Noha pénteken még Oscar Piastri volt fölényben, és a szombati sprintversenyen sikerült egy ponttal növelnie előnyét az egyéni vb-összetettben, az aznap délutáni időmérőn a csapattársa, Lando Norris tört az élre. A brit versenyző az elmúlt két futamhétvégén aratott sikere után így lehető legjobb helyzetbe került ahhoz, hogy sorozatban harmadszor is győzzön, és még tovább csökkentse a lemaradását a bajnokságban a mellőle rajtoló ausztrállal szemben.
Szombatról vasárnapra virradóan azonban megérkezett a várt eső Spa-Francorchamps-ba, ami magában hordozta a káosz esélyét, illetve azt, hogy adott esetben több versenyző is beleszóljon a McLaren házi csatájába. A második sorban helyet foglaló Charles Leclerc az idei harmadik dobogójára törekedett, míg Max Verstappen abban bízott, hogy vizes pályán lehetősége nyílhat felvenni a versenyt a wokingiakkal.
Az újabb csalódást keltő kvalifikációt maga mögött tudó Carlos Sainz Jr. a tizenötödik, Lewis Hamilton a tizenhatodik, Andrea Kimi Antonelli a tizennyolcadik, míg Fernando Alonso a tizenkilencedik helyét cserélte bokszutcai rajtra, miután csapataik megszegték a parc fermé szabályokat, így összesen csak tizenhat versenyző sorakozott fel a rajtrácsra.
A tervezett rajt előtt bő fél órával újabb nagy esőzés érte a térséget, aminek következtében a biztonsági autó mögött került sor a felvezető körre, ám a versenyirányítás már a kör vége előtt megszakította a rajtprocedúrát a rossz látási viszonyokra hivatkozva. Ráadásul hamarosan még hevesebb esőzés érte el a pályát, ami tovább bonyolította a helyzetet, és hosszú várakozást idézett elő.
A mezőny végül 16 óra 20 perckor a biztonsági autó felvezetésével tért vissza a pályára, és egy újabb felvezető kör után elindult a körszámláló is. A pilóták négy kört tettek meg ilyen körülmények között, mielőtt gördülőrajttal kezdetét vette volna a tényleges versenyzés.
Noha Norris megtartotta a vezetést, nem élvezhette sokáig az első helyet, mert kisebb megcsúszását kihasználta Piastri, és néhány kanyaron belül átvette tőle a vezetést. Bár az ausztrál ezt követően igyekezett ellépni, Norris tartotta vele a lépést, nem úgy, mint Leclerc, aki a 10. körben már több mint 5 másodperces hátránnyal követte az előtte haladó britet.
Hátrébb eközben Hamilton kezdte meg a felzárkózást, ekkor már a 13. helyen haladt, míg a csapattársát, Leclerc-t Verstappen utolérte. A mezőnyből a brit egy volt azok közül, akik elsőként váltottak száraz pályára alkalmas gumira. A ferraris négy vetélytársával együtt a 12. körben jött ki, majd a többiek – Norris, Cunoda és Hadjar kivételével – a következő körben jöttek ki, de a hármas sem várt sokáig, csak egyetlen körrel húzta tovább az etapot.
Ami a gumistratégiát illeti, Norris kivételével mindenki közepes gumin folytatta a küzdelmet, míg a brit egyedüliként a kemény mellett döntött abban bízva, hogy így további bokszkiállás nélkül teljesítheti a futamot, és előnyösebb helyzetbe kerül a futam végén, mint a közepesen futó márkatársa.
Az első kerékcserék lezajlása után Piastri vezetett, mögötte Norris, Leclerc, Verstappen, Russell, Albon, Hamilton, Lawson, valamint a két Sauber-pilóta alkotta az első tízes sorát, míg Cunoda Juki a 12. pozícióba csúszott hátra. Míg az élmezőnyben megmerevedtek a különbségek, hátrébb Gasly mögött alakult ki vonat, Cunoda, Oliver Bearman, Alonso és Antonelli is DRS-távolságon belül követte az előtte haladót.
