„Összeütköztök vagy nem előzöl" – Norris szerint Verstappen azt csinál, amit csak szeretne

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.05.05. 02:36
A McLaren kettős sikerült ünnepelhetett Miamiban (Fotó: AFP)
A McLaren magabiztos kettős sikert szerzett a Formula–1-es Miami Nagydíjon. A győzedelmeskedő Oscar Piastri különösen örült annak, hogy a nehéz időmérője után visszavágott, míg a mögötte befutó Lando Norris a rajt után történtek miatt volt bosszús Max Verstappenre. A wokingiak csapatfőnöke, Andrea Stella azonban úgy látta, brit pilóta lehetett volna bölcsebb is a rajt után, hiszen a tempója megvolt ahhoz, hogy nyerjen.

Miamiban ezúttal sem a pole pozícióból született győzelem: a negyedik rajkockából elrugaszkodó Oscar Piastri aratott sikert, miután kimaradt a rajt utáni tülekedésből, majd Andrea Kimi Antonellit, és Max Verstappent is megelőzte a pályán. Az ausztrál ezt követően elhúzott az élen, és onnantól fogva már nem is forgott veszélyben az első helye. A vb-éllovas sorozatban a harmadik, idénybeli a negyedik, míg összességében a hatodik győzelmét könyvelhette el, aminek révén 16 pontra növelte az előnyét az egyéni összetettben a mögötte befutó csapattársa, Lando Norris előtt. 

Eléggé nehéz volt a szombat, és az időmérő volt az egyik legúzósabb az eddigi szezonomban, szóval az, hogy végül sikerült megszerezni a győzelmet, lenyűgöző eredmény. Volt egy kis adok-kapok az 1-es kanyarban, ami segített nekem. Elég tudatosan kerültem el Maxet, és onnantól fogva tisztában voltam vele, hogy megvan a tempóelőnyöm, az autó hihetetlen volt! Az első etapom nagyon erős volt, a kemény gumikon kissé szenvedtem, szóval jól jött, hogy korábban már kiépítettem az előnyömet az élen. Aztán a vége felé közeledve már mindent jobban az irányításom alatt tartottam, szóval azért még lesz min dolgozni. Nagyon örülök a sikernek, és a megszerzett pontoknak. Tovább tanulok, és elégedett vagyok, hogy a csúcson távozhatok Miamiból."

Noha a McLaren-versenyzők közül Norris rajtolhatott előkelőbb helyről, mégis a csapattársa mögött futott be, miután a rajt után a Max Verstappen elleni csatában a bukótérbe kényszerült, ahonnan a hatodik pozícióban tért vissza. A brit ezt követően több ellenfelén is áthámozta magát, és a verseny végéhez közeledve csökkenteni is tudta a lemaradását, ám végül 4.6 másodperccel Piastri mögött intette le a kockás zászló. Noha a sportfelügyelők nem tartották a rajt utáni incidenst érdemesnek arra, hogy vizsgálatot indítsanak, a brit a leintést követően is bosszús volt a történtek miatt. Szerinte a négyszeres bajnok elleni küzdelemből egyszerűen nem tud győztesen kijönni. 

A brit győzelmi esélye nagy valószínűség szerint az 1-es kanyarban ment el. „Mit is mondhatnék? Ha nem próbálom meg, azért panaszkodnak az emberek, ha pedig megpróbálom, akkor azért. Nincsen jó megoldás. De Max ellen egyszerűen ez a helyzet, tudod, hogy összeütköztök vagy nem előzöl. Igaz, nem voltam tökéletes helyzetben, és megfizettem az árát annak, hogy nem végeztem elég jó munkát, de örülök annak, hogy meglett a második hely. Persze, sosem a legjobb érzés másodikként befutni, de a csapat csodálatos munkát végzett, nem követtek el egyetlen hibát sem, jól sikerültek a kerékcserék és nagyszerű volt a tempó. Elhúztunk az élen, elég jó érzés volt, de Oscar jól vezetett. Maxszel jó csatát vívtam, mint mindig, és meg is fizettem az árát, de ez van."

A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella szerint Norris óvatosabb és türelmesebb is lehetett volna a rajt után, hiszen a tempója megvolt a győzelemhez. „Utólag nézve Lando bölcsebb is lehetett volna az 1-es kanyarban, engedhetett volna, és elfogadhatta volna, hogy csak később veszi át a vezetést, mert a kocsi elég gyors volt, de persze utólag könnyű beszélni – a brit és a holland nemcsak az első körben, hanem később is összetalálkozott a pályán, és Norris egy ponton vissza is engedte maga elé az ellenfelét, miután úgy előzte meg, hogy mindketten lesodródtak a pályáról. – Ami a pozíció visszaadását illeti, úgy vélem, ez volt a helyes döntés, mert a mi megítélésünk szerint Lando átlépte a pályahatárokat, és így vissza kellett adnia a helyet. Kissé szerencsétlenül jött ki, de viselkedned kell, és tisztességesnek kell lenned. A büntetést is kockáztathattuk volna, szóval helyesen jártunk el."

