Már a 2025-ös idényt megelőzően is az egyik központi témát jelentette, hogy az Alpine már év közben is versenyzőt cserélhet, hiszen sikerült megszereznie a Williamstől a tavaly remekül bemutatkozó Franco Colapintót. A hírek arról szóltak, hogy Jack Doohan szerződése mindössze öt-hat versenyt ölel fel, és ha addig nem sikerül meggyőznie a vezetőséget, akkor távoznia kell. Az ausztrál versenyző egyelőre nem teljesít kimagaslóan, és több autótöréssel is magára irányította már a figyelmet, miközben a Japán Nagydíjat követően még erősebben felerősödtek azok a hangok, hogy nincs messze a pilótacsere, amit tovább tetézett, hogy az argentin egy régi autós teszt keretein belül tesztelte a 2023-as Alpine-t Monzában.
Noha az elmúlt hetekben elcsendesedtek a pletykák, amihez a hírek szerint köze volt annak is, hogy Colapinto egyik támogatója késett a kifizetéssel, ráadásul a csapatfőnök, Oliver Oakes is kiállt Doohan mellett, és úgy tűnt, nyárig biztosított a helye, most újra középpontba került a téma, miután az argentin egyik szponzora, az YPF ügyvezető igazgatója, Horacio Marín elhintette, hogy Colapinto már Imolában debütálhat.
Marín az A24 hírcsatornának adott interjút, amikor megkérdezték arról, mikor mutatkozik be a pilótája. Noha az interjú azzal ért véget, hogy többedjére is hangsúlyozta, nem tudja a választ, az egyik mikrofon rögzítette, hogy a műsorvezetőnek (feltehetően abban a hiszemben, hogy már adáson kívül beszél) pillanatokkal később azt feleli, hogy Imolában. A legendás helyszín a soron következő Miami Nagydíj után látja vendégül a Formula–1 mezőnyét, amivel megnyitja a Monacót és Spanyolországot is felvonultató újabb tripla hétvégét.
Persze kérdéses, hogy a debütálás pontosan mit takar, az sem kizárt, hogy Colapinto újra régi autós teszten vesz részt, vagy egy szabadedzésen foglalhatja el az egyik Alpine-t, igaz, utóbbihoz túl tapasztalt már, hiszen nem felel meg a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) kritériumának, hogy a csapatoknak olyan pilótáknak kell lehetőséget adniuk a nyitó tréningen, akik legfeljebb két versenyen álltak rajthoz a királykategóriában, így ha az enstone-iak mégis beültetnék az argentint a kocsiba, az nem számítana bele az évi négy (autónként kettő) kötelező alkalomba.
4. MIAMI NAGYDÍJ | |
MÁJUS 2., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 18.30–19.30 |
Sprintidőmérő | 22.30–23.14 |
MÁJUS 3., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 18.00–19.00 |
Időmérő | 22.00–23.00 |
MÁJUS 4., VASÁRNAP | |
A verseny (57 kör, 308.326 km) rajtja | 22.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | május 18., 15.00 |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | május 25., 15.00 |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | június 1., 15.00 |