Kezdésnek megérkezett az elmúlt hétvégi válogatón bombaformában versenyző Kozák Danuta, aki női K-1-ben 1:48.309-es idejével egyrészt megnyerte a futamát, másrészt a legjobb időt érte el a 17-es mezőnyben. Kozák futamában az ukrán klasszis, Inna Oszipenko-Radomszka a harmadik, az olaszok legendája, Josefa Idem a negyedik lett. Utóbbinak középdöntőznie kell.Kozák Danuta, aki női K-1-ben 1:48.309-es idejével egyrészt megnyerte a futamát, másrészt a legjobb időt érte el a 17-es mezőnyben. Kozák futamában az ukrán klasszis, Inna Oszipenko-Radomszka a harmadik, az olaszok legendája, Josefa Idem a negyedik lett. Utóbbinak középdöntőznie kell.
A 14 fős férfi C-1-es mezőnyben Korisánszky Péter 1:50.941-gyel futamából a második helyen jutott be a döntőbe, összességében övé a hatodik idő.
A kora délután egyetlen magyar ismétlője a férfi K-1-ben futamában 1:39.156-tal a második – időeredmények alapján összesítésben az ötödik – helyen végző Kugler Attila lett. Mivel itt csak az első helyezett jutott automatikusan a döntőbe, rá vár még a középdöntő.
A Kovács Katalin, Csipes Tamara női K-2-es csapat 1:39.748-cal megnyerte az előfutamát, egyben a legjobb időt érte el a 13-as mezőnyben.
A férfi C-2-es magyar hajó, benne Németh Szabolccsal és Vasbányai Henrikkel 1:40.882-vel harmadik lett a futamában – tíz egység próbálkozott –, a K-2-es Tóth Dávid, Kulifai Tamás páros 1:29.710-zel szintén a harmadik helyen végzett. Utóbbiban 14 egység állt rajthoz. Mindkét magyar hajó bejutott a fináléba.
A zárszót a 15-ös mezőnyben a női K-4-es hajónk mondta ki, benne Szabó Gabriellával, Kozák Danutával, Kárász Annával és Benedek Dalmával. A mieink a fehéroroszok szorításában 1:31.000-t repesztettek, így futamgyőztesként – 264 ezredet verve a másodikra – a legjobb idővel kerültek be a fináléba. A másik futamban Németország, Lengyelország, Nagy-Britannia, Szerbia volt a befutó sorrendje, ők négyen 1:33 és 1:34 közötti eredménnyel érte célba.
„Az egyes után bennem volt a múlt hét végi, illetve az elmúlt napok fáradtsága, valamint az utazás, amit csak fokozott, hogy a Belgrádig tartó úton a busz légkondicionálója előhozta a náthámat – mondta Kozák Danuta a Nemzeti Sport Online-nak. – Az előfutamok eredményeiből és helyezéseiből soha nem szabad messzemenő következtetéseket levonni a döntővel kapcsolatban, én sem teszem. Nem tudni ugyanis, ki mennyit adott ki magából, kiben van tartalék és ki pörgött a maximumon, hogy megússza a középdöntőt. Szerintem egyesben ilyen volt nálunk a dán lány, aki második helyével alighanem a legjobbját adta, míg Oszipenko-Radomszkában és Idemben alighanem maradtak bőven tartalékok. Miként bennem is. A rajtom rosszul sikerült, picit félrehallottam a startert, de sikerült hamar átvennem a vezetést, onnan kezdve pedig csak arra kellett figyelnem, hogy ne előzzenek meg. A négyesben Gabi jól rajtolt el, majd a hoppolással megbízott újoncunk, a fiatal Kárász Anna nagyon jókor időzített, bár ehhez kellett egy kis segítség neki a rutinos Benedek Dalmától. Nem baj, szoknia kell a négyest és a felnőtt tempót. Azért kell rábíznunk ezt a fontos feladatot, mert egyrészt harmadik beülőként ő jól átlátja a versenyt, másrészt az ő hangját mindenki hallja. Utóbbi nagyon fontos, mert ha nem egyszerre kezdünk el húzni, akkor széteshet a mozgásunk. De most rendben voltunk, remélem leszünk is, mert a fehéroroszok nagyon erős hajót alkotnak, nem véletlenül nyerték meg a három idei világkupát. A döntőben alighanem nagyot csatázunk majd velük."
Pénteken délután a középdöntőkkel folytatódik a kontinensbajnokság, egyben zárul az első versenynap. A mieink három számban lesznek érdekeltek – 1000 m K-1 és C-2, valamint 500 m K-1 –, a többiek ellenben már készülhetnek a szombati, illetve vasárnapi feladatokra.