A McLaren erődemonstrációt tartott száraz pályán, a legközelebbi ellenfelük, George Russell közel 40 másodperc hátrányt szedett össze az 57 kör során. „Eléggé nagy különbséggel nyertünk, ami azt mutatja, milyen versenyképes volt a kocsink vasárnap. Gratulálok Oscarnak és Landónak, hogy kiaknázták a gépben rejlő teljesítményt. Úgy fest, meleg időjárási körülmények között rendkívül erős a versenytempónk. Minden elismerem a csapatnak, amelyik megálmodta és legyártotta ezt a félelmetes autót. Nagyszerű eredményt értünk el. Maximum pontot hoztunk el Miamiból. Innen megyünk és építkezünk tovább, nagyon jó napunk volt."

VERSENYBALESETNEK MINŐSÍTETTÉK HAMILTON ÉS SAINZ INCIDENSÉT

Carlos Sainz Jr. az utolsó körben indított támadást Lewis Hamilton ellen a nyolcadik helyért, de végül nem tudott előzni, ráadásul össze is ért a ferrarissal. Az esetet a sportfelügyelők vizsgálták a leintést követően, és arra a döntésre jutottak, hogy nem osztanak ki semmilyen büntetést. Az ítélethozók indoklása szerint Sainz nem volt teljesen pozícióban ahhoz, hogy előzzön, míg Hamilton korábban fordult el a 16-os kanyarban, mint az előző körökben, így mind a ketten hozzájárultak ahhoz, hogy összekoccantak. 

Russell Bahrein után visszatért a dobogóra a Mercedesszel, és összességében az idei negyedik top 3-as helyezését könyvelhette el, méghozzá egy olyan hétvégén, amelyen házon belül mindkét időmérőn kikapott a jóval fiatalabb és rutintalanabb csapattársától, Andrea Kimi Antonellitől, és szemlátomást küszködött a volán mögött. „Nagyon örülök annak, hogy összejött a harmadik hely. Személy szerint egész hétvégén szenvedtem, és végig lépéshátrányban voltam, de végül, amikor igazán számított, remek eredményt értem el. Gratulálok a McLareneknek, jó messze elhúztak az élen – jegyezte meg, majd kitért arra, mennyire volt nehéz maga mögött tartania Verstappent, a holland ugyanis folyamatosan közeledett hozzá a futam kései szakaszában. – Egész nyugodt voltam, elég jól éreztem magam az autóban ahhoz, hogy magam mögött tudjam tartani. Úgy gondolom, Lando kissé haragszik rám, mert volt egy kisebb ütközésünk még a LEGO-autókkal" – utalt a pilótaparádén történtekre. 

F1
9 órája

Életnagyságú LEGO-autók lepték el a miami pályát – videó

A közel 400 ezer LEGO-kockából felépülő kocsik 20 km/ó-s sebesség elérésére képesek.

 

A McLaren-pilóta valóban frusztrált volt, ám nem Russell, hanem Verstappen miatt. Norris a Sky Sports F1 kamerái előtt megjegyezte, Verstappen kénye-kedve szerint azt tesz, amit csak szeretne. „Oscar is megelőzte őt, mint ahogyan én is. Mindketten elmentünk mellette, de tökéletes helyzetben kell lenned hozzá. A végén egyszerűen elengedett maga mellett, meg sem próbált harcolni. Minden attól függ, éppen mennyire keményen szeretne csatázni. Ez Max. Jó munkát végez, és azt csinál, amit csak szeretne – magyarázta, majd amikor utóbbi kijelentésére visszakérdeztek, ironikus választ adott. – Nem, csak az interjú kedvéért mondom."

A britet arról is faggatták, hogy bármit másképp csinált volna-e az első kanyarnál. „Semmit. Ha van hely, akkor megpróbálom, nem fogok meghátrálni, azért vagyok itt, hogy versenyezzek. De most inkább befejezem a beszédet."

A brit azonban nem fejezte be, később megjegyezte, hogy a holland vetélytársa a saját versenyét tette tönkre azzal, hogy olyan keményen próbált védekezni ellene, valamint Piastri ellen. „Keményen csatázik. Ez az ő dolga. A saját versenyét tette tönkre vele. Nem versenyez túl okosan."

