Rosberg lekörözte édesapját; ha Webber jön, Vettel kiesik

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.06.23. 10:40
null
Rosberg (balra) már hat győzelemnél tart az F1-ben, amivel megelőzte édesapját, Keke Rosberget az örökranglistán <br />(Fotó: Action Images)
A Nemzeti Sport Online olvasói már megszokhatták, hogy a Bajnokok Ligája-játéknapokat és az NB I-es fordulókat követően „leges” cikkben, kicsit másképp dolgozzuk fel az érdekességeket. Az idén nincs ez másképp a Formula–1-es versenyhétvégékkel sem. Ezúttal az Osztrák Nagydíjat vettük górcső alá.

A HÉTVÉGE „SOROZATTÖRŐJE”. A legutóbbi öt Osztrák Nagydíjat kizárólag olyan pilóta nyerte meg, aki az egyes vagy a négyes rajtszámú kocsival állt rajthoz. Ezt a sorozatot törte meg Nico Rosberg, aki a hatos rajtszámú Mercedesszel diadalmaskodott. Sebastian Vettelnek vagy Max Chiltonnak tehát nem sikerült tovább vinnie a nagy szériát.

A HÉTVÉGE MÉRFÖLDKÖVE. Rosberg győzelmével megelőzte édesapját, Keke Rosberget, aki pályafutása alatt öt Nagydíjat tudott megnyerni, fia már hatnál tart. Viszont világbajnoki címek tekintetében még mindig az idősebb Rosberg áll jobban eggyel.

A HÉTVÉGE REKORDJA. Az idei szezonban nyolc futamból hatszor a Mercedes két pilótája végzett az első és a második helyen, a Ferrari által még 2004-ben felállított nyolc kettős győzelem óta ez a legtöbb, amit egy istálló fel tud mutatni. És a mostani idényből még hátravan 11 nagydíj…

Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy a ferraris Michael Schumacher 3:50 perccel rövidebb idő alatt nyerte meg a 2003-as Osztrák GP-t ezen a pályán, mint most Rosberg, azaz három kört adott volna azzal az autóval azokkal a szabályokkal a mostani Mercedesnek.

A HÉTVÉGE NEMZETE. A 27. versenyén szereplő Valtteri Bottas a 205. pilóta az F1-ben, aki dobogóra állt. A Formula–1-ben így immár hét finn pilóta állt a pódiumon – ugyanannyian, mint ahányan egynél több versenyen rajthoz álltak. A lista: Kimi Räikkönen 77 dobogós helyezés/200 futam, Mika Häkkinen 51/161, Keke Rosberg 17/114, Heikki Kovalainen 4/111, Mika Salo 2/109, JJ Lehto 1/62 és Bottas 1/27.

Toto Wolff az első négy helyezettet ünnepelhette
Toto Wolff az első négy helyezettet ünnepelhette

A HÉTVÉGE LEGBÜSZKÉBB EMBERE. Toto Wolff, a Mercedes osztrák sportigazgatója a gyári csapat vezetőjeként és a Williams-istálló 10 százalékának tulajdonosaként nézte az Osztrák Nagydíjat. Az üzletember a hazájában négyes diadalt ünnepelt – ilyet legutóbb Enzo Ferrari érezhetett még az 1961-es Belga Nagydíj után, amikor az első négy helyen Ferrari ért célba.

A HÉTVÉGE BAKIJA. A Sauber a versenyen elrontotta Esteban Gutiérrez első kerékcseréjét, a jobb hátsót rosszul rögzítették. A mexikói elindult, a kerék lötyögött, a rádión viszont Adrian Sutilnak ordították, hogy azonnal álljon meg. A német nem tudta mi van, de az ideges, határozott hangot hallva nem kérdezett vissza, azonnal félrehúzódott a pályán. Lelassított, majd visszakérdezett, mire kiderült, hogy az utasítás nem is neki szólt – elég sok időt veszett ahhoz, hogy a Sauber számára ezúttal is elússzon a pontszerzés esélye. Monisha Kaltenborn, a csapat osztrák (!) csapatfőnöke nem véletlenül mondta, hogy ez elfogadhatatlan.

A HÉTVÉGE NOSZTALGIÁJA. Maradjunk Sutilnál! 11 évvel ezelőtt érdekes előzési manőverrel próbálkozott meg a német a Formula BMW sorozatban az akkor még A1 Ringnek nevezett pályán.

A HÉTVÉGE FERDÍTÉSE. Érdekes rádióbeszélgetés zajlott a második szabadedzésen Romain Grosjean és mérnöke, Komacu Ajao között, miután a francia pilóta kifakadt csapattársára.
– Azt mondják a többi autóról, hogy mindenki lassú és gyors köröket megy felváltva a gumik miatt. A pálya viszont egyre gyorsabb – mondta Komacu.
– Mit csinál Pastor? – kérdezett vissza a francia pilóta.
– Nem tudom, utánanézek. (Szünet.) Oké, úgy tűnik, a boxba tart.
– Jó, de összeütköztünk.
– Ütköztetek?
– Na jó, nem, de rám húzta az autóját.

A HÉTVÉGE FUVARA. Danyiil Kvjat a kiesése után egy robogó hátsó ülésén ment vissza a depóba. A Toro Rosso orosz pilótája a 7. rajtkockából indulva többet várt ettől a hétvégétől.

Danyiil Kvjat útban a box felé a kiesése után
Danyiil Kvjat útban a box felé a kiesése után

A HÉTVÉGE ÍGÉRETE. „A Le Mans-i 24 órás verseny megnyerése minden pilótának sokat jelent, remélhetőleg egy napon én is versenyezhetek majd ott. Ha rajtam múlik, biztosan elindulok azon a versenyen, ezt már eldöntöttem, de csak miután befejeztem az F1-es karrieremet” – nyilatkozta Alonso.A spanyol pilóta tehát követheti Mark Webber példáját.

