A monzai meglepetésgyőzelem után Charles Leclerc-nek nagy esélye volt arra, hogy Azerbajdzsánban is a dobogó legfelső fokán ünnepelhessen. A Ferrari-pilóta magabiztosan hódította el a pole pozíciót Bakiban, míg Lando Norris már az időmérő első szakaszából sem jutott tovább, aminek következtében a 15. helyre parkolhatta le autóját a rajtrácson.
Leclerc mellől Oscar Piastri, harmadikként Carlos Sainz Jr. várhatta a piros lámpák kialvását. Lewis Hamilton csak a bokszutcából mehetett a mezőny után a rajtnál, a 44-es számú Mercedesben ugyanis több erőforráselemet is kicseréltek a versenyt megelőzően, amivel a német istálló megsértette a parc fermé szabályokat. A világbajnoki pontversenyt vezető Max Verstappen a hatodik helyről rajtolhatott.
A szombati harmadik szabadedzés kezdetén kissé szemerkélt az eső, Bakiban azonban nem különösebben szokott beleszólni az időjárás az események alakulásába, s úgy tűnt, hogy ez a mai versenyen is így lesz. Leclerc jól rugaszkodott el, és megtartotta a vezetést a rajtnál, míg Piastri is maradt a második helyen. Az ausztrál mögé Sainzot megelőzve Pérez zárkózott fel.
Két körrel később sem szakadt le Piastri Leclerc-től, s egy másodpercen belül autózott a monacóihoz képest. Mögöttük Pérez lemaradása már kicsivel nagyobb volt, ami a következő körökben csak tovább nőtt. Nem sikerültek rosszul az első körök a mezőny végéről rajtoló topversenyzők számára – Norris a 11., míg Hamilton a 16. pozícióba jött fel.
Tíz kör elteltével Piastrinak már nem Leclerc-re, hanem inkább a mögötte érkező Pérezre kellett figyelnie, ugyanis kissé leszakadt az élen autózó Ferrari-versenyzőhöz képest. Verstappen kezdte meg az élmezőnyből a kerékcserék sorát a 13. körben, csapattársa a következő körben érkezett a bokszutcába.
Amikor viszont Pérez visszatért a pályára, Norris mögött találta magát, a brit ráadásul kissé feltartotta a Red Bull versenyzőjét, amivel csapattársát segítette. A manőver nem volt teljesen sportszerű, ám sikeresnek bizonyult, ugyanis Piastri vissza tudott térni Pérez elé a kerékcseréjét követően.
Leclerc a 17. körben kapott új gumikat, ám a kivezető köre nem sikerült túl jól, ezért Piastri hátránya alig több mint egy másodpercre csökkent. Az ausztrál a következő körökben még közelebb került Leclerc-hez, majd a 20. körben meg is előzte a monacóit, s ezzel átvette a vezetést.
Ezt követően nagyon közel haladt egymáshoz az első hármas, ugyanis nemcsak Leclerc maradt közel Piastrihoz, de Pérez is DRS-nyitási távolságon belül volt a ferrarishoz képest. Az izgalmat azonban nem ez, hanem Verstappen és Norris csatája szolgáltatta a következő körökben. A még kerékcsere nélkül álló brit a hatodik helyen autózott, ám Verstappen nem bírt vele.
A 29. körben Leclerc majdnem visszavette a vezetést, ám első előzési kísérlete Piastri ellen sikertelennek bizonyult. A második próbálkozásra négy körrel később került sor, ám Leclerc-nek ezúttal sem jött össze az előzés, ráadásul később kissé meg is csúszott, ugyanis abroncsait megviselte, hogy hosszú körökön keresztül Piastri szélárnyékában autózott.
Norris 13 körrel a leintés előtt teljesítette első és egyetlen kerékcseréjét. A McLarenre közepes abroncsok kerültek fel, a brit a hetedik helyre jött vissza. Piastrinak a futam hajrájában sem volt könnyű dolga, ugyanis Leclerc végig nagyon közel volt hozzá – leszámítva az utolsó néhány kört.
