Hamilton és Verstappen párharcában döntőnek bizonyultak a 4-es kanyart érintő szabályok (Fotó: AFP)

 

 

17. BAHREINI NAGYDÍJ
MÁRCIUS 26., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.394
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.847
MÁRCIUS 27., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.577
Időmérő: 1. Verstappen 1:28.997
MÁRCIUS 28., VASÁRNAP
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Április 18., 15.00Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola
Május 2., 16.00Portugál Nagydíj, Portimao
Május 9., 15.00Spanyol Nagydíj, Barcelona

Mint ismert, a szahíri versenyen számos versenyző, köztük Lewis Hamilton is többször kiszélesítette következmények nélkül a pályát a 4-es kanyarnál, azonban amikor a futam végén Max Verstappen a győzelemért támadta a britet és a manőver közben átlépte a fehér vonalat az említett ponton, azonnal vissza kellett adnia a pozíciót a riválisának.

A Mercedes és a Red Bull versenyzője, valamint a csapatvezetők is arról beszéltek, hogy a verseny során egyik pillanatról a másikra változtak meg a pályahatárt érintő szabályok, a versenyigazgató, Michael Masi igyekezett magyarázatot adni a történésekre, és kiemelte, a két eset nagyban különbözött egymástól, és azok megítélései összhangban voltak a hatályos regulákkal.

A szakember ugyanakkor tartotta magát ahhoz, hogy a teljes verseny során ugyanazokat a szabályokat alkalmazták, de arra már nem tért ki, akkor miért szóltak rá több versenyzőre a futam közben, hogy most már nem léphetik át a vonalat.

A Ferrari monacói pilótája, Charles Leclerc úgy érzi, egyértelműek voltak a szabályok, azt azonban nem érti, mi szükség volt azok megváltoztatására a kvalifikáció és a verseny között.

Nem igazán értem, miért változtattak szombatról vasárnapra. A szabály ugyanakkor elég világos volt, verseny közben átléphettük a vonalat, előzni azonban nem lehetett kívülről. Azt azonban tényleg nem értem, miért kellett módosítani, sokkal jobb lett volna, ha végig ugyanaz a szabályozás marad érvényben."

A ferrarissal egyetértett új csapattársa, Carlos Sainz Jr. is, a spanyol ugyancsak a következetesség hiányát emelte ki

Versenyzőként elég egyértelmű volt, mit tehetek meg, és mit nem, de azt nem igazán értem, miért kellett egyik napról a másikra megváltoztatni a szabályokat. Úgy hiszem, a rajongók számára sem egyszerű folyamatosan követni a módosításokat, de legalább a versenyzők tisztában voltak azzal, hogy ha ott előznek, akkor vissza kell adniuk a pozíciójukat."

A McLaren ausztrál pilótája, Daniel Ricciardo eközben arra mutatott rá, versenyhelyzetben nehéz volt pontosan felmérni a pályahatárokat.

Ez elég furcsa kanyar, hiszen meglehetősen nyitott, de tudod, hol vannak a határok, szóval megpróbálsz belül maradni. Én az időmérő második szakaszában átléptem a fehér vonalat, és meg is büntettek azzal, hogy elvették a köridőmet. Elég egyértelmű volt a helyzet. Viszont amikor fej fej mellett harcolsz a futamon, nehéz megítélni, pontosan hol vannak a határok."