Bár Russell a leintés utáni interjúkon még ott volt, az első három helyezett sajtótájékoztatóján már nem vett részt, miután nem érezte jól magát. Mint utóbb kiderült, a pilóta már az utolsó tíz kör során sem volt túl jól az autóban. Ráadásul időközben a dobogós helyezése is veszélybe került, miután a Red Bull hivatalos óvást nyújtott be ellene. A „vörös bikák" gyanúja szerint a mercedeses túl gyorsan hajtott az egyik sárga zászlós jelzés ideje alatt. Ugyanebből az okból egyébként Sainznak és Pierre Gaslynak is volt jelenése a sportfelügyelőknél. 

 

MIAMI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE

1.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes- 
2.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes4.630 mp h. 
3.George RussellbritMercedes37.644 mp h. 
4.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda39.956 mp h. 
5.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes48.067 mp h. 
6.Andrea Kimi AntonelliolaszMercedes55.502 mp h. 
7.Charles LeclercmonacóiFerrari57.036 mp h. 
8.Lewis HamiltonbritFerrari1:00.186 p h. 
9.Carlos SainzspanyolWilliams-Mercedes1:00.577 p h. 
10.Cunoda JukijapánRed Bull-Honda1:14.434 p h. 
11.Isack HadjarfranciaRacing Bulls-Honda1:14.602 p h. 
12.Esteban OconfranciaHaas-Ferrari1:22.006 p h. 
13.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault1:30.445 p h. 
14.Nico HülkenbergnémetSauber-Ferrari1 kör h. 
15.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes1 kör h. 
16.Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes1 kör h. 
 FELADTÁK  megtett körökkiesés oka
 Liam Lawsonúj-zélandiRacing Bulls-Honda36feladta
 Gabriel BortoletobrazilSauber-Ferrari30feladta
 Oliver BearmanbritHaas-Ferrari27feladta
 Jack DoohanausztrálAlpine-Renault0feladta
A BAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁKGYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1. Oscar Piastri458131
2. Lando Norris158115
3. Max Verstappen13799
4. George Russell4893
5. Charles Leclerc1653
6. Andrea Kimi Antonelli748
7. Lewis Hamilton741
8. Alexander Albon530
9. Esteban Ocon214
10. Lance Stroll314
11. Cunoda Juki49
12. Pierre Gasly27
13. Carlos Sainz37
14. Nico Hülkenberg16
15. Oliver Bearman36
16. Isack Hadjar25
KONSTRUKTŐRÖK 
1. McLaren-Mercedes246
2. Mercedes141
3. Red Bull-Honda105
4. Ferrari94
5. Williams-Mercedes37
6. Haas-Ferrari20
7. Aston Martin-Mercedes14
8. Racing Bulls-Honda8
9. Alpine-Renault7
10. Sauber-Ferrari6
4. MIAMI NAGYDÍJ
MÁJUS 2., PÉNTEK
Szabadedzés1. Piastri 1:27.128
Sprintidőmérő1. Antonelli 1:26.482
MÁJUS 3., SZOMBAT
Sprintverseny1. Norris, 2. Piastri, 3. Hamilton
Időmérő1. Verstappen 1:26.204
MÁJUS 4., VASÁRNAP
A verseny 1. Piastri, 2. Norris, 3. Russell
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Emilia-romagnai Nagydíj, Imolamájus 18., 15.00
Monacói Nagydíj, Monte-Carlomájus 25., 15.00
Spanyol Nagydíj, Barcelonajúnius 1., 15.00

 

Legfrissebb hírek

Elmaradt az eső – Piastri vezérletével a McLaren erődemonstrációt tartott Miamiban

F1
8 órája

Életnagyságú LEGO-autók lepték el a miami pályát – videó

F1
9 órája

Miamiban szakad az eső – káoszfutamra van kilátás?

F1
10 órája

Verstappen tényleg csodát művel? Mennyire „rossz” a Red Bull a McLarenhez képest?

F1
13 órája

„Bármit teszünk, nem vagyunk elég gyorsak" – Leclerc egyre frusztráltabb a Ferrari helyzete miatt

F1
17 órája

A pilótabejelentés még várat magára – a Cadillac videóban mutatta meg 2026-os látványvilágát

F1
19 órája

„Egyértelmű, hogy az apaság nem tett lassabbá" – Verstappen pole pozícióval üzent

F1
19 órája

Verstappen megint varázsolt; Antonelli szétválasztotta a két McLarent

F1
2025.05.03. 23:15
Ezek is érdekelhetik