Max Verstappen visszatért a csalódást keltő bahreini verseny után, és Szuzukát követően most Szaúd-Arábiában is az élről várhatta a piros lámpák kialvását. Mellőle Oscar Piastri rugaszkodhatott el, a holland, ausztrál kettős nemcsak a győzelemért, hanem az egyéni összetett első helyéért is összecsapott hiszen a vb-éllovas Lando Norris a szombati autótörése után csak a 10. pozícióból indulhatott.
A második sorban George Russell és Charles Leclerc, míg a harmadikban Andrea Kimi Antonelli és Carlos Sainz Jr. foglalhatott helyet. A Ferrarival továbbra is küszködő Lewis Hamilton a hetedik, míg a másik Red Bull-lal Cunoda Juki a kilencedik rajtkockából vágott neki az 50 körös versenynek.
Ami a gumistratégiát illeti, négy versenyző, Norris, Isack Hadjar, Lance Stroll, valamint Nico Hülkenberg a kemény, míg a többi versenyző a közepes gumi mellett döntött, a top 10-ből tehát a McLaren britje volt az első, aki alternatív taktikával próbálkozott.
Verstappen első helye már az első métereken veszélybe került, a remekül rajtoló Piastri azonnal felért mellé, és a kettős egymás mellett ment be az egyes kanyarba, a hollandnak viszont nem igazán volt helye belül, és átvágta a bukóteret, aminek révén meg tudta tartani a vezetést. Az esetet a sportfelügyelők is vizsgálták, és 5 másodperces időbüntetést adtak a hollandnak.
Harmadikként Russell fordult be, majd Leclerc, Antonelli, az egy helyet előrelépő Hamilton, Carlos Sainz Jr., a kettőt is előző Norris, valamint a tizenegyedik helyről előreugró Alexander Albon és Fernando Alonso alkotta az első tízest, miután Pierre Gasly és Cunoda Juki már az első körben összeütközött. A francia ráfordult a japánra, ami végül mindkettejük kiesését jelentette, és az eset következtében pályára küldték a biztonsági autót is. Ekkor három pilóta, Jack Doohan, Esteban Ocon és Gabriel Bortoleto jött ki kerékcserére, és kapott kemény keveréket.
A safety car a 3. kör végén jött ki, és noha Verstappen remekül jött el, a neve mellett ott állt a büntetés. Piastri megtartotta a második helyet, s mögötte változatlan sorrendben fordult el az első kilenc helyezett. A tizediket Hadjar vette át, miután maga mögé utasította Alonsót.
Norris az 5. körben ment el Sainz mellett, majd közeledni kezdett Hamiltonra, miközben Verstappen nem igazán tudott elhúzni az élen, és előnye folyamatosan egy másodperc körül mozgott. A vb-éllovas a 13. körben támadta meg először a honfitársát, ám Hamilton kétszer is visszaelőzte a mclarenest, mire Norris tényleg el tudott menni mellette.
Verstappen időközben elkezdte növelni az előnyét az élen, s közel három másodperccel előzte meg Piastrit, amikor az ausztrál a bokszutcába vette az irányt. A McLaren kissé elrontotta a kerékcseréjét, miközben a holland további három kört ment el az élen, nem úgy, mint a Mercedes, amelyik reagált a következő körökben. A holland a büntetése letöltése után Hamilton mögött tért vissza a pályára, akit Piastri pont a Red Bull-os kerékcseréje alatt utasított maga mögé.
Ez azért bizonyult fontosnak, mert Verstappen veszített időt a Ferrari mögött, amelyik a 24. körben jött ki kerékcserére. Nem úgy, mint a csapattársa, Leclerc, aki még ekkor is remek tempót diktált a közepesen, és vezette a futamot Norris előtt a többiek korábbi kiállásának köszönhetően. A monacói egészen a 30. körig nyújtotta el az etapját, és tért vissza friss keményeken Russell mögött, az ötödik helyen tért vissza a pályára.
