Felipe Massa 101 kört tett meg a jerezi pályán, ez másfél futam távja (Fotó: Action Images)

Massa gondtalan napot zárt az F15-essel, amelyet mától hivatalosan F150th Italiának hív az istálló, a legjobb körét ráadásul egy hosszú menet hetedik körében érte el, ami azt jelzi, hogy a gumik kímélése terén jól áll a Ferrari.

A csapatok bemutatóiról készült cikkeinket valamint folyamatosan frissülő galériáinkat ide kattintva tekintheti meg.

 
 
Melyik csapaté a legszebb 2011-es F1-es autó?
Összes szavazat:24768
Szavazás kezdete: 2011. 02. 08
A szavazást lezárták.
Ferrari - 27%
McLaren - 16%
Mercedes - 14%
Renault - 12%
Red Bull - 8%
Lotus - 6%
Williams - 3%
Hispania - 2%
Virgin - 2%
Sauber - 2%
Force India - 1%
Toro Rosso - 1%
 

A Mercedesről már nem nem mondható el ugyanez, s ezt nem az időeredmények mondatják velünk, a csapat háza tájáról érkező hírek szerint a csapaton belül elégedetlenek az autó viselkedésével és teljesítményével, és attól tartanak, hogy ez az évadjuk sem lesz jobb a 2010-esnél. Persze rengeteg idejük van még arra, hogy megoldják a problémákat, és láttunk már nagy feltámadásokat, ahogy mondani szokás, a teszteken is jobb a lista tetején lenni, mint a közepén vagy az alján.

A hosszabb távú meneteken ráadásul a Mercedes időeredménye 14 kör alatt átlagosan két és fél másodpercet romlott,míg a Ferrari és a Red Bull több mint húsz körön át képes volt tartani ugyanazt a szintet – amely ráadásul egy-két másodperccel alacsonyabb volt, mint Rosbergé. Rosberg ezen felül kétszer is leállt a pályán műszaki hiba miatt, azaz nem áll valami jól a Mercedes szénája.

Persze az időeredményekkel továbbra is óvatosan kell bánni, hiszen az üzemanyag-mennyiségen is sok múlik.

A napon Rosberg esetein kívül további két piros zászlós megszakítás történt, Sergio Pérez Sauber-Ferrarija műszaki okok miatt állt le a pályán, míg Vitalij Petrov kicsúszott a kavicságyba a Renault-val. A Renault-istálló másik pilótáját, a ralibalesete során elszenvedett súlyos sérüléseiből lábadozó Robert Kubicát mindegyik csapat az autójára írt lengyel nyelvű felirattal – „Szybkiego powrotu do zdrowia Robert!”, vagyis, „Mielőbbi gyógyulást, Robert!” – biztosított támogatásáról.

Csütörtökön három új autó mutatkozott be, Lewis Hamilton McLaren-Mercedesével volt a legkevesebb gond, míg Adrian Sutil Force India-Mercedese és Timo Glock Virgin-Cosworthja hosszabb állítgatás után lett menetkész.

A legtöbb gond a Williamsnél volt, az autó bonyolult hátsó részét csak a nap végére tudták úgy-ahogy összerakni, de Pastor Maldonado így is majdnem tíz másodpercet kapott az utolsó előtti Glocktól. A 15 napos tesztidényben különösen drágák az ilyen szereléssel töltött napok.

A tesztelés pénteken folytatódik.

FORMULA–1-ES TESZT 
JEREZ, 1. NAP
1. Felipe Massa brazil Ferrari 1:20.709 101
2. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:21.483 94
3. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:21.522 94
4. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:21.755 31
5. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:21.914 58
6. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:22.689 42
7. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:23.472 28
8. Vitalij Petrov orosz Renault 1:23.504 57
9. Nico Rosberg német Mercedes 1:23.963 67
10. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:24.458 54
11. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:25.086 42
12. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:34.968 13
Az eredmények nem hivatalosak