„Ez olyan sportág, amelyben nagyon nehéz bármit is újraindítani, s bár a Tour de Hongrie az 1925-ös első verseny óta többször szünetelt, az erőfeszítéseknek hála újra széles körben ismert és elismert lett” – mondta Princzinger, akihez csatlakozott Révész Máriusz. Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos hozzátette, legutóbb 2015-ben élesztették újjá a viadalt, de ezen négy év alatt is jelentős fejlődésen és színvonal-emelkedésen ment keresztül, s már a térség egyik legjelentősebb és legkeményebb versenye.
A 40. Magyar körverseny kedden a siófoki prológgal rajtol és vasárnap Székesfehérváron ér véget.
Hazai versenyzőkért hat különböző csapatban szurkolhatunk: a „színmagyar” Pannon Cycling Teamen és a válogatotton túl ismét ott lesz a mezőnyben többek között a tavaly legjobb magyarként végző, immár a lengyel CCC fiókcsapatában tekerő Valter Attila, valamint az Alberto Contador és Ivan Basso fémjelezte Kometa Cycling Team színeiben induló Dina Márton.
A 2019-ES MAGYAR KÖRVERSENY ÚTVONALA
Kedd, prológ: Siófok–Siófok, 4 km
Szerda, 1. szakasz: Velence–Esztergom, 194 km
Csütörtök, 2. szakasz: Balassagyarmat–Miskolc, 201 km
Péntek, 3. szakasz: Kazincbarcika–Tiszafüred, 115 km; Tiszafüred–Hajdúszoboszló 69 km
Szombat, 4. szakasz: Karcag–Gyöngyös, Kékestető 138 km
Vasárnap, 5. szakasz: Kecskemét–Székesfehérvár,