Miamiban ezúttal sem a pole pozícióból született győzelem: a negyedik rajkockából elrugaszkodó Oscar Piastri aratott sikert, miután kimaradt a rajt utáni tülekedésből, majd Andrea Kimi Antonellit, és Max Verstappent is megelőzte a pályán. Az ausztrál ezt követően elhúzott az élen, és onnantól fogva már nem is forgott veszélyben az első helye. A vb-éllovas sorozatban a harmadik, idénybeli a negyedik, míg összességében a hatodik győzelmét könyvelhette el, aminek révén 16 pontra növelte az előnyét az egyéni összetettben a mögötte befutó csapattársa, Lando Norris előtt.
„Eléggé nehéz volt a szombat, és az időmérő volt az egyik legúzósabb az eddigi szezonomban, szóval az, hogy végül sikerült megszerezni a győzelmet, lenyűgöző eredmény. Volt egy kis adok-kapok az 1-es kanyarban, ami segített nekem. Elég tudatosan kerültem el Maxet, és onnantól fogva tisztában voltam vele, hogy megvan a tempóelőnyöm, az autó hihetetlen volt! Az első etapom nagyon erős volt, a kemény gumikon kissé szenvedtem, szóval jól jött, hogy korábban már kiépítettem az előnyömet az élen. Aztán a vége felé közeledve már mindent jobban az irányításom alatt tartottam, szóval azért még lesz min dolgozni. Nagyon örülök a sikernek, és a megszerzett pontoknak. Tovább tanulok, és elégedett vagyok, hogy a csúcson távozhatok Miamiból."
Noha a McLaren-versenyzők közül Norris rajtolhatott előkelőbb helyről, mégis a csapattársa mögött futott be, miután a rajt után a Max Verstappen elleni csatában a bukótérbe kényszerült, ahonnan a hatodik pozícióban tért vissza. A brit ezt követően több ellenfelén is áthámozta magát, és a verseny végéhez közeledve csökkenteni is tudta a lemaradását, ám végül 4.6 másodperccel Piastri mögött intette le a kockás zászló. Noha a sportfelügyelők nem tartották a rajt utáni incidenst érdemesnek arra, hogy vizsgálatot indítsanak, a brit a leintést követően is bosszús volt a történtek miatt. Szerinte a négyszeres bajnok elleni küzdelemből egyszerűen nem tud győztesen kijönni.
A brit győzelmi esélye nagy valószínűség szerint az 1-es kanyarban ment el. „Mit is mondhatnék? Ha nem próbálom meg, azért panaszkodnak az emberek, ha pedig megpróbálom, akkor azért. Nincsen jó megoldás. De Max ellen egyszerűen ez a helyzet, tudod, hogy összeütköztök vagy nem előzöl. Igaz, nem voltam tökéletes helyzetben, és megfizettem az árát annak, hogy nem végeztem elég jó munkát, de örülök annak, hogy meglett a második hely. Persze, sosem a legjobb érzés másodikként befutni, de a csapat csodálatos munkát végzett, nem követtek el egyetlen hibát sem, jól sikerültek a kerékcserék és nagyszerű volt a tempó. Elhúztunk az élen, elég jó érzés volt, de Oscar jól vezetett. Maxszel jó csatát vívtam, mint mindig, és meg is fizettem az árát, de ez van."
A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella szerint Norris óvatosabb és türelmesebb is lehetett volna a rajt után, hiszen a tempója megvolt a győzelemhez. „Utólag nézve Lando bölcsebb is lehetett volna az 1-es kanyarban, engedhetett volna, és elfogadhatta volna, hogy csak később veszi át a vezetést, mert a kocsi elég gyors volt, de persze utólag könnyű beszélni – a brit és a holland nemcsak az első körben, hanem később is összetalálkozott a pályán, és Norris egy ponton vissza is engedte maga elé az ellenfelét, miután úgy előzte meg, hogy mindketten lesodródtak a pályáról. – Ami a pozíció visszaadását illeti, úgy vélem, ez volt a helyes döntés, mert a mi megítélésünk szerint Lando átlépte a pályahatárokat, és így vissza kellett adnia a helyet. Kissé szerencsétlenül jött ki, de viselkedned kell, és tisztességesnek kell lenned. A büntetést is kockáztathattuk volna, szóval helyesen jártunk el."
A McLaren erődemonstrációt tartott száraz pályán, a legközelebbi ellenfelük, George Russell közel 40 másodperc hátrányt szedett össze az 57 kör során. „Eléggé nagy különbséggel nyertünk, ami azt mutatja, milyen versenyképes volt a kocsink vasárnap. Gratulálok Oscarnak és Landónak, hogy kiaknázták a gépben rejlő teljesítményt. Úgy fest, meleg időjárási körülmények között rendkívül erős a versenytempónk. Minden elismerem a csapatnak, amelyik megálmodta és legyártotta ezt a félelmetes autót. Nagyszerű eredményt értünk el. Maximum pontot hoztunk el Miamiból. Innen megyünk és építkezünk tovább, nagyon jó napunk volt."