Nagyjából három körrel a leintés előtt ugyanis vélhetően elfogytak a hátsó gumik a 16-os számú Ferrarin, aminek következtében Leclerc kénytelen volt csökkenteni a tempóján. Piastri több másodpercre el tudott szakadni, a monacóinak ráadásul hármas csatát kellett vívnia Pérezzel és a mexikói mögé megérkező Sainzcal a második helyért.
A csata csúnyán végződött utóbbi két versenyző számára, ugyanis az utolsó körben Sainz és Pérez összeütközött. A verseny virtuális biztonsági autós korlátozás alatt ért véget, Piastri szelte át elsőként a célvonalat, a dobogóra Leclerc, valamint George Russell állhatott fel mellé. Pontot szerzett még Norris, Verstappen, Fernando Alonso, Alexander Albon, Franco Colapinto, Lewis Hamilton és Oliver Bearman.
A leggyorsabb körért járó pont Norrisé lett, ráadásul a drámai végjáték után a McLaren átvette a vezetést a konstruktőri tabellán a Red Bulltól!
Folytatás egy hét múlva a Szingapúri Nagydíjjal!
1. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:32:58.007 |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 10.910 mp h. |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 31.328 mp h. |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 36.143 mp h. |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:17.098 p h. |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:25.468 p h. |
7. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:27.396 p h. |
8. | Franco Colapinto | argentin | Williams-Mercedes | 1:29.541 p h. |
9. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:32.401 p h. |
10. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:33.127 p h. |
11. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:33.465 p h. |
12. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:57.189 p h. |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | RB-Honda RBPT | 2:26.907 p h. |
14. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 2:28.841 p h. |
15. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
16. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 2 kör h. |
18. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 2 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 45 | |
Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 14 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 7 | 9 | 16 | 2 | 313 |
2. | Lando Norris | 2 | 9 | 15 | 4 | 254 |
3. | Charles Leclerc | 2 | 8 | 15 | - | 235 |
4. | Oscar Piastri | 2 | 6 | 16 | - | 222 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 5 | 14 | 1 | 184 |
6. | Lewis Hamilton | 2 | 3 | 16 | 2 | 166 |
7. | George Russell | 1 | 4 | 14 | 2 | 143 |
8. | Sergio Pérez | - | 3 | 13 | 3 | 143 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 10 | 1 | 58 |
10. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 24 |
11. | Nico Hülkenberg | - | - | 6 | - | 22 |
12. | Cunoda Juki | - | - | 7 | - | 22 |
13. | Alexander Albon | - | - | 4 | - | 12 |
14. | Daniel Ricciardo | - | - | 4 | - | 12 |
15. | Pierre Gasly | - | - | 5 | - | 8 |
16. | Oliver Bearman | - | - | 2 | - | 7 |
17. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 6 |
18. | Esteban Ocon | - | - | 4 | - | 5 |
19. | Franco Colapinto | - | - | 1 | - | 4 |
1. | McLaren-Mercedes | 476 |
2. | Red Bull-Honda RBPT | 456 |
3. | Ferrari | 425 |
4. | Mercedes | 309 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 82 |
6. | RB-Honda RBPT | 34 |
7. | Haas-Ferrari | 29 |
8. | Williams-Mercedes | 16 |
9. | Alpine-Renault | 13 |
10. | Sauber-Ferrari | 0 |
7. AZERI NAGYDÍJ | |
SZEPTEMBER 13., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Verstappen 1:45.546 |
2. szabadedzés | 1. Leclerc 1:43.484 |
SZEPTEMBER 14., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Russell 1:42.514 |
Időmérő | 1. Leclerc 1:41.365 |
SZEPTEMBER 15., VASÁRNAP | |
Verseny: | 1. Piastri, 2. Leclerc, 3. Russell |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | Szeptember 22., 14.00 |
Amerikai Nagydíj, Austin | Október 20., 21.00 |
Mexikóvárosi Nagydíj, Mexikóváros | Október 27., 21.00 |