Leclerc-t meglepte a Ferrari teljesítménye (Fotó: AFP)

 

 

1. EIFEL NAGYDÍJ
OKTÓBER 9., PÉNTEK
1. szabadedzés: törölve
2. szabadedzés: törölve
OKTÓBER 10., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:26.225
Időmérő: 1. Bottas 1:25.269
OKTÓBER 11., VASÁRNAP
A verseny (60 kör, 308.617 km) rajtja: 14.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Október 25., 14.10
Portugál Nagydíj, Portimao
November 1., 13.10Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola
November 15., 11.10Török Nagydíj, Isztambul

Valtteri Bottas remek utolsó kört rakott össze, s 1:25.269-es körének hála megszerezte pályafutása 14. pole pozícióját, aminek révén a Mercedes időmérős sorozata is tovább folytatódott. A címvédő gárda a tavalyi idényzáró Abu-dzabi Nagydíj óta veretlen a kvalifikációkon, szériája így immár 12 versenyhétvége óta íródok. 

„Nagyon jó érzés, amikor sikerül kihasználnod az utolsó lehetőséged, és a Q3-as köröm most nagyon jól sikerült, és minden összeállt. Nem egyszerűek a körülmények, hiszen eléggé kevés időnk volt felkészülni, a gumikat pedig nagyon nehéz volt a megfelelő működési tartományba hozni, ez jelentette a legnagyobb kihívást ma. Lewisszal (Hamilton) nagyjából egy időben hajtottunk ki a pályára, ezúttal ő volt a soron, hogy előre menjen. Igyekeztem figyelni a kivezető körön, és sikerült is felmelegítenem az abroncsokat, a köröm pedig jól sikerült. Vasárnap remélhetőleg jó rajtot veszek” – osztotta meg a gondolatait a finn.

Nico Rosberg – aki 2016-ban legyőzte Hamiltont a világbajnoki küzdelemben –, úgy véli, Bottas a szombati teljesítményével jelezte, nem szabad még leírni őt. 

Bottas fantasztikus kört futott, ahogy láttam, nem volt semmi hiba benne úgy, hogy ilyen nagy nyomás nehezedett rá. Ezzel pontosan azt az üzenetet küldte Lewisnak, hogy még nincs vége, még mindig benne van a bajnoki harcban. Nagyszerű lenne, ha vasárnap hasonlóan folytatná – nyilatkozta a német pilóta. 

 

Sokáig Hamilton tűnt az esélyesebbnek a pole pozícióra, ám a brit utolsó köre nem sikerült túl jól, s 256 ezreddel elmaradt a márkatárásától. 

„Ha megnézem az adatokat, biztosan látom majd, pontosan hol vesztettem el ennyi időt. Több mint két tized van most köztünk. Valtteri nagyon jó munkát végzett, szóval gratulálok neki. A versenyen sok tényező fog fontos szerepet játszani, szóval leszegett fejjel kell mennem előre – jelentette ki, majd kitért arra is, nem tartja kizártnak, hogy a Red Bull gyorsabb lesz náluk a futamon.

Hoztak néhány fejlesztést, és közelebb is kerültek hozzánk, ami azt jelenti, hogy nem lesz könnyű dolgunk a versenyen. Vasárnap általában erősebbek is, így előfordulhat, hogy gyorsabbak lesznek nálunk – tette hozzá, és azt is megosztotta, szívesen startolt volna a közepes keveréken,

Max Verstappen az első Q3-as próbálkozásokat követően még az élen állt, ám meg kellett elégednie a harmadik hellyel. A holland bár kissé csalódott, összességében mégis elégedett, hiszen a Red Bull érezhetően közelebb került a Mercedeshez.

„Ez nagyon érdekes időmérő volt, miután kimaradt a teljes pénteki program, mindenki számára eléggé mozgalmas volt a nap. Erős kvalifikációt teljesítettünk, azonban sajnos a harmadik szakasz elején kissé túlkormányzottá vált a kocsi, és amikor túlkormányzottá válik, akkor az autó elkezdi falni a gumikat, ami okozott némi időveszteséget. Ami nagyon pozitív, hogy egyre közelebb kerülünk a Mercedeshez. Kissé csalódott vagyok, hiszen talán több is lehetett volna ebben, viszont összességében nagyon elégedett vagyok – összegzett a holland, és a frissítésekről is szót ejtett.

