A pilótatársak szerint az Alpine igazságtalan volt Doohannel; Colapintót nem aggasztja, hogy öt versenye van

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.05.15. 20:59
null
Colapinto igyekszik mindent kihozni az előtte álló öt versenyből (Fotó: AFP)
A versenyzőtársak kiállnak a Formula–1-es Miami Nagydíj után félreállított Jack Doohan mellett, és nem értenek egyet az Alpine bánásmódjával. Az ausztrál helyére érkező Franco Colapinto is sajnálja, hogy ilyen módon jutott üléshez, de igyekszik megragadni a lehetőséget, és bizonyítani a rátermettségét a soron következő öt versenyhétvégén.

Sokáig ott lógott a levegőben, és az idény hatodik állomása, a Miami Nagydíj után valósággá is vált: az Alpine hivatalosan is megerősítette, hogy tartalék versenyzővé fokozza vissza a végig teljesítménykényszerben versenyző Jack Doohant, hogy lehetőséget biztosítson a Williamstől megszerzett Franco Colapintónak. A pilótatársakat az Emilia-romagnai GP sajtónapján kérdezték az év második pilótacseréjéről, a korábban az enstone-iakat erősítő Esteban Ocont nem lepte meg volt csapata döntése, de bízik benne, hogy a menesztett ausztrál egy napon visszatérhet a Formula–1-be. 

Sajnos nem igazán lepett meg az, hogy a csapat milyen döntések hozott a közelmúltban. Nincs túl sok hozzáfűznivalóm. Nyilvánvalóan sajnálom Jacket. Biztos vagyok benne, hogy egy napon visszatér az F1-be. Idén már volt néhány egészen erős momentuma, amikor remek időmérőt teljesített, és emellett szupergyors is volt az autóban, amit jó volt látni. Másrészről viszont Franco is megérdemli az ülést, tavaly nagyszerű dolgokat vitt véghez a Williamsszel. Nagy kár, hogy nincs elég hely a mezőnyben ahhoz, hogy minden tehetséges versenyzőnek jusson egy belőle” – magyarázta a Haas-pilóta. 

 

Az Imolára jelentős fejlesztési csomaggal készülő Racing Bulls francia versenyzője, Isack Hadjar is együttérez Doohannel. „Már a szezon előtt is lehetett érezni, hogy benne van a levegőben. Nagyon nagy nyomás nehezedett rá már az idény kezdetekor, és óriásiak voltak az elvárások, ami egyáltalán nem teremtett jó közeget. Kissé igazságtalannak érzem, mert hat futam alatt nem volt sok ideje arra, hogy bizonyítson, és nem is egy űrhajó van alatta. Ez így kissé szigorú – osztotta meg a véleményét, majd rámutatott, a feanzai istállónál ő nagyon jó helyzetben van, mivel támogató környezetben versenyezhet. – Nekem nem szegeztek pisztolyt a fejemhez már a bajnokság kezdete előtt! Ez határozottan segített. Már az első naptól fogva megkapom a támogatást, ami mindenképpen nagy segítség.”

Lawsont mindössze két nagydíj után váltották le (Fotó: AFP)

Az eddig remekül teljesítő francia ezen kívül arra is kitért, a Red Bull pilótacseréje valamivel érthetőbb volt, hiszen az osztrák alakulat a világbajnoki címért küzd. „A Red Bull esetében valamelyest érthető, mivel a világbajnoki címért szeretnének harcolni. Szóval ennek van értelme egy élcsapat tekintetében, de másfelől, ha egy tapasztalattal rendelkező újoncra vágysz, akkor egyszerűen versenyeket kell adnod neki, különben nem tud versenyezni...”

Az ügyben megszólalt a pont a „vörös bikák” által leváltott Liam Lawson is, aki mindenki másnál jobban át tudja érezni Doohan helyzetét. „Beszéltem vele, nyilván ez nagyon nehéz neki. Szerintem eleget mutatott ahhoz, hogy maradhasson a Formula–1-ben. De ez nagyon nehéz, mégis hogyan lehet elvárni, hogy mindössze hat futam alatt megmutass mindent, különösen az újoncévedben? Sajnos ez nagyon könyörtelen. De ahogyan Esteban is mondta, eleget tett ahhoz, már azelőtt, hogy megérkezett volna az F1-be, hogy itt legyen. És eleget tett az F1-ben ahhoz, hogy visszakerülhessen. De azzal, hogy húsz ülés van, elég kemény a helyzet. De minden csapat meghozza a maga döntéseit, szóval nem igazán tudok mit mondani.”

