A magyar mérnök, Varjas István a „60 Minutes” című műsorban úgy nyilatkozott, hogy 1998-ban közvetítőn keresztül eladott egy motort egy meg nem nevezett vevőnek, aki tíz évre kizárólagosságot kapott.
Armstrong sikersorozata a Tour de France-on egy évvel később, 1999-ben kezdődött, szisztematikus doppingolás miatt azonban 2012-ben mind a hét Tour-győzelmétől megfosztották. Az exversenyző most ügyvédjén keresztül cáfolta, hogy valaha is ilyen motort használt volna.
Varjas emellett elmondta – és közlése szerint ezt az információt már a francia rendőrséggel is megosztotta –, hogy a 2015-ös Tour de France előtt több kerékpárt is eladott egy ügyfélnek, akinek a személyazonosságát nem ismeri. Ezekben a bringákban a segédmotort a hátsó kerék csapágyába szerelték be, és egy rejtett gomb megnyomásával megkönnyítette a pedálozást – a súlya azonban körülbelül 800 gramm volt.
A 2015-ös francia körverseny egyik időfutama előtt a nemzetközi szövetség (UCI) minden kerékpárt lemért és a CBS információi szerint a Sky csapat minden versenygépe 800 grammal többet nyomott, mint a többieké.
„A súly minden. Ha egy kerékpár egy kilóval többet nyom, senki nem akarna azzal tekerni” – mondta az 1986-ban, 1989-ben és 1990-ben Tour-győztes Greg Lemond.
A Tour de France legutóbbi öt kiírásából négyet a brit Sky versenyzője – 2012-ben Bradley Wiggins, 2013-ban, 2015-ben és 2016-ban Chris Froome – nyert meg. A csapat szóvivője ugyanakkor hangsúlyozta: soha nem használtak mechanikai segítséget, és a súlykülönbséget a jobb aerodinamikai jellemzőkkel lehet magyarázni.
Hozzátette: 2015-ben az UCI minden kerékpárt szabályosnak talált.