Miközben egyesek másodszor is kiálltak cserélni, Norris lemaradása 10 körrel a vége előtt is meghaladta a 7 másodpercet, Hamilton pedig továbbra is Albonon kereste a fogást. Bár Norris az utolsó tíz körben a korábbihoz képest nagyobb mértékben csökkentette hátrányát, másfél körrel a vége előtt elengedte, mert továbbra is 3 szekundum felett volt a lemaradása.
Piastri így 3.4 másodperccel szelte át Norris előtt a célvonalat, aminek révén 16 pontra növelte előnyét az egyéni vb-összetettben. Harmadikként Leclerc ért célba a Ferrarival, majd Verstappen, Russell, Albon, Hamilton, Lawson, Bortoleto és Gasly következett még az első tíz között.
Folytatás jövő hétvégén, a jubileumi, 40. Magyar Nagydíjjal!
BELGA NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE | ||||
---|---|---|---|---|
1. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | - |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 3.415 mp h. |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 20.185 mp h. |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 21.731 mp h. |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 34.863 mp h. |
6. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 39.926 mp h. |
7. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 40.679 mp h. |
8. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 52.033 mp h. |
9. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 56.434 mp h. |
10. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | |
11. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | |
12. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | |
13. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | |
15. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | |
16. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | |
17. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | |
18. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | |
19. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | |
20. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1 kör h. |
A VB ÁLLÁSA | |||||
---|---|---|---|---|---|
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Oscar Piastri | 6 | 11 | 16 | 266 |
2. | Lando Norris | 4 | 11 | 15 | 250 |
3. | Max Verstappen | 2 | 5 | 14 | 185 |
4. | George Russell | 1 | 5 | 14 | 157 |
5. | Charles Leclerc | – | 5 | 13 | 139 |
6. | Lewis Hamilton | – | – | 14 | 109 |
7. | Andrea Kimi Antonelli | – | 1 | 8 | 63 |
8. | Alexander Albon | – | – | 9 | 54 |
9. | Nico Hülkenberg | – | 1 | 5 | 37 |
10. | Esteban Ocon | – | – | 6 | 27 |
11. | Isack Hadjar | – | – | 6 | 22 |
12. | Pierre Gasly | – | – | 5 | 20 |
13. | Lance Stroll | – | – | 4 | 20 |
14. | Liam Lawson | – | – | 3 | 16 |
15. | Fernando Alonso | – | – | 4 | 16 |
16. | Carlos Sainz | – | – | 7 | 16 |
17. | Cunoda Juki | – | – | 5 | 10 |
18. | Oliver Bearman | – | – | 4 | 8 |
19. | Gabriel Bortoleto | – | – | 2 | 6 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | McLaren-Mercedes | 516 |
2. | Ferrari | 248 |
3. | Mercedes | 220 |
4. | Red Bull-Honda | 192 |
5. | Williams-Mercedes | 70 |
6. | Sauber-Ferrari | 43 |
7. | Racing Bulls-Honda | 41 |
8. | Aston Martin-Mercedes | 36 |
9. | Haas-Ferrari | 35 |
10. | Alpine-Renault | 20 |
70. BELGA NAGYDÍJ | |
JÚLIUS 25., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Piastri 1:42.022 |
Sprintkvalifikáció | 1. Piastri 1:40.510 |
JÚLIUS 26., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 1. Verstappen, 2. Piastri, 3. Norris |
Időmérő | 1. Norris 1:40.562 |
JÚLIUS 27., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Piastri, 2. Norris, 3. Leclerc |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
MAGYAR NAGYDÍJ, MOGYORÓD | augusztus 3., 15.00 |
Holland Nagydíj, Zandvoort | augusztus 31., 15.00 |
Olasz Nagydíj, Monza | szeptember 7., 15.00 |