Az ugyancsak az első teljes évét teljesítő Oliver Bearman sem ment el szó nélkül a történtek mellett. „Rendkívül nehéz egy ilyen helyzetben, amikor már az első versenytől fogva ekkora nyomás nehezedik rád. El sem tudom képzelni, mennyire borzalmas szituáció ez, és úgy érzem, igazságtalanul bántak vele. Én magam is újonc vagyok, és nagyon nehéz, különösen az idény első negyedében. Az első hat futamból négy ismeretlen volt a számunkra, ráadásul két sprinthétvége is volt, ami az újoncoknak még nehezebb. Mielőtt megérkeztünk volna az európai helyszínekre, a pályákra, amiket ismer, már el is vették tőle az ülést. Ez hihetetlenül szigorú volt.”

 

Az ausztrál helyét elfoglaló Colapinto sincs egyszerű helyzetben, az előző évhez hasonlóan most is idény közben kell beugrania, ráadásul abban a tudatban, hogy mindössze öt versenyhétvége áll a rendelkezésére, hogy bizonyítson. „Nagyszerű lehetőség áll előttem. Boldog vagyok, hogy újra itt vagyok az F1-ben. Nem is gondolok arra, hogy öt futamom van, egyszerűen boldog vagyok, és szerintem jól kezelem a helyzetet. Most csak vissza szeretnék ülni az autóba, és vezetni akarok. Természetesen én is hallottam, hogy Carlos (Sainz Jr.) azt mondta, tíz verseny kell neki ahhoz, hogy hozzászokjon a kocsihoz, így nem lesz elég nekem az öt futam, még úgy sem, hogy már kilenc nagydíjon elindultam az F1-ben.”

„Szóval valószínűleg ötnél több nagydíjra lenne szükségem ahhoz, hogy meglegyen a sebességem és mindent ki tudjak hozni a gépből. De ez van. A lehető legtöbbet próbálom kihozni a helyzetből, próbálom élvezni, és mindent meg fogok tenni a csapatért – emelte ki, majd elmondta, sajnálja, hogy ilyen módon jutott lehetőséghez. – Természetesen nem kellemes, amikor ilyenek a körülmények, és ilyen dolog történik, hogy egy másik versenyző helyét veszed át, de a Formula–1-ben sosem választhatod meg a pillanatot. Egyszerűen elfogadom, és igyekszem a legtöbbet kihozni belőle.”

„Nagyon izgatott vagyok, megint minden új lesz. Nulláról kezdek. Nem volt a legjobb érzés a tavaly teljesített kilenc futam után félreállni, nem erre vágytam, de kihasználtam ez az időt arra, hogy visszatekintsek a történtekre, és tanuljak belőle. Örülök, hogy visszatérhetek. Versenyzőként lépésről lépésre fogok haladni. Nem igazán ismerem a kocsit, szóval sok újdonság lesz. Jól szeretném elvégezni az alapokat, és akkor az eredmények is jönni fognak.”

„Nem igazán várok semmilyen eredményt. A csapatok teljesítménye nagyon közel van egymáshoz, és pályáról pályára változik a helyzet, és még az első két szabadedzés után sem kapunk tiszta képet arról, hol állunk. Sokat dolgozunk együtt a csapattal, a fő cél az, hogy gyorsabbá tegyük az autót. Sok teljesítményt kell találnunk, ami mindenkitől rengeteg munkát fog megkövetelni. Meglátjuk, mi lesz öt verseny múlva.”

5. EMILIA-ROMAGNAI NAGYDÍJ
MÁJUS 16., PÉNTEK
1. szabadedzés13.30–14.30
2. szabadedzés17.00–18.00
MÁJUS 17., SZOMBAT
3. szabadedzés12.30–13.30
Időmérő16.00–17.00
MÁJUS 18., VASÁRNAP
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja15.00
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Monacói Nagydíj, Monte-Carlomájus 25., 15.00
Spanyol Nagydíj, Barcelonajúnius 1., 15.00
Kanadai Nagydíj, Montrealjúnius 15., 20.00

 

Legfrissebb hírek

Hamilton édesapja az FIA-nál kaphat pozíciót – sajtóhír

F1
3 órája

„Nála jobban senki sem érti az autósportot” – Sainz szerint az édesapja ideális FIA-elnök lenne

F1
7 órája

Piastri vagy Verstappen folytatja a sikerszériát? A tifosi örülhet vasárnap? – az európai szakaszára fordult az F1

F1
9 órája

Leclerc nem érzi jól magát, kihagyja az imolai sajtónapot

F1
11 órája

Newey már gőzerővel dolgozik a 2026-os autón – sikerre vezeti az Aston Martint?

F1
2025.05.14. 20:37

Meghallgatták a versenyzőket, az FIA enyhített a sokat bírált szabályokon

F1
2025.05.14. 19:38

Elszalasztott lehetőségek, hiányzó tempó – Alonso Szirotkin sorsára juthat Stroll mellett?

F1
2025.05.13. 12:26

A későbbi királynő is az Alfa Romeókat csodálta – 75 éve indult a Formula–1-es vb-sorozat

F1
2025.05.13. 10:35
Ezek is érdekelhetik