Az időjárás átírta a programot Interlagosban, aminek következtében az időmérőt csak vasárnap tudták megrendezni. A kvalifikáció lebonyolítás nem ment zökkenőmentesen, ugyanis ötször kellett lengetni a piros zászlót, s a balesetek következtében nem lett teljes a mezőny a brazíliai futamon. A pole pozíció Lando Norrisé lett, mellőle George Russell rajtolhatott. A második sorból meglepetésre Cunoda Juki és Esteban Ocon várhatta a piros lámpák kialvását, míg Max Verstappen csak a 17. helyre parkolhatta le autóját a rajtrácson. A futam egyébként – akárcsak a néhány órával korábbi időmérő – eső nélkül, ám igencsak nedves pályán vette kezdetét, az autókon ennek értelmében átmeneti esőgumik voltak fenn.
A rajtprocedúra végül némileg késett, ugyanis Lance Stroll már a felvezető körben kicsúszott, újraépített Aston Martinját ráadásul elnyelte a kavicságy. A formációs pluszkör után a versenyirányításnál úgy döntöttek, hogy félbeszakítják a rajtprocedúrát, csakhogy Norris és a mögötte lévő néhány versenyző elindult a sárga lámpák felvillanása ellenére.
A rajt tehát váratott magára, ráadásul a pole pozícióból induló britet vizsgálni kezdték a start során elkövetett szabálytalansága miatt. Néhány perc elteltével elengedték a mezőny az immár harmadik felvezető körre, amelynek végén végre sor került a rajtra. Russell jobban reagált a piros lámpák kialvására, és azonnal az élre állt. Norris visszaesett a második helyre, Cunoda maradt a harmadik pozícióban.
Az első kör végén Sergio Pérez kicsúszott, visszaesett a mezőny legvégére, ám folytatni tudta a versenyt. Csapattársa sokkal jobban szerepelt a startot követően – a második kör végén Verstappen már a tizedik helyen autózott. A következő körökben a háromszoros világbajnok folytatta a felzárkózást, és hamar utolérte az első ötöst. Ekkorra egyébként már újabb csapadék érkezett, ám annyira nem volt jelentős, hogy a versenyzők lecseréljék intermediate abroncsaikat. Elsőként Leclerc – akit Verstappen körökön keresztül nem tudott megelőzni – kezdte meg a kerékcserék sorát a 15. körben, ám a monacói is csak frissebb átmeneti gumikat kapott Ferrarijára.
A 28. körben rövid időre virtuális biztonsági autós fázis lépett érvénybe, miután Nico Hülkenberg – főként az újabb heves eső hatására – kicsúszott, és egy ideig úgy tűnt, nem tud továbbmenni. A korlátozás feloldása előtt Russell és Norris is a bokszutca felé vette az irányt, ám autóikra ismét átmeneti abroncsok kerültek fel.
Miután visszatértek a pályára, Norris megelőzte Russellt, majd rögtön ezután az erősödő eső miatt bejött a pályára a biztonsági autó. Később a piros zászlót is lengetni kellett, ám nem az eső, hanem Franco Colapinto miatt, aki ezen a napon második alkalommal csapta falnak autóját. Az argentin ezúttal a 14-es kanyarban hibázott, a nagy baleset következtében félbeszakították a versenyt, vagyis sokat nyertek azok, akik addig kivártak a kerékcserével. A sportfelügyelőknek a félbeszakítás alatt is volt dolguk, ami Hülkenberg kizárást eredményezte.
Mint utólag kiderült, a német versenyző a sportbírók segítségével tudott végül továbbmenni a néhány körrel korábbi kicsúszását követően. Mivel az ilyen jellegű beavatkozást nem engedik meg a szabályok, Hülkenberg nem folytathatta a versenyt az újraindításkor. Erre egyébként nagyjából fél órát kellett várni, az újraindítást Esteban Ocon várhatta az első helyről, mögötte Verstappen és Pierre Gasly sorakozhatott fel a folytatásra.
Az újraindításkor Ocon maradt az élen, alig néhány körrel később azonban megint be kellett vetni a biztonsági autót, Carlos Sainz Jr. ugyanis kicsúszott a nyolcas kanyarban, és Ferrariját a gumifal állította meg. A mezőny három kört töltött a safety car mögött, Ocon jól reagált az újabb újraindításra, de néhány kanyarral később Verstappen mégis elment mellette. Kicsivel hátrébb Norris hibázott, elhagyta a pályát, és több pozíciót veszített.