Az élre eközben Norris állt, aki végül a 35. körben állt ki, és kapott közepes gumikat, amiken az ötödik helyről folytathatta a felzárkózását. A célpont azonban időközben változott: Leclerc ugyanis nemcsak megérkezett Russellre, hanem a 38. körben meg is előzte a Mercedest, akit két másodpercen belül követett Norris. A mclarenes a 41. körben utasította maga mögé a honfitársát, és elkezdhette a felzárkózást Leclerc-re. Noha a brit még a verseny vége előtt felért a Ferrarira, előzési pozícióba nem került, így meg kellett elégednie a negyedik pozícióval.
A csapattársa, Piastri eközben magabiztos sikert aratott, s idei harmadik, míg pályafutása ötödik győzelmének köszönhetően először állt a bajnokság élére – előnye 10 pont a márkatársa előtt. Másodikként Verstappent intette le a kockás zászló, míg a harmadik helyen Leclerc szelte át a célvonalat, aminek révén megszerezte a Ferrari idei első dobogóját. Norris tehát lecsúszott a pódiumról, és elvesztette a vezetést az egyéni összetettben is. A Mercedes Russell, Antonelli sorrendben az ötödik-hatodik helyen végzett, majd Hamilton, Sainz vezérletével a Williams párosa és Hadjar zárta a pontszerzők sorát.
Folytatás két hét múlva a Miami Nagydíjjal.
SZAÚDI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE | |||||
---|---|---|---|---|---|
1. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:21:06.758 | |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 2.843 mp h. | |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 8.104 mp h. | |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 9.196 mp h. | |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 27.236 mp h. | |
6. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 34.688 mp h. | |
7. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 39.073 mp h. | |
8. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:04.630 p h. | |
9. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:06.515 p h. | |
10. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:07.091 p h. | |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:15.917 p h. | |
12. | Liam Lawson* | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:18.451 p h. | |
13. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:19.194 p h. | |
14. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:39.723 p h. | |
15. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. | |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. | |
17. | Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
18. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1 | baleset miatti kár | |
Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 0 | baleset | |
*: 10 másodperces időbüntetés pályalevágás és előnyszerzés okán. |
A BAJNOKSÁG ÁLLÁSA | |||||
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | |
1. | Oscar Piastri | 3 | 4 | 6 | 99 |
2. | Lando Norris | 1 | 4 | 6 | 89 |
3. | Max Verstappen | 1 | 3 | 6 | 87 |
4. | George Russell | – | 3 | 6 | 73 |
5. | Charles Leclerc | – | 1 | 5 | 47 |
6. | Andrea Kimi Antonelli | – | – | 5 | 38 |
7. | Lewis Hamilton | – | – | 5 | 31 |
8. | Alexander Albon | – | – | 4 | 20 |
9. | Esteban Ocon | – | – | 2 | 14 |
10. | Lance Stroll | – | – | 2 | 10 |
11. | Pierre Gasly | – | – | 1 | 6 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 6 |
13. | Oliver Bearman | – | – | 3 | 6 |
14. | Isack Hadjar | – | – | 2 | 5 |
15. | Carlos Sainz | – | – | 2 | 5 |
16. | Cunoda Juki | – | – | 2 | 5 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | McLaren-Mercedes | 188 |
2. | Mercedes | 111 |
3. | Red Bull-Honda | 89 |
4. | Ferrari | 78 |
5. | Williams-Mercedes | 25 |
6. | Haas-Ferrari | 20 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 10 |
8. | Racing Bulls-Honda | 8 |
9. | Alpine-Renault | 6 |
10. | Sauber-Ferrari | 6 |
5. SZAÚDI NAGYDÍJ | |
ÁPRILIS 18., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Gasly 1:29.239 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:28.267 |
ÁPRILIS 19., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Norris 1:27.489 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:27.294 |
ÁPRILIS 20., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Piastri, 2. Verstappen, 3. Leclerc |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Miami Nagydíj, Miami | május 4., 22.00 |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | május 18., 15.00 |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | május 25., 15.00 |