Hoztunk néhány fejlesztést, aminek eredményeként az autó is jobban viselkedett. Nyilván a kevés tesztelési lehetőség miatt még át kell nézni az adatokat, és majd optimalizálni a beállításokat, hiszen küszködtem a túlkormányzottsággal. Egy biztos, jó irányba haladunk, és remélem, hogy a folytatásban sikerül még tovább fejlődnünk. Ami a vasárnapot illeti, még a mostaninál is hidegebb időt jósolnak, szóval érdekes lesz látni, miként működnek az abroncsok. Jó érzés ezen a pályán vezetni, így alig várom már a versenyt, remélem, harcban leszünk a Mercedesszel – tekintett előre. 

Negyedikként nagy meglepetésre Charles Leclec zárt a Nürburgringre több fejlesztéssel is készülő Ferrarival. 

„Fogalmam sincs, honnan jött, arra számítottam, hogy szenvedni fogunk a hűvös időben. Az idény kezdete óta küszködünk azzal, hogy felmelegítsük a gumikat a hideg időben, most viszont a jelek szerint jól ment. Nagyon elégedett vagyok a körömmel, minden összeállt, és a negyedik hely remek lelkendezett. 

A nap sztoriját kétségkívül a Racing Point szolgáltatta: Lance Stroll a rosszulléte miatt kénytelen volt kihagyni a harmadik szabadedzést, majd később kiderült, a folytatásban sem tud autóba ülni. A csapat azonnal riadóztatta a Brit és A 70. Évforduló Nagydíján az RP20-ast már vezető Nico Hülkenberget, aki őrült napon van túl. 

„Elég jó érzés volt újra autóba ülni, főleg azok után, hogy lábon kihordtam egy szívrohamot délelőtt tizenegy óra körül. Ez még vadabb és örültebb volt, mint az első beugrásom. Kölnben voltam, ami körülbelül egy órára van a pályától, egyébként is jöttem volna ide délután, hogy csináljak néhány tévés dolgot az RTL-nek holnapra. Egyik barátommal kávéztam épp tizenegy körül, amikor Otmar (Szafnauer) hívott, hogy siessek, mert szükség van rám. Autóba pattantam, és jöttem, a többi pedig már történelem mesélte a német. 

Eléggé más volt, mint Silverstone-ban, nyilván ez teljesen más pálya, az autó is változott, és néhány olyan fejlesztés került fel, aminek eredményeképp teljesen már érzés vezetni. Négy kör alatt nem volt könnyű felvenni a ritmust, azonban mindent összevetve úgy is elégedett vagyok a köreimmel, hogy utolsó lettem – tette hozzá. 

 EIFEL NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
  1. Valtteri Bottas finn

 Mercedes

1:25.269 átlag: 217.345 km/ó
  2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:25.525 0.256 mp h.
  3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:25.562 0.293
  4. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:26.035 0.766
  5. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 1:26.047 0.778
  6. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:26.223 0.954
  7. Esteban Ocon francia Renault 1:26.242 0.973
  8. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:26.458 1.189
  9. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:26.704 1.435
10. Carlos Sainz spanyol McLaren-Renault 1:26.709 1.440
11. Sebastian Vettel német Ferrari 1:26.738 1.348
12. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:26.776 1.386
13. Danyiil Kvjat orosz AlphaTauri-Honda 1:26.848 1.458
14. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:26.936 1.546
15. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:27.125 1.735
16. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:27.552 1.233
17. George Russell brit Williams-Mercedes 1:27.564 1.245
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:27.812 1.493
19. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:27.817 1.498
20. Nico Hülkenberg német Racing Point-Mercedes 1:28.021 1.702
 AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
  1. Verstappen 1:26.319   1. Hamilton 1:25.390
  2. Bottas 1:26.573   2. Verstappen 1:25.467
  3. Hamilton 1:26.620   3. Bottas 1:25.971
  4. Norris 1:26.829   4. Ricciardo 1:26.096
  5. Ricciardo 1:26.836   5. Leclerc 1:26.240
  6. Leclerc 1:26.857   6. Albon 1:26.285
  7. Gasly 1:27.072   7. Norris 1:26.316
  8. Ocon 1:27.086   8. Pérez 1:26.330
  9. Vettel 1:27.107   9. Sainz 1:26.361
10. Pérez 1:27.120 10. Ocon 1:26.364
11. Albon 1:27.126 11. Vettel 1:26.738
12. Magnussen 1:27.231 12. Gasly 1:26.776
13. Kvjat 1:27.285 13. Kvjat 1:26.848
14. Sainz 1:27.378 14. Giovinazzi 1:26.936
15. Giovinazzi 1:27.532 15. Magnussen 1:27.125
16. Grosjean 1:27.552      
17. Russell 1:27.564      
18. Latifi 1:27.812      
19. Räikkönen 1:27.817      
20.Hülkenberg1:28.021