Piastri vezérletével kettős McLaren-siker és Leclerc-dobogó a spái versenyen

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.07.27. 14:33
Piastri aratott győzelmet Norris és Leclerc előtt a felszáradó pályán lezajló spái versenyen (Fotó: AFP)
Oscar Piastri vezérletével a McLaren aratott kettős sikert a Formula–1-es Belga Nagydíj felszáradó pályán megrendezett versenyén. Harmadikként Charles Leclerc (Ferrari) szelte át a célvonalat, míg az első ötöst Max Verstappen (Red Bull) és George Russell (Mercedes) tette teljessé.

Noha pénteken még Oscar Piastri volt fölényben, és a szombati sprintversenyen sikerült egy ponttal növelnie az előnyét az egyéni vb-összetettben, a délutáni időmérőn a csapattársa, Lando Norris tört az élre. A brit versenyző az elmúlt két futamhétvégén aratott sikere után így lehető legjobb helyzetbe került ahhoz, hogy sorozatban harmadszor is győzzön, és még tovább csökkentse a lemaradását a bajnokságban a mellőle rajtoló ausztrállal szemben. 

Szombatról vasárnapra virradóan azonban megérkezett a várt eső Spa-Francorchamps-ba, ami magában hordozta a káosz esélyét, illetve azt, hogy adott esetben több versenyző is beleszóljon a McLaren házi csatájába. A második sorban helyet foglaló Charles Leclerc az idei harmadik dobogójára törekedett, míg Max Verstappen abban bízott, hogy vizes pályán lehetősége nyílhat felvenni a harcot a wokingiakkal. 

Az újabb csalódást keltő kvalifikációt maga mögött tudó Carlos Sainz Jr. a tizenötödik, Lewis Hamilton a tizenhatodik, Andrea Kimi Antonelli a tizennyolcadik, míg Fernando Alonso a tizenkilencedik helyét cserélte bokszutcai rajtra, miután csapataik megszegték a parc fermé-szabályokat, így összesen tizenhat versenyző sorakozott fel a rajtrácsra. 

A tervezett rajt előtt bő fél órával újabb nagy esőzés érte a térséget, aminek következtében a biztonsági autó mögött került sor a felvezető körre, ám már a versenyirányítás már a kör vége előtt megszakította a rajtprocedúrát a rossz látási viszonyokra hivatkozva. Ráadásul hamarosan még hevesebb esőzés érte el a pályát, ami tovább bonyolította a helyzetet, és hosszú várakozást idézett elő.

A mezőny végül 16 óra 20 perckor a biztonsági autó felvezetésével tért vissza a pályára, és egy újabb felvezető kör után elindult a körszámláló is. A pilóták négy kört tettek meg ilyen körülmények között, mielőtt gördülő rajttal kezdetét vette volna a tényleges versenyzés. 

Noha Norris megtartotta a vezetést, nem élvezhette sokáig az első helyet, hiszen a kisebb megcsúszását kihasználta Piastri, és néhány kanyaron belül átvette tőle a vezetést. Bár az ausztrál ezt követően igyekezett ellépni, Norris tartotta vele a lépést, nem úgy, mint Leclerc, aki a 10. körben már több mint 5 másodperces hátránnyal követte az előtte haladó britet. 

Hátrébb eközben Hamilton kezdte meg a felzárkózást, és ekkor már a 13. helyen haladt, míg a csapattársát, Leclerc-t Verstappen érte utol. A mezőnyből a brit egy volt azok közül, akik elsőként váltottak száraz pályára alkalmas gumira. A ferraris négy vetélytársával együtt a 12. körben jött ki, majd a többiek, Norris, Cunoda és Hadjar kivételével mindenki kiment a következő körbe jöttek ki, de a hármas sem várt sokáig, hiszen mindössze egyetlen körrel húzta tovább az etapot. 

Ami a gumistratégiát illeti, Norris kivételével mindenki közepes gumin folytatta a küzdelmet, míg a brit egyedüliként a kemény mellett döntött abban bízva, hogy így további bokszkiállás nélkül teljesítheti a futamot. 

Az első kerékcserék lezajlása után Piastri vezetett, mögötte Norris, Leclerc, Verstappen, Russell, Albon, Hamilton, Lawson, valamint a két Sauber-pilóta alkotta az első tízes sorát, míg Cunoda Juki a 12. pozícióba csúszott hátra. Míg az élmezőnyben megmerevedtek a különbségek, hátrébb Gasly mögött alakult ki vonat, hiszen Cunoda, Oliver Bearman, Alonso és Antonelli is DRS-távolságon belül követte az előtte haladót.

Miközben egyesek másodszor is kiálltak cserélni, Norris lemaradása 10 körrel a vége előtt is meghaladta a 7 másodpercet, miközben Hamilton továbbra is Albonon kereste a fogást. Bár Norris az utolsó tíz körben a korábbihoz képest nagyobb mértékben csökkentette a hátrányt, másfél körrel a vége előtt elengedte, mert továbbra is 3 szekundum felett volt a lemaradása. 

Piastri végül 3.4 másodperccel szelte át Norris előtt a célvonalat, aminek révén 16 pontra növelte az előnyét az egyéni vb-összetettben. Harmadikként Leclerc ért célba a Ferrarival, majd Verstappen, Russell, Albon, Hamilton, Lawson, Bortoleto és Gasly egészítette ki a top 10-et.  

Folytatás jövő hétvégén, a jubileumi, 40. Magyar Nagydíjjal!
 

 

 

70. BELGA NAGYDÍJ
JÚLIUS 25., PÉNTEK
Szabadedzés1. Piastri 1:42.022
Sprintkvalifikáció1. Piastri 1:40.510
JÚLIUS 26., SZOMBAT
Sprintverseny1. Verstappen, 2. Piastri, 3. Norris
Időmérő1. Norris 1:40.562
JÚLIUS 27., VASÁRNAP
A verseny 1. Piastri, 2. Norris, 3. Leclerc
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
MAGYAR NAGYDÍJ, MOGYORÓDaugusztus 3., 15.00
Holland Nagydíj, Zandvoortaugusztus 31., 15.00
Olasz Nagydíj, Monzaszeptember 7., 15.00

 

 

Legfrissebb hírek

F1 75: így énekelték meg a magyar lapok Mansell szenzációs mogyoródi győzelmét

F1
5 órája

Hamilton, Alonso és Antonelli is a bokszutcából rajtol az esős Belga Nagydíjon

F1
5 órája

Az eső káoszt okozhat Spában, de Verstappen szerint a McLaren csak még nagyobb fölényben lesz

F1
6 órája

Hamilton: Elfogadhatatlan, hogy mindkét alkalommal kiestem a Q1-ben

F1
22 órája

Formula–E: az ötödik helyről rajtoló Cassidy nyert a londoni versenyen

Egyéni
22 órája

Norrisé a pole pozíció Piastri és Leclerc előtt; Hamilton már a Q1-ben kiesett a spái időmérőn

F1
Tegnap, 15:36

Verstappen aratott sikert a két McLaren előtt a spái sprintversenyen

F1
Tegnap, 11:35

F1 75: a Ferrari kettős győzelemmel tisztelgett Enzo Ferrari emléke előtt

F1
Tegnap, 9:10
Ezek is érdekelhetik