hiszen mind örömmel fogadták a Girót. A Magyar Kerékpáros Szövetséggel kötött megállapodásunk pedig arra garancia, hogy a sportszakmai megvalósítás is rendben lesz” – ígérte.
Révész Máriusz, a GiroHungary2020 szervezőbizottságának elnöke, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos megerősítette: a Giro d'Italia hatalmas lehetőség minden érintett település számára, hiszen a világ figyelmét Magyarországra irányítja. Mint mondta, az elmúlt években több mint nyolcszázmillióan követték az olasz körverseny eseményeit, érdekes belegondolni, hogy ezek az emberek jövőre a magyarországi városokat és falvakat fogják látni a szakaszokon és a televíziók képernyői előtt.
„Várható, hogy a települések között emiatt egészséges versengés alakul majd ki, sőt, a kreatív megoldásokat, a legjobb ötleteket maguk a szervezők is díjazzák” – tette hozzá.
Az NSÜ tájékoztatása kitér rá, hogy a sportszakmai háttérről a Magyar Kerékpáros Szövetség csapata gondoskodik, Eisenkrammer Károly, a GiroHungary2020 operatív vezetője ugyanakkor megjegyezte, a Girónak nem létezik pusztán sportszakmai megközelítése, hiszen a marketing, a kommunikáció, a turisztika szorosan kapcsolódik a sportszakmához – benne van minden egyes döntésükben.
„Egy ekkora médiaesemény esetében nem lehet figyelmen kívül hagyni a turisztikai- és marketingkérdéseket, hiszen a Giro amellett, hogy magas színvonalú országúti kerékpárverseny, egyben televíziós show is, melynek a hátterét az érintett városok adják – mondta Eisenkrammer Károly. – Ennek megfelelően ezek legszebb részeit kell megmutatnunk, a legjobb pillanatokban, a legjobban feldíszítve, és ami talán a legfontosabb: a legnagyobb biztonsággal” – folytatta.
Hangsúlyozta: a Tour de Hongrie csapata abban segít be, hogy az eseményt biztonsággal lebonyolítsa, egyeztet a rendőrséggel, a közútkezelővel, útjavításokat, átalakításokat kér.
A GiroHungary2020 szervezőcsapata kedden 66 település vezetőinek tartott hasonló prezentációt a világ egyik legnagyobb kerékpáros körversenyéről.
A 103. Giro d'Italia első három szakaszát rendezik Magyarországon május 9. és 11. között, mielőtt Olaszországban folytatja útját a mezőny. Az első etap egy 8.6 kilométeres budapesti időfutam lesz, majd Budapest-Győr és Székesfehérvár-Nagykanizsa szakaszokra kerül sor. Magyarországot korábban még egyik nagy háromhetes verseny sem érintette.