A csalódást keltően alakuló tripla hétvége után a Mercedes bizakodva érkezett meg az év tizedik állomására, Montrealba, és a helyszínen egy évvel ezelőtt nagy meglepetésre pole pozíciót szerző George Russell már pénteken magára irányította a figyelmet, hiszen az ő elsőségével zárult a nyitó nap. Bár a brit kissé igyekezett hűteni a kedélyeket azzal, hogy jelezte, mindent kihozott a köréből, nem tudta leplezni a lelkesedését, ami megalapozottnak bizonyult, hiszen 2024-hez hasonlóan az idén is ő várhatja az élről a piros lámpák kialvását Kanadában.
A Mercedes azon csapatok között volt, akik többször is alternatív stratégián mentek, és a közepes gumit választották, a brit pilóta a rajtelsőséget érő 1:10.899-es körét is a korábban legpuhábbnak számító C5-ös keveréken érte el, és adott 160 ezredet a vele azonos abroncsokon futó Max Verstappent. Így a pole pozíciós személye mellett, az első rajtsor is változatlan lesz, hiszen 2024-ben is a brit és a holland rugaszkodhatott el az első két helyről.
Az előző versenyhétvégén, Spanyolországban történt incidens, valamint a duó közös múltját tekintve ez mindenképpen érdekes helyzetet teremt, így kétségkívül nagy várakozás övezi, hogyan alakul a rajt. Verstappen csütörtökön úgy nyilatkozott, hogy nem változtat a vezetési stílusán, és nehéz elképzelni, hogy nem próbálkozik előzéssel, ha van lehetősége, de ő és a mercedeses vetélytársa is tisztában van vele, hogy elég egyetlen hiba, és a Red Bull-osnak összejöhet az automatikus egyfutamos eltiltást érő tizenkettedik büntetőpont…
„Csodálatos volt a mai nap! – kezdte óriási mosollyal az arcán a pályafutása hatodik pole pozícióját szerző Russell. – Az utolsó köröm valószínűleg életem egyik legizgalmasabb köre volt, hiszen nagyon elkötelezettnek kell lenned ezen a pályán. Nem egyszerű. Elég hepehupás, és könnyű hibát véteni. Majdnem hét tizedet találtam az utolsó körömön. A kormánykijelzőn végig láttam a deltaidőt, és kanyarról kanyarra egy-egy tizedet gyorsultam, és az autó olyan volt, mintha sínen ment volna. Az utolsó kanyarba érve már hat tizeddel voltam előrébb, és az volt, hogy bennem, hogy hatalmas kört futottam. Igazi meglepetésként ért, amikor átszeltem a vonalat és láttam, hogy első vagyok, de nagy elégedettséggel töltött el.”
Russellt arról is kérdezték, mire számít az egyes kanyarba menet, a brit kissé odaszúrt Verstappennek. „Haverok vagyunk, minden rendben lesz! . Nekem még van néhány pont előnyöm a licencemen, amiből gazdálkodhatok – mondta, majd hangsúlyozta, nincs igazán veszítenivalója sem neki, sem a holland vetélytársának. – Nyilvánvalóan mindketten nyerni akarunk, és egyikünk sincs igazán harcban a bajnoki címért. Én az idén még nem nyertem, szóval szeretnék egyet szerezni.”
Verstappen az első Q3-as próbálkozások után még az élen állt, és sikerült visszaelőznie a rövid ideig élre álló Piastrit is, ám Russell ellen már nem volt ellenszere. A helyszínen az elmúlt három évben kivétel nélkül győzedelmeskedő négyszeres világbajnok úgy érzi, a Red Bull remek döntést hozott azzal, hogy a végén közepes gumin mehetett.
„Egész hétvégén jól érzem magam, az autó valójában végig jó működési tartományban volt. Itt elég hatékonynak kell lenned az egyenesekben, ami ránk általánosságban igaz, szóval meglehetősen elégedett vagyok az időmérővel. A kocsi elég jól működött. A nehéz kérdést azt jelentette, hogy melyik gumit használd, de úgy gondolom, jól választottunk – jelentette ki, majd azt is megosztotta, milyen célokkal vág neki a futamnak. – Dobogóra szeretnék állni. Megpróbálok a lehető legversenyképesebb lenni, és a lehető legtöbbet kihozni a kocsiból. Nem tudom, a verseny után fog kiderülni, hogy ez sikerül-e. Bízom benne, hogy jól fogunk bánni a gumikkal.”