Huszonöt körrel a verseny vége előtt tehát Verstappen autózott az élen, míg Norris csak a hetedik pozícióban érkezett. Később a brit csapattársa elé került, ám az előtte autózó Leclerc-re csak minimálisan tudott közeledni. Tíz körrel a leintés előtt Verstappen előnye az élen már tíz másodperc volt Oconnal szemben.
A hajrában a Lawson, Hamilton, Pérez hármas szolgáltatott némi izgalmat az utolsó pontokért folyó csatájukban. Verstappen az élen azonban folyamatosan növelte előnyét, és közel húsz másodperces különbséggel látta meg a kockás zászlót. Mögötte a két Alpine-pilóta futott be Ocon, Gasly sorrendben.
Pontszerző helyen végzett továbbá Russell, Leclerc, Norris, Cunoda, Piastri, Lawson és Hamilton. A leggyorsabb körért járó pont is Verstappené lett, aki győzelmével 62 egységre növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben Norrisszal szemben.
Folytatás november 21–23-án a Las Vegas-i Nagydíjjal!
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 2:06.54.430 |
2. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 19.477 mp h. |
3. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 22.532 mp h. |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 23.265 mp h. |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 30.177 mp h. |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 31.372 mp h. |
7. | Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 42.056 mp h. |
8. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 44.943 mp h. |
9. | Liam Lawson | új-zélandi | RB-Honda RBPT | 50.452 mp h. |
10. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 50.753 mp h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 51.531 mp h. |
12. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 57.085 mp h. |
13. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 1:03.588 p h. |
14. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:18.049 p h. |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 1:19.649 p h. |
16. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 31 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Franco Colapinto | argentin | Williams-Mercedes | 30 | |
Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 30 (kizárva) | |
Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 0 | |
Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 8 | 12 | 20 | 3 | 393 |
2. | Lando Norris | 3 | 11 | 19 | 4 | 331 |
3. | Charles Leclerc | 3 | 10 | 19 | 1 | 307 |
4. | Oscar Piastri | 2 | 7 | 20 | - | 262 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 2 | 7 | 17 | 1 | 244 |
6. | George Russell | 2 | 3 | 19 | 2 | 192 |
7. | Lewis Hamilton | 2 | 3 | 19 | 2 | 190 |
8. | Sergio Pérez | - | 3 | 15 | 3 | 151 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 12 | 1 | 62 |
10. | Nico Hülkenberg | - | - | 8 | - | 31 |
11. | Cunoda Juki | - | - | 8 | - | 28 |
12. | Pierre Gasly | - | 1 | 6 | - | 26 |
13. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 24 |
14. | Esteban Ocon | - | 1 | 5 | 1 | 23 |
15. | Kevin Magnussen | - | - | 5 | - | 14 |
16. | Alexander Albon | - | - | 4 | - | 12 |
17. | Daniel Ricciardo | - | - | 4 | - | 12 |
18. | Oliver Bearman | - | - | 2 | - | 7 |
19. | Franco Colapinto | - | - | 2 | - | 5 |
20. | Liam Lawson | - | - | 1 | - | 4 |
1. | McLaren-Mercedes | 593 |
2. | Ferrari | 557 |
3. | RB-Honda RBPT | 544 |
4. | Mercedes | 382 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 86 |
6. | Alpine-Renault | 49 |
7. | Haas-Ferrari | 46 |
8. | RB-Honda RBPT | 44 |
9. | Williams-Mercedes | 17 |
10. | Sauber-Ferrari | 0 |
4. SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ | |
NOVEMBER 1., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Norris 1:10.610 |
Sprintidőmérő | 1. Piastri 1:08.899 |
NOVEMBER 2., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 1. Norris, 2. Piastri, 3. Leclerc |
NOVEMBER 3., VASÁRNAP | |
Időmérő | 1. Norris 1:30.944 |
Verseny | 1. Verstappen, 2. Ocon, 3. Gasly |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas | November 24., 7.00 |
Katari Nagydíj, Loszaíl | December 1., 17.00 |
Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi | December 8., 14.00 |