Alonso az idén a rajtjelet már megadhatta a Le Mans-i viadalon (Forrás: f1fanatic.co.uk)
Alonso az idén a rajtjelet már megadhatta a Le Mans-i viadalon (Forrás: f1fanatic.co.uk)

A HÉTVÉGE CSAPATA. Nem is lehet kérdéses, hogy ez a Williams volt. Szombaton kibérelte az első sort a kvalifikáció során, ráadásul nem sokkal később az istálló tesztpilótája, Felipe Nasr megnyerte az első Osztrák GP2-es Nagydíjat. Vasárnap aztán Massa „csak” negyedik lett, de csapattársa, Valtteri Bottas legalább a dobogóra felállhatott. A Williams-istálló 27 pontot szerzett, ennyivel még sohasem gazdagodott egyetlen versenyhétvégén. Amikor kettős győzelmeket aratott, még más volt a pontszámítási rendszer.

Szombaton nagy volt az öröm a Williamsnél (Fotó: twitter/WilliamsRacing)
Szombaton nagy volt az öröm a Williamsnél (Fotó: twitter/WilliamsRacing)

A HÉTVÉGE TORTÁJA. Most nem pilóta vagy csapatvezető ért el szép jubileumot, hanem egy újságíró, nevezetesen Dan Knutson, aki az ESPN munkatársaként már az 500. F1-es Nagydíjáról tudósíthatott a hétvégén Ausztriából. A Force India erről nem is feledkezett meg, és kedves kis ajándékkal lepte meg Knutsont.

Az „India ízének” nevezett torta biztosan ízlett Knutsonnak (Forrás: twitter/clubforce)
Az „India ízének” nevezett torta biztosan ízlett Knutsonnak (Forrás: twitter/clubforce)

A HÉTVÉGE VENDÉGEI. Számos korábbi F1-es pilóta, illetve sztár tűnt fel a paddockban, a Toro Rosso vendégszeretetét a nálunk talán kevésbé ismert német Tim Bendzko énekes és dalszövegíró élvezte, de nálunk a Williams látogatója vitte el a pálmát: a grove-iak Wayne Gretzky hokilegendát csábították el az Osztrák Nagydíjra.

A HÉTVÉGE ÁTKA. Vagy inkább az egész szezoné, mondhatná Vettel, ugyanis a négyszeres világbajnok egyetlen versenyt sem tudott befejezni, amikor Mark Webber feltűnt a paddockban. A korábbi csapattárs eddig az Ausztrál, a Monacói és az Osztrák GP-t nézte meg a helyszínen. Véletlen az egybeesés, vagy új átok született?

„Üdv a pechesek klubjában, Seb!”
„Üdv a pechesek klubjában, Seb!”
OSZTRÁK NAGYDÍJ, A LEGGYORSABB KÖRÖK LISTÁJA
1. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:12.142 átlag: 215.874 km/ó 59 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:12.217 0.075 mp h. 41
3. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:12.581 0.439 63
4. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:12.586 0.444 63
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:12.595 0.453 58
6. Nico Rosberg német Mercedes 1:12.598 0.456 50
7. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:12.746 0.604 53
8. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:12.858 0.716 60
9. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:12.884 0.742 55
10. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:13.060 0.918 55
11. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:13.156 1.014 60
12. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1:13.187 1.045 64
13. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:13.317 1.175 55
14. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:13.709 1.567 59
15. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:13.953 1.811 42
16. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:14.036 1.894 53
17. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:14.254 2.112 30
18. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:14.332 2.190 23
19. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 1:14.476 2.334 65
20. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 1:14.672 2.530 33
21. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 1:14.847 2.705 40
22. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 1:15.274 3.132 40
OSZTRÁK NAGYDÍJ (71 KÖR, 307.021 KM), A VÉGEREDMÉNY
1.
Nico Rosberg
német
Mercedes
1:27:54.976
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1.932 mp h.
3. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 8.172 mp h.
4. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 17.358 mp h.
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 18.553 mp h.
6. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 28.546 mp h.
7. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 32.031 mp h.
8. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 43.522 mp h.
9. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 44.137 mp h.
10. Kimi Räikkönen finn Ferrari 47.777 mp h.
11. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 50.966 mp h.
12. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1 kör h.
13. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1 kör h.
14. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1 kör h.
15. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 2 kör h.
16. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 2 kör h.
17. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 2 kör h.
18. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 2 kör h.
19. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 2 kör h.
FELADTA
megtett körök
Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 59
Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 34
Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 24
Leggyorsabb kör: Sergio Pérez (59. kör) 1:12.142
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Nico Rosberg 3 8 8 165
2. Lewis Hamilton 4 6 6 136
3. Daniel Ricciardo 1 3 6 83
4. Fernando Alonso 1 8 79
5. Sebastian Vettel 2 5 60
6. Nico Hülkenberg 8 59
7. Valtteri Bottas 1 7 55
8. Jenson Button 1 4 43
9. Felipe Massa 4 30
10. Kevin Magnussen 1 5 29
11. Sergio Pérez 1 5 28
12. Kimi Räikkönen 6 19
13. Romain Grosjean 2 8
13. Jean-Éric Vergne 2 8
15. Danyiil Kvjat 3 4
16. Jules Bianchi 1 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 301
2. Red Bull-Renault 143
3. Ferrari 98
4. Force India-Mercedes 87
5. Williams-Mercedes 85
6. McLaren-Mercedes 72
7. Toro Rosso-Renault 12
8. Lotus-Renault 8
9. Marussia-Ferrari 2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik