A Mercedes számára borzalmasan alakult a Monacói Nagydíj: Andrea Kimi Antonelli az időmérő első szakaszának végén törte össze az autót úgy, hogy továbbjutó helyen állt, miközben csapattársa, George Russell alatt a következő szegmensben adta meg magát a W16-os. A brit, olasz kettős ennek következtében a 14-15. helyről volt kénytelen nekivágni a 78 körös futamnak, amelyen az egyedülálló, kötelező két kerékcserét előíró szabály többek szerint egyáltalán nem hozta el a várt hatást. Néhány csapat a két versenyzőjével összedolgozva igyekezett előrébb jutni, aminek az áldozatául esett a német csapat is.
Russellt és Antonellit sokáig feltartotta Alexander Albon, hogy ezzel segítse Carlos Sainz Jr.-t, a Williams stratégiája bevált, hiszen kettős pontszerzést könyvelhetett fel, de a Mercedest eléggé felbosszantotta a rivális által alkalmazott taktika. Ezt unta meg Russell, aki szándékosan átvágta a Nouvelle Chicane-nál a kanyart, hogy a thaiföldi elé tudjon kerülni. Noha a brit versenyző áthajtásos büntetést kapott az eset miatt, egyáltalán nem bánta meg a tettét.
„Ez Monaco. Így megy ez a játék. Mi is azt terveztük, hogy azt a stratégiát fogjuk alkalmazni, mint amelyiket a Racing Bulls és a Williams csinált a két pilótájával. Nem számítottunk rá, hogy a Williams és a Racing Bulls is hasonlóan fog eljárni, de végső soron ez az egyetlen módja annak, hogy pontokat tudj szerezni ezen a helyszínen. Kár volt, ha megtetted, kár volt, ha nem. Egy ponton úgy voltam vele, hogy a fenébe is, nem érdekel, hiszen pontzónán kívül voltam. Tudtam, hogy sehol sem fogok célba érni, szóval csak ki szerettem volna élvezni azt, hogy Monacóban versenyezhetek. Már mindent elvesztettünk szombaton a meghibásodás miatt. Lehetőségem sem volt az időmérőn.”
„Így huszonöt kört teljesíthettem teljes padlógázon Monte-Carlóban, és ami igazán ironikus, előrébb végeztem a bokszutca áthajtásos büntetéssel, hiszen máskülönben beragadtam volna Alex mögé, majd Cunoda (Juki) és (Nico) Hülkenberg mögött tértem volna vissza a kiállás után. Kissé hibás a rendszer” – mutatott rá a végül 11. helyen célba érő Mercedes-pilóta, aki viccesen megjegyezte, lehetne akár egy olyan gomb is autójukban, amivel vizet is spriccelhetnének a pályára az izgalmak fokozása érdekében.
MONACÓI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE | |||||
---|---|---|---|---|---|
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | - | |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 3.131 mp h. | |
3. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 3.658 mp h. | |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 20.572 mp h. | |
5. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 51.387 mp h. | |
6. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1 kör h. | |
7. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
8. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1 kör h. | |
9. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
10. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 2 kör h. | |
11. | George Russell | brit | Mercedes | 2 kör h. | |
12. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 2 kör h. | |
13. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 2 kör h. | |
14. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 2 kör h. | |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 2 kör h. | |
16. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 2 kör h. | |
17. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 2 kör h. | |
18. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 3 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 36 | feladta | |
Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 7 | feladta |
71. MONACÓI NAGYDÍJ | |
MÁJUS 23., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Leclerc 1:11.964 |
2. szabadedzés | 1. Leclerc 1:11.355 |
MÁJUS 24., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Leclerc 1:10.953 |
Időmérő | 1. Norris 1:09.954 |
MÁJUS 25., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Norris, 2. Leclerc, 3. Piastri |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | június 1., 15.00 |
Kanadai Nagydíj, Montreal | június 15., 20.00 |
Osztrák Nagydíj, Spielberg | június 29., 15.00 |