Verstappentől megkérdezték, hogy segíthet-e neki, hogy a második helyről indul, hiszen az 1-es és a 2-es kanyar elhelyezkedése szempontjából a pálya jobb oldala akár előnyös is lehet, de a Red Bull-os nem cserélné el a rajtelsőséget semmire. „Mindig a pole pozíciót választanám, hiszen valamivel előrébbről rajtolsz. De rendben van, meglátjuk, mire megyünk a versenyen. Már most nagyon örülök annak, amit elértünk, ott vagyunk az első sorban. Remélhetőleg jó futamunk lesz vasárnap.”
A négyszeres világbajnok természetesen nem kerülhette el az esetleges eltiltásával kapcsolatos kérdéseket sem. „Nem akarom megint ezt hallgatni, igazán felbosszant! Már csütörtökön erről beszélsz, teljes időpazarlás, nagyon gyerekes! Ezért sem akarok túl sokat mondani, mert tényleg idegesítő ez a világ, amiben élünk.”
A sajtótájékoztatón mellett ülő Russell szerint Verstappen nem fog óvatoskodni vasárnap. „Nem úgy ülök itt, hogy azt gondolnám, több helyet adna, épp ellenkezőleg, hiszen valószínűleg ezzel próbálja bizonyítani az igazát. Szóval szemmel fogom tartani. De végső soron mindannyian azért vagyunk itt, hogy nyerjünk, és nem fogsz olyasmit tenni, amivel a kiesést veszélyezteted. Ez egy elég sűrű szezon, ha eltiltást kapsz egy futamról, akkor ez van, töltesz némi időt otthon, ami nem ideális, de nem is világvége.
A McLaren-versenyzők közül Oscar Piastri volt az elégedettebb, hiszen a harmadik helyen zárt, míg csapattársa, Lando Norris a hatodik pozícióba kvalifikálta magát. Történt ez azt követően, hogy az ausztrál a harmadik edzésen eltalálta a falat, és piros zászlós megszakítást előidézett, míg a brit a leggyorsabbnak bizonyult.
„Azután, ahogyan a gyakorlás alakult, egészen elégedett vagyok magammal. Nyilvánvalóan szenvedtem a szabadedzéseken, és szombaton sem ment zökkenőmentesen, de az időmérőre minden visszatért a normális kerékvágásba, és az autó életre kelt. Szép fordítás. Végig az volt a kérdés, hogy közepeset vagy lágyat szeretnék-e a harmadik szakaszra. Mi kitartottunk a lágy mellett, mert sok probléma hátráltatott minket, és szerettünk volna ezzel következetesek maradni, és őszintén szólva, ez jó döntésnek bizonyult. Meglehetősen örülök a harmadik helynek, idén kicsit más, de rendben van.”
Norris sokkal jóval csalódottabban nyilatkozott a kvalifikáció után, az egyéni összetettben 10 pont hátránnyal a második helyet elfoglaló brit pilóta elismerte, túl sokat rontott a második gyors körén. „Nem ideális. Pár nagy hibát követtem el, és a falat is eltaláltam az utolsó körömön a 7-es, míg az első próbálkozásom alkalmával az utolsó kanyarnál. Kétszer rontottam, aminek megfizettem az árát. Világos, hogy nem vagyunk olyan gyorsak, mint szoktunk. Szerintem egyszerűen a nyomvonal miatt, de az autó viszonylag jól teljesít, és elégedett voltam vele a kvalifikáció folyamán.”
„Talán nem volt elég jó ahhoz, hogy pole pozíciót szerezzünk, de ahhoz igen, hogy az elejében harcoljunk, és ott legyünk az első hármasban. Úgy vélem, hogy előrébb tudok kerülni, de nem túl sokat. Nincs könnyű kettős siker, mint más pályákon. Valamivel nehezebb lesz, és üdvözlök bármit, ami a segítségünkre lehet. Egyszerűen nagyon alacsony a tapadás, ez jelenti az egyik legnagyobb kihívást, mert sosem áll igazán össze az autó egyensúlya, mint más helyeken, és emellett néhány kerékvető és a buckák sincsenek az ínyünkre.”