VERSENYBALESETNEK MINŐSÍTETTÉK HAMILTON ÉS SAINZ INCIDENSÉT |
---|
Carlos Sainz Jr. az utolsó körben indított támadást Lewis Hamilton ellen a nyolcadik helyért, de végül nem tudott előzni, ráadásul össze is ért a ferrarissal. Az esetet a sportfelügyelők vizsgálták a leintést követően, és arra a döntésre jutottak, hogy nem osztanak ki semmilyen büntetést. Az ítélethozók indoklása szerint Sainz nem volt teljesen pozícióban ahhoz, hogy előzzön, míg Hamilton korábban fordult el a 16-os kanyarban, mint az előző körökben, így mind a ketten hozzájárultak ahhoz, hogy összekoccantak. |
Russell Bahrein után visszatért a dobogóra a Mercedesszel, és összességében az idei negyedik top 3-as helyezését könyvelhette el, méghozzá egy olyan hétvégén, amelyen házon belül mindkét időmérőn kikapott a jóval fiatalabb és rutintalanabb csapattársától, Andrea Kimi Antonellitől, és szemlátomást küszködött a volán mögött. „Nagyon örülök annak, hogy összejött a harmadik hely. Személy szerint egész hétvégén szenvedtem, és végig lépéshátrányban voltam, de végül, amikor igazán számított, remek eredményt értem el. Gratulálok a McLareneknek, jó messze elhúztak az élen – jegyezte meg, majd kitért arra, mennyire volt nehéz maga mögött tartania Verstappent, a holland ugyanis folyamatosan közeledett hozzá a futam kései szakaszában. – Egész nyugodt voltam, elég jól éreztem magam az autóban ahhoz, hogy magam mögött tudjam tartani. Úgy gondolom, Lando kissé haragszik rám, mert volt egy kisebb ütközésünk még a LEGO-autókkal" – utalt a pilótaparádén történtekre.
A McLaren-pilóta valóban frusztrált volt, ám nem Russell, hanem Verstappen miatt. Norris a Sky Sports F1 kamerái előtt megjegyezte, Verstappen kénye-kedve szerint azt tesz, amit csak szeretne. „Oscar is megelőzte őt, mint ahogyan én is. Mindketten elmentünk mellette, de tökéletes helyzetben kell lenned hozzá. A végén egyszerűen elengedett maga mellett, meg sem próbált harcolni. Minden attól függ, éppen mennyire keményen szeretne csatázni. Ez Max. Jó munkát végez, és azt csinál, amit csak szeretne – magyarázta, majd amikor utóbbi kijelentésére visszakérdeztek, ironikus választ adott. – Nem, csak az interjú kedvéért mondom."
A britet arról is faggatták, hogy bármit másképp csinált volna-e az első kanyarnál. „Semmit. Ha van hely, akkor megpróbálom, nem fogok meghátrálni, azért vagyok itt, hogy versenyezzek. De most inkább befejezem a beszédet."
A brit azonban nem fejezte be, később megjegyezte, hogy a holland vetélytársa a saját versenyét tette tönkre azzal, hogy olyan keményen próbált védekezni ellene, valamint Piastri ellen. „Keményen csatázik. Ez az ő dolga. A saját versenyét tette tönkre vele. Nem versenyez túl okosan."
Bár Russell a leintés utáni interjúkon még ott volt, az első három helyezett sajtótájékoztatóján már nem vett részt, miután nem érezte jól magát. Mint utóbb kiderült, a pilóta már az utolsó tíz kör során sem volt túl jól az autóban. Ráadásul időközben a dobogós helyezése is veszélybe került, miután a Red Bull hivatalos óvást nyújtott be ellene. A „vörös bikák" gyanúja szerint a mercedeses túl gyorsan hajtott az egyik sárga zászlós jelzés ideje alatt. Ugyanebből az okból egyébként Sainznak és Pierre Gaslynak is volt jelenése a sportfelügyelőknél.
MIAMI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE | |||||
---|---|---|---|---|---|
1. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | - | |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 4.630 mp h. | |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 37.644 mp h. | |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 39.956 mp h. | |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 48.067 mp h. | |
6. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 55.502 mp h. | |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 57.036 mp h. | |
8. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:00.186 p h. | |
9. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:00.577 p h. | |
10. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1:14.434 p h. | |
11. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:14.602 p h. | |
12. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:22.006 p h. | |
13. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:30.445 p h. | |
14. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. | |
15. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 36 | feladta | |
Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 30 | feladta | |
Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 27 | feladta | |
Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault | 0 | feladta |
A BAJNOKSÁG ÁLLÁSA | |||||
---|---|---|---|---|---|
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Oscar Piastri | 4 | 5 | 8 | 131 |
2. | Lando Norris | 1 | 5 | 8 | 115 |
3. | Max Verstappen | 1 | 3 | 7 | 99 |
4. | George Russell | – | 4 | 8 | 93 |
5. | Charles Leclerc | – | 1 | 6 | 53 |
6. | Andrea Kimi Antonelli | – | – | 7 | 48 |
7. | Lewis Hamilton | – | – | 7 | 41 |
8. | Alexander Albon | – | – | 5 | 30 |
9. | Esteban Ocon | – | – | 2 | 14 |
10. | Lance Stroll | – | – | 3 | 14 |
11. | Cunoda Juki | – | – | 4 | 9 |
12. | Pierre Gasly | – | – | 2 | 7 |
13. | Carlos Sainz | – | – | 3 | 7 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 6 |
15. | Oliver Bearman | – | – | 3 | 6 |
16. | Isack Hadjar | – | – | 2 | 5 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | McLaren-Mercedes | 246 |
2. | Mercedes | 141 |
3. | Red Bull-Honda | 105 |
4. | Ferrari | 94 |
5. | Williams-Mercedes | 37 |
6. | Haas-Ferrari | 20 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 14 |
8. | Racing Bulls-Honda | 8 |
9. | Alpine-Renault | 7 |
10. | Sauber-Ferrari | 6 |
4. MIAMI NAGYDÍJ | |
MÁJUS 2., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Piastri 1:27.128 |
Sprintidőmérő | 1. Antonelli 1:26.482 |
MÁJUS 3., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 1. Norris, 2. Piastri, 3. Hamilton |
Időmérő | 1. Verstappen 1:26.204 |
MÁJUS 4., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Piastri, 2. Norris, 3. Russell |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | május 18., 15.00 |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | május 25., 15.00 |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | június 1., 15.00 |