„Jó lehet a versenytempónk, igaz, nem tűnt olyan jónak, mint amilyen Maxé volt. Világos, hogy ezen a pályán nincs meg a szokásos előnyünk. Ez inkább olyan nyomvonal, ahol nagyon jó vezethetőségre van szükség, és hogy a kocsi jól kezelje a kerékvetőket és a buckákat elég alacsony tapadás mellett. Még így is rendben van, a gép gyors. Talán a közepes keverék a kvalifikáció végén valamivel gyorsabb volt. Úgy gondolom, a tempónk megvan, de megint kicsit túl hátulról indulok.”
KANADAI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE | |||||
---|---|---|---|---|---|
1. | George Russell | brit | Mercedes | 1:10.899 | átlag: 221.436 km/ó |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:11.059 | 0.160 mp h. |
3. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:11.120 | 0.221 |
4. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1:11.391 | 0.492 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:11.526 | 0.627 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:11.586 | 0.687 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:11.625 | 0.726 |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:11.682 | 0.783 |
9. | Isack Hadjar* | francia | Racing Bulls-Honda | 1:11.867 | 0.968 |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:11.907 | 1.008 |
11. | Cunoda Juki** | japán | Red Bull-Honda | 1:12.102 | 0.532 |
12. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1:12.142 | 0.572 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:12.183 | 0.613 |
14. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:12.340 | 0.770 |
15. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:12.634 | 1.064 |
16. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:12.385 | 0.559 |
17. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:12.398 | 0.572 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:12.517 | 0.691 |
19. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:12.525 | 0.699 |
20. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:12.667 | 0.841 |
*: 3 rajthelyes büntetés feltartásért. **: 10 rajthelyes büntetés, miután előzött a piros zászlós jelzés alatt a harmadik edzésen. |
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE | |||||
---|---|---|---|---|---|
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Norris | 1:11.826 | 1. | Russell | 1:11.570 |
2. | Piastri | 1:11.939 | 2. | Norris | 1:11.599 |
3. | Hamilton | 1:11.952 | 3. | Leclerc | 1:11.626 |
4. | Leclerc | 1:12.038 | 4. | Verstappen | 1:11.638 |
5. | Verstappen | 1:12.054 | 5. | Piastri | 1:11.715 |
6. | Alonso | 1:12.073 | 6. | Alonso | 1:11.805 |
7. | Russell | 1:12.075 | 7. | Hamilton | 1:11.885 |
8. | Albon | 1:12.090 | 8. | Albon | 1:11.892 |
9. | Hadjar | 1:12.211 | 9. | Antonelli | 1:11.974 |
10. | Colapinto | 1:12.234 | 10. | Hadjar | 1:12.003 |
11. | Antonelli | 1:12.279 | 11. | Cunoda | 1:12.102 |
12. | Bearman | 1:12.306 | 12. | Colapinto | 1:12.142 |
13. | Hülkenberg | 1:12.323 | 13. | Hülkenberg | 1:12.183 |
14. | Cunoda | 1:12.334 | 14. | Bearman | 1:12.340 |
15. | Ocon | 1:12.378 | 15. | Ocon | 1:12.634 |
16. | Bortoleto | 1:12.385 | |||
17. | Sainz | 1:12.398 | |||
18. | Stroll | 1:12.517 | |||
19. | Lawson | 1:12.525 | |||
20. | Gasly | 1:12.667 |
KANADAI NAGYDÍJ, A VERSENY RAJTSORRENDJE | |||
---|---|---|---|
1. | George Russell | brit | Mercedes |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda |
3. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes |
4. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes |
5. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari |
9. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes |
10. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault |
11. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari |
12. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda |
13. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari |
14. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari |
15. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari |
16. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes |
17. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes |
18. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda |
19. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault |
20. | Cunoda Juki** | japán | Red Bull-Honda |
*: 3 rajthelyes büntetés feltartásért. **: 10 rajthelyes büntetés, miután előzött a piros zászlós jelzés alatt a harmadik edzésen. |
54. KANADAI NAGYDÍJ | |
JÚNIUS 13., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Verstappen 1:13.193 |
2. szabadedzés | 1. Russell 1:12.123 |
JÚNIUS 14., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Norris 1:11.799 |
Időmérő | 1. Russell 1:10.899 |
JÚNIUS 15., VASÁRNAP | |
A verseny (70 kör, 305.27 km) rajtja | 20.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Osztrák Nagydíj, Spielberg | június 29., 15.00 |
Brit Nagydíj, Silverstone | július 6., 16.00 |
Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | július 27., 15.00 |